Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko kauppakeskuksen tai muun julkisen tilan invavessaa käyttää jos ei itse ole fyysisesti vammainen? Siis sellaisessa tilanteessa, että wc on vapaana ja näkyvissä ei ole invalideja?

Voiko kauppakeskuksen tai muun julkisen tilan invavessaa käyttää jos ei itse ole fyysisesti vammainen? Siis sellaisessa tilanteessa, että wc on vapaana ja näkyvissä ei ole invalideja?

Tuskin sä keneltäkään pleksiin saat, vaikka vaksit voivat valistaa, jos näkevät. Mutta oman harkintakyvyn mukaan varmasti.

Eka posti.

Mitä meinaa "kivisyys" tai "kivilihat", olen kyseiset termit lukenut muutamia kertoja, mutta on jäänyt hieman
epäselväksi asia, joten valistakaa tyhmää :)

Eka posti.

Mitä meinaa "kivisyys" tai "kivilihat", olen kyseiset termit lukenut muutamia kertoja, mutta on jäänyt hieman
epäselväksi asia, joten valistakaa tyhmää :)

Hieno nimimerkki :D

Sillä tarkoitetaan käsittääkseni sitä että joku on kivikovassa kunnossa. Joku pro bodaria jos on vaikka kisakunnossa niin jotkut saattavat kommentoida kunnon olevan "kivinen" tai tyypillä olevan "kivistä lihaa".

Täällä päin hukku yksi kaveri tällä viikolla ja ruumis on järvessä hukassa. Kuinkahan kauan kestää yleensä että tuo ruumis kaasuuntuu ja nousee pintaan(jos nousee)?

Riippuu olosuhteista, esim. lämpötiloista. Kesällä lämpöisessä vedessä ruumis voi alkaa kaasuuntumaan mätänemisen vuoksi muutamassa päivässä. Talvisissa kylmissä olosuhteissa ruumis voi olla pohjassa kuukausiakin ja nousee yleensä pintaan vasta keväällä/kesällä.

- - - Updated - - -

Jossain vaiheessa oli juttua, että 10 vuoden passit olis tulossa takaisin, mutta pikaisesti googlettelemalla ei löytynyt kuin vuoden vanhoja juttuja. Onko tuosta nyt mitään tarkempaa tietoa olemassa?

En tiedä tarkemmasta tiedosta mitään. Tässä tämmöinen linkki:http://yle.fi/uutiset/ts_10_vuoden_passit_takaisin/6174226

Kuinka kauan menee lievän nilkan nyrjähtämisen paranemiseen? Ei ole kipuilua kävellesä ja turvotuskin on suurimmaksi osaksi laskenut. Koska voi aloittaa liikkumisen? Salilla kävin kevyesti kyykkäilemässä eikä ollut moksiskaan, kunhan vain katsoi ettei päässyt kääntymään väärään suuntaan.

Jos on nivelsiteet mennyt, niin vähän riippuu kuinka pahasti. Voit liikkua heti, kun pystyt. Mä pystyin liikkumaan noin kuukauden jälkeen. Tosin esimerkiksi futiksen peluu ei onnistunut kahden kuukaudenkaan jälkeen, koska potkiminen sattui nilkkaan. Nilkkaa aristi vielä puolen vuoden jälkeenkin, ja se oli jäykkä ja siinä oli huono tasapaino. Jos nivelsiteet repsahtaa, niin ne eivät tule kuntoon ikinä muun kuin leikkauksen avulla. Niitä voi verrata kuminauhaa, joka repsahtaa löysäksi.

Nilkka leikattiin yhdeksän kuukauden jälkeen tapaturmasta. Nyt leikkauksesta on kulunut puoli vuotta ja nilkka on edelleen arka, vähän jäykkä ja tasapaino on vielä vähän huono leikkauksen takia. Kuntoutan sitä koko ajan.

- - - Updated - - -

Noni, kiitos. Osuu sopivasti expo-lauantaille prkl.

