Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hoidetaanko hengitettävillä kortikosteroideilla (pulmicort, budesonid, innovair) muitakin keuhkosairauksia kuin vain astmaa? Jos hoidetaan niin mitä ja auttavatko? Ovatko myös vaarallisia pitkään (esim. 5 vuotta) käytettynä?

Onko auton moottorille haittaa jos auto sammuu liikkeelle lähdettäessä?
Ehdottomasti on, sillä onhan moottorilla vittumainen tehtävä raahata sammunutta autoa eteenpäin. Ketä tahansa haittaa sammuneiden raahaaminen, miksei sitten moottoria?

Vasemmassa silmässä punoitusta jos pidän piilolinssiä kyseisessä silmässä, oikeassa ei mitään. Jatkunut pari viikkoa. Ei muita oireita kuin punoitus.

Kannattaako varata aika optikolle vai mennä näyttämään terveydenhuoltoon/lääkärille?

Miksi vanhuksilla, joilla on tosiaan se kortti ollut sen +50 vuotta - tulee siitä kytkimen käyttämisestä vanhemmiten niin vaikeeta? Kytkimiä palaa samaa tahtia kun teineillä ajokortteja. Luulis että tuon 50v aikana on oppinu sitä kytkintä käyttämään, tai sitten sekin että en usko kirveelläkään että jokaisella heistä on ollut koko tuon ajan kytkimen käyttö vaikeaa vaan siitä on tullut sellaista vasta vanhalla iällä. Miksi?

Kun muuttolinnut tulee tänne aikaisemmin kuin yleensä, aikaisen kevään takia. Niin mitäs sitten kun tänne tuleekin yhtäkkiä takatalvi? Miettiikö ne vaan että no voihan vittu, vai mitä ne miettii/tekee?

Voiko vaihto-oppilaitoksen lisätä CV :n/portfolion/tms koulutuskohtaan? Yliopistotasolla siis, jos on viettänyt vaikka vuoden jossain, vai onko tapana laittaa vain se koulu missä on aloittanut ja mistä valmistuu?
Huomannut, että moni kansainvälisissä ympäristöissä työskentelevä suomalainen henkilö on opiskellut paitsi suomalaisessa yliopistossa, myös ulkomailla.
Kaksi tutkintoa, vai yksi tutkinto kahdessa koulussa suoritettuna?

Kun muuttolinnut tulee tänne aikaisemmin kuin yleensä, aikaisen kevään takia. Niin mitäs sitten kun tänne tuleekin yhtäkkiä takatalvi? Miettiikö ne vaan että no voihan vittu, vai mitä ne miettii/tekee?

Mun käsittääkseni on melko todennäköistä, että ne kuolee, jos takatalvi on pitkä ja voimakas.

Samaa hommaa oon miettiny käärmeiden kohdalla. Saaristossa kuhisi tällä viikolla kyykäärmeitä. Kuoleeko ne nyt ku tuolla on viis senttiä lunta ja yöllä pakkasta vai mitä vittua?

Autopesussa lukee, että kytke keskuslukitus päälle pesun ajaksi. Miksi?

Muksut tulisi ensimmäisenä mieleen.

Missään autossa, jota olen itse ajanut, keskuslukitus ei estä oven avaamista sisäpuolelta. Sitä varten takaovissa (jos autossa on sellaiset) on yleensä erilliset lapsilukot.

(Edit, en muista missään autopesulassa nähneeni tuollaista ohjetta. Missä sellaisia löytyy?)

- - - Updated - - -

Voiko vaihto-oppilaitoksen lisätä CV :n/portfolion/tms koulutuskohtaan? Yliopistotasolla siis, jos on viettänyt vaikka vuoden jossain, vai onko tapana laittaa vain se koulu missä on aloittanut ja mistä valmistuu?
Huomannut, että moni kansainvälisissä ympäristöissä työskentelevä suomalainen henkilö on opiskellut paitsi suomalaisessa yliopistossa, myös ulkomailla.
Kaksi tutkintoa, vai yksi tutkinto kahdessa koulussa suoritettuna?

Itse kirjoittaisin CV:hen tutkinnoittan, tyyliin "Filosofian maisteri, Jyväskylän yliopisto" (lisäksi pääaine ym.) ja jos tutkintoon sisältyy jakso muualla, lisäisin sen yhteyteen merkinnän "Sisältää vaihto-opintojakson Durhamin yliopistossa Englannissa 1.11.2011-1.3.2012". (Esimerkkini on kuvitteellinen, en ole itse vaihto-opiskelujaksoa tehnyt.)

Toki jos CV on menossa taholle, joka on antanut ohjeita CV:n kirjoittamiseen, pitää niitä ensisijaisesti noudattaa.

Missään autossa, jota olen itse ajanut, keskuslukitus ei estä oven avaamista sisäpuolelta. Sitä varten takaovissa (jos autossa on sellaiset) on yleensä erilliset lapsilukot.

(Edit, en muista missään autopesulassa nähneeni tuollaista ohjetta. Missä sellaisia löytyy?)
Tätä mietin itse asiassa itsekin, mutta ajattelin, että jos se joissakin autoissa estää ovien avaamiseen niin se jo vähentää vahingon mahdollisuutta. Helpompi laittaa sit kyltti koskemaan kaikkia.

Forssassa näytti Shellillä olevan.

Voi myös olla, että koska autoissa on erilaisia kahvoja ja kuitenkin niiden yli menee pyörivät harjakset, niin halutaan minimoida oven aukeamisen riski tilanteessa, jossa harjas jää kiinni

Back
Ylös Bottom