Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä voisi hankkia Marlboro tupakkakuosiset shortsit? :D mulla on yhdet jostain 70-luvulta, mutta ovat jotain lastenkokoa, niin ei mene enää päälle :D hito komeat kyllä ois.

Mistä voisi hankkia Marlboro tupakkakuosiset shortsit? :D mulla on yhdet jostain 70-luvulta, mutta ovat jotain lastenkokoa, niin ei mene enää päälle :D hito komeat kyllä ois.

Valistunut arvaukseni on, että useastakin välimeren turistikohteesta voisi tuollaisia löytyä.

Valistunut arvaukseni on, että useastakin välimeren turistikohteesta voisi tuollaisia löytyä.

Hehe. En ole koskaan Ruotsia kauempana käynyt, niin ei tullut mieleenkään. Netissä aika hiljaista. Pitääpä pyytää seuravaa lähtijää pitämään silmiä auki.

=) Ei noita kyllä enää saa varmaan mistään. Joskus 80-luvulla varmaan olivat "muotia" nuo?

Tähän tän voi varmaan laittaa: Onko järkeä mennä salille kun tänään koulussa oli jo liikuntaa 3,5h ja kyllä siellä vähän hiki tuli. Tekis vaan mieli lähtee salille kun en oo kerenny käymään 4 päivään. Jos nyt meen niin ois rinta, olkapäät treeni.

Tähän tän voi varmaan laittaa: Onko järkeä mennä salille kun tänään koulussa oli jo liikuntaa 3,5h ja kyllä siellä vähän hiki tuli. Tekis vaan mieli lähtee salille kun en oo kerenny käymään 4 päivään. Jos nyt meen niin ois rinta, olkapäät treeni.
Jos se liikunta oli jotain pallopeliä tai muuta vain vähän lihaksia rasittavaa, niin salille vain jos on intoa. Jos taas teit kuntopiiriä 3,5 tuntia, niin ei niitä väsyneitä lihaksia enää kannata kurittaa.:)

Oishan noi kyllä päheet :D

Distressed Vintage Marlboro Cigarette Shorts Jams by RogueRetro

il_570xN.438821692_ro1t.jpg

Perskules, menin rikkomaan WC-pöntön huuhtelumekanismin. Se oli jo pitkään vähän vuotanut, ja päätin avata säiliön kannen. Muuten hyvä, mutta tein sen ihan väärin. Olisi pitänyt irrottaa ensin kaksoishuuhtelunappi paikaltaan (Ido-merkkinen pönttö), mutta menin repimään kantta sivulle. Säiliöstä kuului *naps*, ja jokin muovinpala on nyt säiliön pohjalla. Vettä vuotaa aika rankasti, joten tulovesi oli pakko sulkea. Kokonaan en kantta kuitenkaan ottanut paikaltaan, joten voi olla, että siellä on suurin osa setistä ehjänä.

Minkälaisia nuo Idon mekanismit ovat perusjampan korjata? Kannattaako soittaa suosiolla huoltomiehellä ja ottaa riski, että joutuu maksamaan kalliisti, kun kerran meni itse jo sohimaan? Katselin jo netistä ohjeita, ja aika monimutkaisen näköinen vehje se venttiili on. Varaosan suositushinta on luokkaa 100 euroa.

Joo, mäkin sen joskus aukasin ja paskaksihan se meni. Sain sen teipillä korjatuksi. Viikon kesti ja sitten joutu huoltomiehen tilaan paikalle joka vaihto koko sen nappimekanismin sinne.

Onko OK lähteä tekemään reeniä illalla, vaikka sisar hento valkoinen kielsi menemästä tuikattuaan minua tetanus-rokotteella?

Minkälaiset tsäänssit olis lähtä hakeen kesätyöpaikkaa putkavaksina? Työ sinänsä kiinnostais, mutta näiden paikkojen hakeminen tuntuu olevan melko vaikeaa. Kannattaisko olla suoraan yhteydessä poliisilaitoksiin vai mistä tätä kannattais lähtä hakemaan?

Pakkiksellakin oli aiemmin keskustelua ko. aiheesta, mutta jotenkin se kuihtui kasaan ja kaikki jäi melko epäselväksi.

Minkälaiset tsäänssit olis lähtä hakeen kesätyöpaikkaa putkavaksina? Työ sinänsä kiinnostais, mutta näiden paikkojen hakeminen tuntuu olevan melko vaikeaa. Kannattaisko olla suoraan yhteydessä poliisilaitoksiin vai mistä tätä kannattais lähtä hakemaan?

Pakkiksellakin oli aiemmin keskustelua ko. aiheesta, mutta jotenkin se kuihtui kasaan ja kaikki jäi melko epäselväksi.
Suhteilla pääsee... (tämä ihan tutun putkavaxin suusta). Viimeksi kun Oulussa oli haku auki niin hakijoita 2-300 ja kuinka ollakkaan - työntekijä oli vanha heittokeikkalainen joka vakituistettiin.

Julkisen puolen avoimet virat pitää ilmoittaa julkisesti... tuskin tuossakaan em. tapauksessa on yhtään työhaastattelua pidetty, kun tekijä on ollut jo valmiinsi valittuna.

Ihan poliisilaitokseen yhteys. Apulaispoliisipäällikkö oli tässä em. tapauksessa mainittu yhteyshenkilö jolle hakemukset lähetettiin.

