Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Vartijakortista tuli mieleen ja niistä kursseista. Mistä noista kursseista saisi lisää tietoa että missä järjestetään kun Googlettamalla löysin vaan Securitaksen sivut ja pitävät ainakin kun katsoin niin Helsingissä nuo kurssit ja pää meni muutenkin ihan pyörälle että miten tästä nyt jatketaan kun haluaisin tuon vartijakortin hommata.

Lievä pahoinpitelysyyte...

Hei olisiko teillä antaa neuvoa miten toimia? Todellakin aivan idioottimainen ja typerä tempaus itseltä. Elikkä juttu meni näin. Oltiin kaverin kaa eilen radalla ja siinä tuli sit narikassa jotain sanaharkkaa parin tuntemattoman tyypin kanssa. No poistuttiin raflasta ja näistä tuntemattomista tyypeistä toinen tuli vielä pihalla (ravintolan edustalla) mussuttamaan minulle jotain ja tönäisikin mua vähän. No minä tästä känni/suutuspäissäni tempasin tätä minua tönäisijää nyrkillä kaksi kertaa leukaan ja hänen kaveriaan kerran leukaan. Näiden iskujen jälkeen poket olivatkin minussa jo kiinni ja poliisia soittelemassa paikalle, koska nämä pojat halusivat tehä rikosilmoituksen minua vastaan, ja syytehän sieltä napsahtikin lievästä pahoinpitelystä. Putkassa vietin viime yön ja aamulla pääsin pois.

Rikkomus, tekotapa ja lainkohdat kohdassa lukee tapahtuman kulusta ja siitä mitä nämä pojat olivat kertoneet poliiseille. Lopussa lukee isolla, että "Asianomistajille ei tullut näkyviä vammoja".

Rangaistusvaatimuksissa tuli sakkoja yhteensä 400 euroa.

Joo on tosi fiksu, tyhmä..., ja kaikella tavalla surkea olo tämän homman kanssa.

Nyt kysyisinkin, että miten minun kannattaisi tehdä, jotta voisin pienentää tätä "tuomiotani"? Ainakin syyttäjävirastoon voin tehdä rangaisvaatimuksen vastustamisesta kanteen, jossa pyydän sakkoja pienemmäksi, mutta mitä muuta?

Tuleekohan tämä pahoinpitelytuomioni vaikuttamaan tulevaisuudessa mm. työnsaantiini sillä työnajantajat kuulemma tarkistavat henkilöiden taustoja?

Vittu ku oisin vaan lähteny menemään sillo aamuyöstä, vaikka suutaan soittivatki... :/

Paljonko siinä on päiväsakkoja? Jos on maltillinen määrä, tuskin kannattaa vastustaa. Paitsi jos tulot ovat pienentyneet vuodesta 2012, jolloin päiväsakon rahamäärää saa pudotettua alaspäin.

Päiväsakkojen lukumäärä on 24 kpl ja 16 euroa kappale. Opiskelija olen ja tulot ovat kesätöistä. Kesätyö hankkeeni olivat suurinpiirtein samanlaiset vuonna 2012 ja 2013.

Voiko tästä tulla vielä jotain "isompaakin"?

- - - Updated - - -

ja nimenomaan vetoa tuohon lauseeseen jossa todetaan, että "Asianomistajille ei tullut näkyviä vammoja". Eli ne pari kännihuiskasua eivät menneet edes kunnolla perille

Jos ei tullut vankeusrangaistusta niin ei jäänyt rikosrekisteriin mitään.

Juu, sakko ei jää rikosrekisteriin, mutta poliisin rekistereihin se jää. Sillä voi olla merkitystä esim. poliisin harkinnassa olevien lupien kohdalla sekä työnantajan pyynnöstä tehtävissä turvallisuusselvityksissä. En osaa sanoa, mikä merkitys yksittäisellä vähäisellä kännitappelulla on niissä asioissa.

- - - Updated - - -

Vielä sellainen pieni tarkennus, että syytettä ja tuomiota ei tässä tapauksessa ole annettu. Niitä ei käytännössä koskaan saa seuraavana päivänä (normaali käsittelyaika tuomioon asti on noin vuosi). Jos asia hoidetaan rangaistusvaatimusmenettelyssä loppuun asti, syytteeseen ja tuomioon ei koskaan edetä.

Olenko ainut, jota vituttaa jo yhtään jaksoa katsomatta hassun hauska Putous -sarja? Katselin tuossa, että mitäs mukavaa telkkarista tulisi ja yllättäen tuon uusintaa tulisi tänään vissiin toista kertaa uusintana.

