Lievä pahoinpitelysyyte...
Hei olisiko teillä antaa neuvoa miten toimia? Todellakin aivan idioottimainen ja typerä tempaus itseltä. Elikkä juttu meni näin. Oltiin kaverin kaa eilen radalla ja siinä tuli sit narikassa jotain sanaharkkaa parin tuntemattoman tyypin kanssa. No poistuttiin raflasta ja näistä tuntemattomista tyypeistä toinen tuli vielä pihalla (ravintolan edustalla) mussuttamaan minulle jotain ja tönäisikin mua vähän. No minä tästä känni/suutuspäissäni tempasin tätä minua tönäisijää nyrkillä kaksi kertaa leukaan ja hänen kaveriaan kerran leukaan. Näiden iskujen jälkeen poket olivatkin minussa jo kiinni ja poliisia soittelemassa paikalle, koska nämä pojat halusivat tehä rikosilmoituksen minua vastaan, ja syytehän sieltä napsahtikin lievästä pahoinpitelystä. Putkassa vietin viime yön ja aamulla pääsin pois.
Rikkomus, tekotapa ja lainkohdat kohdassa lukee tapahtuman kulusta ja siitä mitä nämä pojat olivat kertoneet poliiseille. Lopussa lukee isolla, että "Asianomistajille ei tullut näkyviä vammoja".
Rangaistusvaatimuksissa tuli sakkoja yhteensä 400 euroa.
Joo on tosi fiksu, tyhmä..., ja kaikella tavalla surkea olo tämän homman kanssa.
Nyt kysyisinkin, että miten minun kannattaisi tehdä, jotta voisin pienentää tätä "tuomiotani"? Ainakin syyttäjävirastoon voin tehdä rangaisvaatimuksen vastustamisesta kanteen, jossa pyydän sakkoja pienemmäksi, mutta mitä muuta?
Tuleekohan tämä pahoinpitelytuomioni vaikuttamaan tulevaisuudessa mm. työnsaantiini sillä työnajantajat kuulemma tarkistavat henkilöiden taustoja?
Vittu ku oisin vaan lähteny menemään sillo aamuyöstä, vaikka suutaan soittivatki... :/