Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

:eek: Missä poliisiautot ja mopot tankkaa? En olo koskaan nähnyt poliiseita tankilla huoltoasemalla.

blackie sanoi:
:eek: Missä poliisiautot ja mopot tankkaa? En olo koskaan nähnyt poliiseita tankilla huoltoasemalla.

Ihan tavallisella huoltoasemalla, ainakin pienillä paikkakunnilla. Olen nähnyt omilla silmillä.

Mistä johtuu ihmisen karvoituksen sijoittuminen tietyille alueille. Tai siis onko eri paikoissa jotain minkä takia ne ovat karvaisempia? Ilmeiset paikat mistä kaikilla tuntuu karvoja riittävän: pää, kainalot, arvotavarojen seutu, jalat. Onko tähän joku syy? Miksei rintani ole kuin Deividillä, mutta reidet kyllä kuin apinalla (kooltaan myös...)? Miksi suurimmalla osalla esim. yläkroppa kohtuu karvaton, mutta jalat useasti silti kuin villahousut?
Miksi minulla pukkaa pitkää karvaa luomien kohdalta ja esim. oikean käden kämmen selästä (yksi pitkä karva!), jotka leikkauksen jälkeenkin kasvaa kuin pavunvarsi Jaakon tarussa?

Niin paljon turhia kysymyksiä, niin vähän hyviä vastauksia. Antakaa vastauksia, kiitos!

Sami81 sanoi:
Suojaa auringolta

Sami81 sanoi:
Miehekäs myskin haju houkuttelee naaraita

Sami81 sanoi:
arvotavarojen seutu
Sukupuolisignaali, "Hei minä olen täysi kasvuinen mies ja kivekseni ovat siittiöiden kyllästämät!"

Sami81 sanoi:
Ettei ripakinttuja palele? Enpä tiedä totta puhuakseni... Jalkakarvoitus on varmaankin jonkun sortin jäänne.

Dippi sanoi:
Missähän olet moisesta yleisestä velvollisuudesta kuullut? Ei tuo tohtorin titteli velvoita sinänsä mihinkään, mutta työpaikkasi tulosvastuu voi tietenkin asettaa vaatimuksia.

Joku kaveri oli joskus sanonut tuosta julkaisuvelvollisuudesta, mikä kyl kuulosti aika oudolta. Toisaalta tämä henkilö on tutkijana töissä, joten on ihan luonnollista että jotain pitäisi saada paperille jotta palkkaa tulis.
Mut joo, hyvä jos ei oo mitään moista yleistä velvollisuutta!

Strappado sanoi:
Mitä eroa on DVD-R ja DVD+R levyillä?

Formaatti. Jotkut soittimet ja polttavat kykenevät käyttämään ainoastaan toista formaattia mutta uudemmat toistavat/polttavat jo molemmille.

blackie sanoi:

Niillä on sopparit jonkun tietyn huoltoaseman/ketjun kanssa. Eli et vain varmastikaan käy samalla asemalla mitä poliisit.

Oon minäkin nähny poliiseita tankkaamassa. :hyper:

Jos nukahtaa päiväunille pariksi tunniksi kun on juuri syönyt hiilihydraattipitoisen aterian, niin tuleeko siinä samanlailla läskiä kun jos syö hiilareita illalla ennen nukkumaanmenoa? :(

elasto sanoi:
Jos nukahtaa päiväunille pariksi tunniksi kun on juuri syönyt hiilihydraattipitoisen aterian, niin tuleeko siinä samanlailla läskiä kun jos syö hiilareita illalla ennen nukkumaanmenoa? :(

Itse en usko, että hiilarit muuttuu läskiks yhtää sen helpommin kuin proteiinit. Ylijäämä menee läskiks enivei nukku tai valvo.

mxm sanoi:
Joku kaveri oli joskus sanonut tuosta julkaisuvelvollisuudesta, mikä kyl kuulosti aika oudolta. Toisaalta tämä henkilö on tutkijana töissä, joten on ihan luonnollista että jotain pitäisi saada paperille jotta palkkaa tulis.

Tohtori on tutkinto ei virkanimike. FT esimerkiksi voi olla tutkija tai opetustehtävissä - yleensä molemmissa.

Sami81 sanoi:
pää, kainalot, arvotavarojen seutu, jalat.