Olenko ainut, jonka mielestä kyseinen ohjelma on ylimainostettua roskaa? Mainoksia tulee pöllölaaksolta useampi tunnin aikana ja onhan ne löydettävissä iltapaskoistakin.

Vituttaako ketään, että kaikki hauska pilluvitsi -kilpailun "tähdet" pitää tuotteistaa?

Pää poksahtaa.

Olenko ainut, jota vituttaa jo yhtään jaksoa katsomatta hassun hauska Putous -sarja? Katselin tuossa, että mitäs mukavaa telkkarista tulisi ja yllättäen tuon uusintaa tulisi tänään vissiin toista kertaa uusintana.

Olenko ainut, jonka mielestä kyseinen ohjelma on ylimainostettua roskaa? Mainoksia tulee pöllölaaksolta useampi tunnin aikana ja onhan ne löydettävissä iltapaskoistakin.

Vituttaako ketään, että kaikki hauska pilluvitsi -kilpailun "tähdet" pitää tuotteistaa?

Pää poksahtaa.

Et ole ainut, ja kyllä vituttaa. Mä olen jopa yrittänyt katsoa sitä, mutta ei naurata vaan pelkästään ärsyttää ne hahmot ja hokemat. Näitä jäbävitsejä tunkee joka tuutista, ei voi kauppareissua tehdä ilman että korviin kantautuu "mitä jäbä duunaa" tai "mie romahdan". Saatana! Ja yks on tietty toi ylikaupallisuus. Mutta joku takoo rahaa, se on selvä!

--ärsyttää ne hahmot ja hokemat--

Olikohan vielä niin, jos oikein muistan, että ensimmäisellä kerralla tämä hahmokilpailu piti olla vain kertaluontoinen asia. Kansan imbesillimassat kuitenkin pitivät tästä roskasta. Suomalaiset eivät osaa arvostaa kunnon sketsiviihdettä, taikka televisiota yleensäkään. Kaikenlainen roska tuntuu olevan katsojien mieleen.

Miten sunnuntailisän maksu menee? Maksetaanko koko sunnuntain ajan eli 00.00-00.00 sunnuntailisää?

Yritän laskeskella tulevaa liksaa tässä kun työajat tulevat olemaan niin, että perjantaina alkaa vuoro 23.00 ja loppuu lauantai aamupäivällä 11.00. Toinen vuoro alkaa lauantaina 23.00 ja päättyy sunnuntai aamupäivänä 11.00. Eli tuleeko tolta la-su yöltä 00-11 väliseltä ajalta tuplana palkka?

Teknologia teollisuuden TES siis kyseessä.
Käsittääkseni juurikin tuo 00:00 - 00:00 eli saat sen tuplapalkan 00:00 - 11:00 ajalta.

Vartijakortista tuli mieleen ja niistä kursseista. Mistä noista kursseista saisi lisää tietoa että missä järjestetään kun Googlettamalla löysin vaan Securitaksen sivut ja pitävät ainakin kun katsoin niin Helsingissä nuo kurssit ja pää meni muutenkin ihan pyörälle että miten tästä nyt jatketaan kun haluaisin tuon vartijakortin hommata.
Jos Helsingissä asut niin ainakin Hyria ja Amiedu järjestävät vartijakursseja, Hyria Malmilla ja Amiedu Pitäjänmäellä. Homma lähtee sillee liikkeelle, että ilmoittaudut Vartijan työn perusteet (40h) kurssille. Maksat sen ite (noin 180e) tai jos oot saanut jo työpaikan jostain firmasta, joka sen sulle kustantaa. Jos/kun saat kurssin läpi niin marssit ne laput mukanasi mille tahansa poliisilaitokselle ja odottelet lupiasi katsellen samalla sopivaa työpaikkaa.

Mä en ole katsonut oikeestaan ollenkaan putousta kun ei vaan iske se huumori, tässä menneellä viikolla sai myös yliannoksen jääkiekkoa kun kaikki hehkutti, itselle se ja sama monesko suomi on kun ei vaan kiinnosta urheilu.

Putousta oon nähny vain muutamia lyhyitä pätkiä ja sen perusteella jättäny kattomatta.

Paistoin eilen illalla kanaa ja unohdin pannulle lämpimään yön yli. Söin sitä nyt aamulla, noin 13 tuntia myöhemmin. Joittenkin virallisten suositusten mukaan se on ollut syömäkelvotonta jo varmaan parissa tunnissa, mutta minkälaisia vatsanväänteellisiä seuraamuksia voin realistisesti tästä odottaa?

Putousta oon nähny vain muutamia lyhyitä pätkiä ja sen perusteella jättäny kattomatta.