Olkkarista pimeni 3kpl halgeeneja samaan aikaan. Saman himmentimen perässä. Mistä tietää onko onko ne 12V vai 230V???? Onko tietty jännite aina vain tietyllä kannalla, esim. G9?

Himmentimessä toimii edelleen se rullan ympärillä olevan valo, mutta ilmeisesti se voi muuten olla paskana?

t. insinööri sähkölinjalta :rolleyes:

Tekis mieli viedä tyttöystävä jonnekin semi-erikoiselle reissulle hiihtolomalla. Monta vuotta ollaan oltu kavereita, vuosi seurusteltu. Kumpikin ollaan parikymppisiä. Muija opiskelee ja tykkää leipomisesta ja oon häntä opettanut ja kannustanut liikuntaan. Joku kylpyläloma tai Ruotsinristely on mun skaalalla vähän liian perinteinen. Jotain seinäkiipeilyn tyyppistä juttua oon miettinyt. Ehdotelkaa ihan kaikkea, käytännössä ei ole väliä meneekö muutama tunti tässä reissussa vai yön yli. Budjetista en osaa sen enempää sanoa; toki olen valmis jonkun verran maksamaankin. Asutaan Somerolla eli käytännössä pääkaupunkiseutu ja Turku on vielä fiksun matkan päässä.

Ei tämä nyt erikoista ole, mutta vie Vierumäelle, Pajulahteen tai jonnekin muualle urheiluopiston tapaseen paikkaan, jossa voitte ulkoilla ja liikkua yhdessä.

Tuli ensimmäinen palkkakuitti. Eriteltynä hatusta heitetyillä euromäärillä:

• rahapalkka = 2000€
  • luontoisedut = 132,26€
  • veronalainen tulo = 2132,26€

Olkoon veroprosentti vaikka 20%, johon päälle tulee vielä eläkkeet ja työttömyysvakuutukset, joten palkasta vähennetään kaikenkaikkiaan ~26.05% ainakin mikäli oikein muistan verottajan sivuilta lukeneeni ?

Niin jos mä nyt ihan oikein käsitin, saan laskettua lounareiden ja matkapuhelinedun todelliset kustannukset sillä, että lasken ( 2132,26€ x 0.2605) - (2000€ x 0.2605) ?

Eli maksan ostovoimaltaan 160e arvoisista lounareista ja matkapuhelinedusta tässä tapauksessa yhteensä 34,45€ (saisin siis tuon verran enemmän käteen joka kuukausi, mikäli noita etuja ei olisi).

Menikö laskutoimitus vituiksi, jos meni niin missä ja miksi?

Tuli ensimmäinen palkkakuitti. Eriteltynä hatusta heitetyillä euromäärillä:

• rahapalkka = 2000€
  • luontoisedut = 132,26€
  • veronalainen tulo = 2132,26€

Olkoon veroprosentti vaikka 20%, johon päälle tulee vielä eläkkeet ja työttömyysvakuutukset, joten palkasta vähennetään kaikenkaikkiaan ~26.05% ainakin mikäli oikein muistan verottajan sivuilta lukeneeni ?

Niin jos mä nyt ihan oikein käsitin, saan laskettua lounareiden ja matkapuhelinedun todelliset kustannukset sillä, että lasken ( 2132,26€ x 0.2605) - (2000€ x 0.2605) ?

Huomaa, että sinun palkkasi vaikuttaa veroprosenttiin. Eli ilman luontaisetuja, veroprosenttisi olisi pienempi.

Eli jos lasketaan vuosipalkaksi etujen kanssa (12,6 x 2000) + (12 x 132,3€) niin saadaan 26788,32 €. Ilman etuja sama: 12,6 x 2000€ = 25200€. Eli hae vero.fi:stä vero% kummallekin vuositulolle ja käytä niitä laskuissasi.

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskurit/Palkansajan-tuloverolaskuri-2014 antaa vähän suuntaa. Etujen kanssa vero% on 23,7% ja ilman 22,7%. 2000€ kk palkalla nettopalkan eroksi tulee kai 20€ ?

p.s. tuo 12,6 kertoimena tulee kaiketi lomaltapaluurahoista, eli siis tuo ylimärääräinen 0,6, kertoimena.

Jos pariisinperunoita haluaa uppopaistaa niin miten se kannattaisi tehdä ja että olisi myös turvallista? :D Ilman sitä siihen tarkoitettua konetta siis. Ikinä en oo uppopaistamista kokeillut mutta nyt olosuhteiden pakosta pitäisi kokeilla.

p.s. tuo 12,6 kertoimena tulee kaiketi lomaltapaluurahoista, eli siis tuo ylimärääräinen 0,6, kertoimena.

Joita ei makseta kaikilla aloilla.

- - - Updated - - -

Jos pariisinperunoita haluaa uppopaistaa niin miten se kannattaisi tehdä ja että olisi myös turvallista? :D Ilman sitä siihen tarkoitettua konetta siis. Ikinä en oo uppopaistamista kokeillut mutta nyt olosuhteiden pakosta pitäisi kokeilla.

Pieni kannellinen teräskattila toimii uppopaistamisessa. Öljyä ei kannata ihan hulluna sitten sinne kaataa. Kansi lähellä tukahduttamista varten ja ei kun kokkailemaan.

Back
Ylös Bottom