Arvaisin/päättelisin eli tietäisin pään karvoituksen johtuvan fyysisestä suojaavasta tekijästä esimerkiksi haavojen tyyppisiä vammoja vastaan. Hiukset suojaavat ihoa ja toisekseen haavan tullessa hiukset nopeuttavat veren hyytymistä kuivumalla kohdalla oleviin hiuksiin. Lisäksi hiuksilla on lämmittävä ja jäähdyttävä vaikutus. Ihon pintään (hiusten väliin) jäävä ilma toimii eristeenä. Toisekseen hiuksiin sitoutuva hiki haihtuu nopeammin suuremman pinta-alan vuoksi ts. elimistö kykenee poistamaan enemmän lämpöä pään alueelta, joka on erityisen kuuma paikka muutenkin. Kulmakarvojen tehtävä taasen on auttaa näkemistä hikisissä olosuhteissa johtamalla hiki ohi silmistä (hyvä yritys). Parta ja viikset taas ovat olemassa sen takia, että voi olla kuul tai :david:

Kainaloissa karvoituksen täytyy taas olla sen takia, että evoluutiossa ei ennen tätä ole nähty tarpeelliseksi metroseksuaaleja. Näin miesten osalta karvaiset pallit taas ovat darwinin antropoliginen kenttäkoe metroseksuaalien selviytymiselle sukua jatkamaan. Jalat on karvaiset tietenkin sen takia, että niillä on helpompi kulkea risukossa ilman housuja kun paksu karvoitus suojaa ihoa. Tarpeellinen ominaisuus nykyään.

Psykologiaan liittyvä kysymys.

Huoneessa ovat henkilöt neiti A, neiti B ja herra X. He ovat keskenään hyviä ystäviä, ja neiti A seurustelee herra X:n kanssa. He ovat lähdössä ulos juhlimaan ja A:n täytyy mielestään vaihtaa vaatteita. Neidit A ja B käyvät yhdessä urheilemassa, joten vaatteiden vaihto seurassa on koettu juttu. X on myös oletettavasti nähnyt seurustelukumppaninsa varustuksen. Miksi tässä tilanteessa neiti A menee viereiseen huoneeseen vaihtamaan vaatteita?

Timba79 sanoi:
Niillä on sopparit jonkun tietyn huoltoaseman/ketjun kanssa. Eli et vain varmastikaan käy samalla asemalla mitä poliisit.

Oon minäkin nähny poliiseita tankkaamassa. :hyper:
oon nähnyt poliisin tankkaavan tuossa lähi-nesteellä.

Arvid sanoi:
Psykologiaan liittyvä kysymys.

Huoneessa ovat henkilöt neiti A, neiti B ja herra X. He ovat keskenään hyviä ystäviä, ja neiti A seurustelee herra X:n kanssa. He ovat lähdössä ulos juhlimaan ja A:n täytyy mielestään vaihtaa vaatteita. Neidit A ja B käyvät yhdessä urheilemassa, joten vaatteiden vaihto seurassa on koettu juttu. X on myös oletettavasti nähnyt seurustelukumppaninsa varustuksen. Miksi tässä tilanteessa neiti A menee viereiseen huoneeseen vaihtamaan vaatteita?

Koska puhuit varustuksesta, tarkoitat varmaan, että vaatteiden vaihtaja joutuisi silloin olemaan ihan ilkosen alasti? No, en tiedä, onko kyse taas jostain Kantin kategorisesta akkusatiivin imperatiivikäskystä (Psykologian ja filosofian 1-kurssit käyty lukiossa :)) mutta suihku tai sauna (esim. urheilun jälkeen) on luonnollinen paikka nähdä muut alasti. Jos ite olisin kotona jonkun miespuolisen kaverini kanssa, en mäkään siel viittis kauheesti kulkee ympäriinsä "heppi heiluen". Jos taas oltais kaverini luona, en tosiaan haluisi nähdä hänenkään tekevän niin. Varmaan naisilla aika sama juttu... Poikkauksiakin varmaan löytyy.

Mike sanoi:
En tiedä onko jo heitetty, mutta miksi sytkät hukkuvat aina ennenkuin kuluvat loppuun? Muistaako kukaan kuluttaneensa sytkää alusta loppuun?
Kyllähän noi kuluu nopeesti, jos pitää isoa liekkiä. Muutaman ainakin olen käyttänyt alusta loppuun, kun olen niitä oikein varjellut. Nykyään usein ostan puntin tulitikkuja, ja siitä aina aski mukaan.

mxm sanoi:
Mitä tohtorien tutkimus/julkaisuvelvollisuus käytännössä tarkoittaa? Kun saa väikkärin läpi ja tohtoritittelin käyttöön niin onko joku tietty määrä tutkimuksia, mitä pitää elämänsä aikana saada tehtyä vai mitä tuo tarkoittaa?

Luulisin että tässä puhutaan siitä julkaisuvelvollisuudesta, mikä väikkärin läpisaamiseksi vaaditaan? Ainakin tietojeni mukaan väikkärin voi kirjoittaa joko yhtenä julkaisuna tai sitten useampana, olikohan hmm...kuudesta kahdeksaan artikkelia julkaistuna (peer reviewed), ainakin erään äskettäin väitelleen kaverini mukaan?

En todellakaan asiantuntija ole, vain sivustaseuraajan asemassa ollut..:)
Kuitenkin, tuo julkaisuvelvollisuus mitä etsit olisi mielestäni järkevin selittää juuri tällä, oppiarvon saavuttamisella. Et julkaise -> et väittele..?

Sen oppiarvon saamisen jälkeen voi pitää vaikka nakkikioskia, kerran tohtori, aina tohtori.

Back
Ylös Bottom