Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kieltämättä tekee 15h työpäivää mutta ei joka päivä... mä asun yksin ja koirakin on eli 10h maksimi jos ei saa kusettajaa. Mulla on vaan b-kortti.

Eipä niitä työantajia kiinnosta onko sulla koira vai, jos sun maksimi 10h tulee vaikka kahen tunnin ajon päästä kotoonta, pomojen on helppo perustella päivien venyminen sillä ettei nyt ollu muutakaa tälle päivälle tarjota. Ja ne päivät venyy käytännössä päivittäin ja syitä venymiseen löytyy satoja. Saatat päästä töihinkin vaikka sanot että 10h on max mutta eipä se enää muutaman päivän päästä onnistukaan. Mulla olis periaatteessa alasta niin paljon negatiivista sanottavaa että sua ei kiinnostais yhtään enää ku kuulisit kaiken olennaisen, ei ees motivaatio riitä kirjottamaa niitä. Paskaa hommaa IMO. Ne ketkä siitä tykkää ni saattaa jopa vittuuntua kun eivät ymmärrä ihmistä joka osaa ajatella muullakin kun heidän tavallaan siitä työstä.

En oo ihan näin helpolla luovuttamassa... mä en oikeen jaksa tän hetkistä duunia, saan saman kuin aloitteleva vaikka teen koko tilauksen ohjeistamatta. Käytännössä ohjaan työkaveria joka saa samaa palkkaa.

On niitä muitakin vaihtoehtoja olemassa nykyiselle alallesi kuin rahtihommat ja toivoin jo ruffesi puolesta ettet lähde ajamaan kuormavaunua.

Koiraani rakastan yli kaiken... mä olen kivialalla ja tienaan noin 1700nettona, mikä tossa kuljetus alalla on vikana?

No minun mielipiteeni tulee vaan siitä, että olen eläinrakas ihminen kun kotosalla aina ollut elikoita ja tiedän lähipiiristä, että ainakin suuressa osaa kuljetushommissa päivät saattaa venyä helvetisti kuten edellä on mainittu ja se ei minusta ole koiraa kohtaan oikein, että joutuu viettämään niin pitkiä aikoja yksin kotona(toki jos sielä kotona on muitakin ihmisiä niin eri juttu). Eiköhän sellaistakin työtä luulisi löytyvän jossain vaiheessa missä voisi muutamia satasia tienata enemmän ihan 40h viikoilla. Vaikeaahan se on tässä työllisyystilanteessa tosta noin vaihella työpaikkoja, mutta voihan se jossain vaiheessa tärpätä..

riippuu mitä metallia avain on, jos se on jalometallia niin ei sula. Jos se on epäjaloa metallia kuten rautaa, niin se sulaa. Ei se tietenkään kokonaan ehdi sulaa

No minun mielipiteeni tulee vaan siitä, että olen eläinrakas ihminen kun kotosalla aina ollut elikoita ja tiedän lähipiiristä, että ainakin suuressa osaa kuljetushommissa päivät saattaa venyä helvetisti kuten edellä on mainittu ja se ei minusta ole koiraa kohtaan oikein, että joutuu viettämään niin pitkiä aikoja yksin kotona(toki jos sielä kotona on muitakin ihmisiä niin eri juttu). Eiköhän sellaistakin työtä luulisi löytyvän jossain vaiheessa missä voisi muutamia satasia tienata enemmän ihan 40h viikoilla. Vaikeaahan se on tässä työllisyystilanteessa tosta noin vaihella työpaikkoja, mutta voihan se jossain vaiheessa tärpätä..

Olen samaa mieltä pitkälti kanssasi ja tuo yksinolo on ratkaistava sillä aion ottaa näitä huskeja monta lisää..

Koiraani rakastan yli kaiken... mä olen kivialalla ja tienaan noin 1700nettona, mikä tossa kuljetus alalla on vikana?