Paistoin eilen illalla kanaa ja unohdin pannulle lämpimään yön yli. Söin sitä nyt aamulla, noin 13 tuntia myöhemmin. Joittenkin virallisten suositusten mukaan se on ollut syömäkelvotonta jo varmaan parissa tunnissa, mutta minkälaisia vatsanväänteellisiä seuraamuksia voin realistisesti tästä odottaa?

Et minkäänlaisia. Ei se kypsennettynä puolessa vrk:ssa mikskään mee.

Suositusten ideana on, että jos niitä noudatetaan, ruokamyrkytyksiä ei tule. Idea ei ole, että myrkytys tulisi varmasti jos niitä ei noudata. Usein selviää ongelmitta, aina ei.

Itse olen hankkinut itselleni sietämättömät vatsakivut pariksi päiväksi tuolla tavalla.

Päiväsakkojen lukumäärä on 24 kpl ja 16 euroa kappale. Opiskelija olen ja tulot ovat kesätöistä. Kesätyö hankkeeni olivat suurinpiirtein samanlaiset vuonna 2012 ja 2013.

Voiko tästä tulla vielä jotain "isompaakin"?

- - - Updated - - -

ja nimenomaan vetoa tuohon lauseeseen jossa todetaan, että "Asianomistajille ei tullut näkyviä vammoja". Eli ne pari kännihuiskasua eivät menneet edes kunnolla perille

No jos sun tulot on tällä hetkellä opiskelutuki vain? Niin ole ihmeessä yhteydessä sinne ja ilmoitat, että ei ole tuloja tällä hetkellä.

Parhaimmillaan tuo päiväsakon rahamäärä voi pudota 6 euroon joka on minimi.

Hei olisiko teillä antaa neuvoa miten toimia? Todellakin aivan idioottimainen ja typerä tempaus itseltä. Elikkä juttu meni näin. Oltiin kaverin kaa eilen radalla ja siinä tuli sit narikassa jotain sanaharkkaa parin tuntemattoman tyypin kanssa. No poistuttiin raflasta ja näistä tuntemattomista tyypeistä toinen tuli vielä pihalla (ravintolan edustalla) mussuttamaan minulle jotain ja tönäisikin mua vähän. No minä tästä känni/suutuspäissäni tempasin tätä minua tönäisijää nyrkillä kaksi kertaa leukaan ja hänen kaveriaan kerran leukaan. Näiden iskujen jälkeen poket olivatkin minussa jo kiinni ja poliisia soittelemassa paikalle, koska nämä pojat halusivat tehä rikosilmoituksen minua vastaan, ja syytehän sieltä napsahtikin lievästä pahoinpitelystä. Putkassa vietin viime yön ja aamulla pääsin pois.
Tyhmä temppu jätkältä mutta jossei tosiaan minkään näkösiä jälkiä edes pojille tullut niin oisin kyllä ite antanut selkään saadessani homman olla. Eipä se kovin fiksua ole tulla pihalla jatkamaan avautumista ja tönäsemään ja sitten ihmetellä kun sai nekkuunsa. Toivottavasti molemmat osapuolet otti opikseen:piis:

Mä teen monesti ruokaa johonkin isompaan uunivuokaan tai wokkipannuun, johonkin minkä saa suljettua. Sit se on 2-3pv siinä ja siitä syödään sitämukaa kun nälkä on. Ikinä ei ole tullut mitään. Mulla on tosin hyvä vastustuskyky muutenkin kun ei tule hygienian kanssa liikaa vouhotettua ^^

Joo kävinkin tänää syyttäjänvirastossa ja toi päiväsakon hinta tippuu ainaki, lukumäärästä sitten ei ollut aivan varma. Voiko nämä kundit kuitenkin mut viedä vielä käräjille tosta eli lähtee syytettä viemään eteenpäin, vaikka heille ei tilanteesta mitään aiheutunutkaan? Vai onko homma vaan sillä selvä ku maksan sakot kun niistä tulee uusi päätös ja that`s it ei mitään muuta prosessia enää?

Onko siulla niitten jätkien yhteystietoja missään? Jos kyseessä on lievä pahoinpitely, niin kyseessä on asianomistajarikos, jonka voit sopia suoraan uhrin kanssa. Onhan se toki mahdollista, ettei sitä nappaa sopia, mut sopivan nöyrästi kun menee pyytämään anteeksi ja tarjoaa kivuista ja säryistä (varmasti on ainakin päätä särkenyt seuraavana aamuna) huntin-pari, niin luulis tiputtavan syytteet. Tämmösistä sopimuksista sitten aina kannattaa tehdä paperit siltä varalta, että sitä uhria alkaa myöhemmin kaduttamaan.

Back
Ylös Bottom