Mitä vittua nyt taas? Osaako joku selittää mikä ajatus siinä on takana, että jos taloyhtiössä teetetään vaikka ikkunaremontti jonka jokainen asukas maksaa luonnollisesti itse, niin tästä ei saa kotitalousvähennyksiä, mutta jos tämän teettäisi ihan itse ja maksaisi saman rahan niin siitä saisi vähennykset?
Ja toinen juttu asiaan liittyen, että jos haluan tuosta taloyhtiön teettämästä työstä omasta osuudestani kuitin erittelyineen mikä on työn ja materiaalien osuus niin mun käsityksen mukaan mulla olis oikeus sellainen saada. Olenko ihan väärässä? Isännöitsijä on vähän nihkeä auttaan asiassa. Se tietty vetänyt puolet rahasta omaan liiviin ja koittaa pelastaa nahkansa. :D
Tee itse, ja otat myös jatkossa vastuun tekemästäsi remontista. Taloyhtiö tekee, ja ottaa myös jatkossakin vastuun niistä ikkunoista. Ette te maksa sitä itse, vaan jokainen maksaa ko. huoneistolle jyvitetyn osuuden siitä kokonaisurakasta. Se jyvitetty osuus on sinun osuus, thats it. Et saa siitä mitään vähennyksiä, koske taloyhtiön on urakan teettäjä, et sinä. Ja mitä helvettiä tekee jollain materiaalien ja töiden osuudella, kerrotko mulle? Olisit ollut yhtiökokouksessa paikan päällä kyselemässä ja päättämässä asiasta, se on nyt niinku myöhäistä itkeä. Sulla on oikeus tietää se sun oma osuus jonka maksatkin, ja jonka maksuperusteet on hyväksytty yhtiökokouksessa. Mistä helvetistä te aina revitte näitä "oikeuksia"? En ihmettele että isännöitsijä on nihkeä, nää on niin perseestä kun aletaan jälkikäteen urputtamaan asioista. Ota huomioon, että isännöitsijän toimintaa ohjaa taloyhtiön hallitus, eli nehän on sitten ohjeistanut isännöitsijää vetämään rahaa liiviin ;) :D