Luulin että kivimiehet vetelee hirmu palkkaa 4 päivän työviikoilla :eek: anyway, syitä olla olematta rekkamies: työt alkaa ensisijaisesti kello 2-4.30 yöllä, viikonloppuja todella paljon, työpäivä voi venyä helposti 14 tai jopa 16 tuntiseksi. Työ itsessäänkin on samaa (paskaa) päivästä toiseen.

Ylitöillä on helppo tienata. Työ itsessään ei ole kovin rankkaa, kunhan jaksaa välillä sykkiä. Joudut luopumaan koirastasi, tai siirtämään sen ulos.

Luulin että kivimiehet vetelee hirmu palkkaa 4 päivän työviikoilla :eek: anyway, syitä olla olematta rekkamies: työt alkaa ensisijaisesti kello 2-4.30 yöllä, viikonloppuja todella paljon, työpäivä voi venyä helposti 14 tai jopa 16 tuntiseksi. Työ itsessäänkin on samaa (paskaa) päivästä toiseen.

Ylitöillä on helppo tienata. Työ itsessään ei ole kovin rankkaa, kunhan jaksaa välillä sykkiä. Joudut luopumaan koirastasi, tai siirtämään sen ulos.

Koirasta en luovu vaikka tienaisin mitä, edes miljoonasta... haen työtä missä saa tehdä tunteja. 13 vuotta kivitehtaal ja kiinalaiset vie nääkin hommat.

Lisättäköön lihavoituun kohtaan että monessa paikassa niistä ylitöistä korvaaminen jää hoitamatta, varmaan enemmän kun milläään muula alalla. Toinen vaihtoehto tollasissa "suurissa" kuljetusfirmoissa varsinkin että niitä ei välttämättä edes anneta tehä jos haluaisi. Kaiveli82:n puolesta toivon että löytäis jotain muuta jo tän hetkiseen ammattitaidon kelpuuttavaa duunia paremmalla palkalla. Kuljetusalalla kuljettaja on pelkkä mitätön nobody-kuski muiden joukossa, tärkeintä on se että tavara kulkee, on se kuski mitä mieltä tahansa (tai sopinut omia menojaan miten vaan). Kivialalla sitä varmasti kokee itsensä enemmän pelkäksi työntekijäksi jolle ei vittuilla joka asiasta, eikä työntantajat revi pelihousuja ja syyttele pienistä virheistä niiku kuorma-autoalalla. Ne rekat on niille niin tajuttoman suuri henki ja elämä. Eikä tää nyt ole edes mitään yleistämistä. Pääasiassa rekkahommia tehneenä puhun ihan omien kokemusten kautta.

Hanki pelkkä C-kortti ja lähdet jakeluajoon, siinä _yleensä_ tiedät tunnilleen työpäivän pituuden, joskus minuutilleen.

Kuljetusala on nykyään aika sairas, osa autoilijoista maksaa siitä, että saa ajaa, koska autoilijat laitetaan niin ahtaalle, ettei työstä saatava korvaus kata kustannuksia. Näille suurille toimitsjoille, jotka autoilijoita työllistää, on aivan sama, kuka niitä kärryjä vetää ja sen takia sen yrittäjän kuljetustarjous otetaan vastaan, mikä on halvin. Nytkin on tuhansia kuljetusyrityksiä, mitkä on ihan konkurssikypsiä ja nämä, jotka polkee hintoja käyttämällä esim. virolaista työvoimaa, porskuttaa eteenpäin. Eniten tossa alassa mättää kuskin näkökulmasta se ainainen kiire ja lainsäädäntö. Kuskin vastuulla on käytännössä katsoen aivan kaikki auton/kärryn jarrujen kunnosta lähtien. Päivät on pitkiä, talvi on liukas ja pimeä ja työajat on perverssejä.

