Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miks kissat kurnuttaa? Mun katilta pääsee aina semmonen kurn-ääni ku se hyppää johonkin tai pois jostain. Ja joskus ihan kävellessäänkin se kurnuilee.
Kurn.
Lähimaksaminen menee ykkösellä läpi, jahka summa (kassa painanut maksutavan valitseminen) pölähtää päätteen ruutuun.
^ Tiettävästi kyllä, tai eivät "näe", mutta uneksivat siten kuten maailman kokevat. http://phenomena.nationalgeographic.com/2014/02/26/how-the-blind-dream/
No ei tietenkään "näe", jos ei ole ikinä mitään nähnyt, kun eihän silloin ole sellaista havaintoa olemassakaan. Mutta eihän näkevänkään ihmisen unet ole pelkästään näköaistimuksia: unissa myös kuullaan, tunnetaan, ehkä myös haistetaan asioita. Syntymästään asti sokea ihminen havaitsee maailmaa muiden aistiensa avulla, ja unet koostuvat silloin tietysti myös näistä muista aistihavainnoista kuin näöstä."All of the non-blind control participants reported a visual impression in at least one dream. In contrast, none of the participants who had been totally blind since birth did."
Taitaa vahvistaa netissä kiertävät tietoiskukuvat, joissa kerrotaan ettei syntymästään saakka sokeat näe unia.
Niin mutta tämä perustuu sellaisiin aistihavaintoihin joista sinulla on oikeaa kokemusta. Niitä vain sovelletaan sitten kuvitelmaan siitä, miltä lentäminen tuntuisi. Mutta jos sinulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista kokemusta näköaistista, niin eihän pelkän mielikuvituksen avulla pysty mitenkään tuottamaan sellaista.Kyllähän moni lentääkin unessaan (kuin siis linnut), ja 'tietää' miltä se lentäminen 'tuntuu', vaikka se ei oikeasti olekaan mahdollista.
Mitä vittua nyt taas? Osaako joku selittää mikä ajatus siinä on takana, että jos taloyhtiössä teetetään vaikka ikkunaremontti jonka jokainen asukas maksaa luonnollisesti itse, niin tästä ei saa kotitalousvähennyksiä, mutta jos tämän teettäisi ihan itse ja maksaisi saman rahan niin siitä saisi vähennykset?
Ja toinen juttu asiaan liittyen, että jos haluan tuosta taloyhtiön teettämästä työstä omasta osuudestani kuitin erittelyineen mikä on työn ja materiaalien osuus niin mun käsityksen mukaan mulla olis oikeus sellainen saada. Olenko ihan väärässä? Isännöitsijä on vähän nihkeä auttaan asiassa. Se tietty vetänyt puolet rahasta omaan liiviin ja koittaa pelastaa nahkansa. :D
Näin kyllä neitsyenäkin panemisunia. Ei ne nyt todenmukaisia ollut, mutta eipähä nuo nykyäänkään ole.No voiko neitsyt sitten nähdä unta jossa panee?
Mä ainakin näin, olin verrattain iäkäs neitsyt.No voiko neitsyt sitten nähdä unta jossa panee?