Ja tuos työpäivien venymisestä, se on ihan siitä kiinni mitä tekee. Päivät ei kyllä veny 16 tuntisiksi, koska työhön sidonnaisuusaika on 15h. Sen pidempää päivää ei tarvitse tehdä, koska se menee työaikalain vastaiseksi. Ajoaika maksimikin on 9 tuntia päivässä. Rekkahommista on vaikeampaa löytää ns. normaalia päivätyötä, koska homman luonteesta johtuen joutuu välillä tekemään pitkää päivää + nukkua öitä autossa. Kyllä toki sellaisiakin hommia on, missä yönsä saa nukkua kotona, mutta harvemmassa. Mutta niin kuin sanoin, C-kortti taskuun ja jakeluajoon, niin on suurempi mahdollisuus vaikuttaa päiviensä pituuteen, palkkakaan ei ole hirveästi pienempi, mitä 60t yhdistelmän kuskilla.

Saako työntekijä liikkua sairaslomallaan missä vain, vai voiko työnantaja pakottamaan olemaan ainoastaan kotona?

Ihan maalaisjärjellähän toi on ajateltavissa milloin voi ja milloin ei voi. Jos sä olet ilmoittanut olevasi kovassa flunssassa ja sut kuitenkin nähdään baarissa vetämässä viinaa tai vaikkapa elokuvissa, niinonhan työnantajallaperusteltu syy epäillä sun vedättävän.

Toisaalta taas jos sulla on käsi murtunut ja se on kipsissä, niin kyllä sä voit mennä ihan normaalisti leffaan tai vaikkapa baariin, kun se ei vaikuta siihen sairasloman syyhyn ja sairaslomaan millään tavoin.

Mulla leikattiin joulukuussa nilkka ja saikku kesti kaksi kuukautta. Siinä vaiheessa kun sain nilkasta sellaisen ison tuen pois ja pieni laitettiin tilalle, ei lääkäri nähnyt mitään estettäsille, ettenkö olisi pystynyt lähtemään "lomamatkalle". Näinpä matkustin tammikuussa Thaimaahan. En kuitenkaan olisi voinut tehdä jalkani kanssa täysipainoisesti työtätyöpaikallani.

pari sivua tullut kuittihommaan vastauksia, ajattelin että joku nyt voisi tuohon vastata mutta ei.
vastaan sitten itse vaikkei koko aihe kiinnosta kyllä pätkääkään:
Suomen lakiin muistaakseni tuli ihan äsken sellainen lakipykälä jonka vuoksi sitä kuittia on asiakkaalle tarjottava.
Jotain kuittikauppaa ja veronkiertoa vastaanhan ne tällä yrittävät tapella. Jos muistan oikein niin mulle tuli aika vahva fiilis että koko ajatuksesta paistoi jotenkin läpi nämä karvakäsien pizzeriat ja kepappilat.
Se laki on tulossa voimaan vasta ensi vuonna, ihan vielä ei voi pizzerioita tuosta narauttaa.

Armaat voimailijat. Mistä voi ostaa ihan perus rannetukia? Tai siis mikä niiden "virallinen" nimi nyt onkaan, rannesiteet? No ne, joissa on lenkki peukalolle ja sit pari kierrosta vedetään ranteen ympärille ja tarralla kiinni. Parit Intersportit katsottu, ei löytyny... että onko niitä vain jossain "voimailijoiden kaupassa"?

Armaat voimailijat. Mistä voi ostaa ihan perus rannetukia? Tai siis mikä niiden "virallinen" nimi nyt onkaan, rannesiteet? No ne, joissa on lenkki peukalolle ja sit pari kierrosta vedetään ranteen ympärille ja tarralla kiinni. Parit Intersportit katsottu, ei löytyny... että onko niitä vain jossain "voimailijoiden kaupassa"?

Onkait nuota fastin omia vaikka prismassakin yleensä. Tosin kannattaa vähä lueskella minkälaiset ois hyvät, esim gaspin normit ei oo häävit ja kun laittaa pari euroa lisää saa paljon paremmat :)

Vaikka Prismasta.

Esim. Fitnesstukusta löytyy Branch Warreneita, sellasia leveempiä vihreitä, jotka hakkaa ne kaposet punaraidalliset mennen tullen.

Back
Ylös Bottom