Lauantaille? Eihän käräjäoikeudessa istuta istuntoja lauantaisin (paitsi vangitsemisistuntoja, jotka ovat eri asia).

Voithan sä yrittää soittaa käräjäoikeuteen ja kysyä, onnistuuko todistaminen puhelimitse ja selittää, että sulla on tärkeä meno.

Kannattaa säilyttää kaikki kuitit/dokumenti, joista ilmenee mitä kuluja sulle on aiheutunut tapauksen vuoksi (esim. matkakustannukset, mahdolliset ansionmenetykset jne.) ja ottaa ne mukaan oikeudenkäyntiin.

Mä käytän asia suhteen maalaisjärkeä. Jos lähistöllä ei ole invalideja wc:hen menossa, menen invavessaan. Kerran yksi invalidi motkotti mulle asiasta messuilla, kun se oli tullut jonottamaan wc:hen sillä aikaa, kun olin invavessassa. Sanoin sille, että jonossa ei ollut ketään siinä vaiheessa, kun menin wc:hen ja kysyin, että eikö asiassa voi käyttää maalaisjärkeä, koska naisten vessaan oli hirmu jono. Myönsi, että voi käyttää. Ja olisihan se voinut joutua jonottamaan silloinkin, jos wc:ssä olisi ollut joku toinen invalidi asioimassa.

Samalla tavalla istun bussissa vanhusten ja vammaisten paikalle. Annan penkin kyllä heti vanhukselle/vammaiselle, joss sellainen jostain bussiin ilmestyy.

Invojen pysäköintipaikoille en parkkeeraa ikinä.

Mitä käytännössä tarkoittaa AMK-haussa kohta "hakijan tulee menestyä valintakokeessa keskimääräistä paremmin"? Kyseinen kohta löytyy sekä harkinnanvaraisesti että ammattitutkinnolla hakiessa.

Luulisin, että...

Hakijoita paljon enemmän kuin mitä paikkoja? Ja on menestyttävä keskimääräistä paremmin, että pääsee sisään.

Luulisin, että...

Hakijoita paljon enemmän kuin mitä paikkoja? Ja on menestyttävä keskimääräistä paremmin, että pääsee sisään.

Eikös tämän pitänyt olla "Tyhmien kysymysten kerho"? Johonkin vois tietysti perustaa "Tyhmien vastausten kerhon", jos sitä haluat.

Täällä päin hukku yksi kaveri tällä viikolla ja ruumis on järvessä hukassa. Kuinkahan kauan kestää yleensä että tuo ruumis kaasuuntuu ja nousee pintaan(jos nousee)?

"Miten nopeasti hukkunut kohoaa pintaan, riippuu monesta asiasta mutta etenkin veden lämpötilasta, joka vaikuttaa mätänemisnopeuteen. Lämpimään pintaveteen hukkunut saattaa kesähelteillä nousta pintaan jo muutamassa päivässä. Kylmänä vuodenaikana tai syvään, kylmään veteen eli niin sanotun harppauskerroksen alle vajonnut ruumis saattaa maata pohjassa viikkoja, jopa kuukausia ennen kohoamistaan. Myös vainajan elopaino ja veden pohjavirtaukset vaikuttavat asiaan jonkin verran."
Miksi hukkuneen ruumis nousee pinnalle? - Tiede.fi

Ja vielä tuohon amk-kysymykseen. Noin ympäripyöreään lauseeseen tuskin löytyy muuta vastausta, kuin että valintakokeissa on menestyttävä jotta pääset sisään. Jos menestyt keskimääräistä huonommin, et pääse sisään.

Luet nyt minun kirjoittamaani kysymystä, etkä vastaa siihen. On hyvin vaikea kuvitella, ettei lause tarkottaisi mitään.

Jos aloituspaikkaa kohden on 10 ensisijaista hakijaa ja on keskimäärin hieman parempi valintakokeissa, niin tuleeko valituksi? Eikö valintaa tule, vaikka hakijoita ei olisikaan, kuin yksi jokaista aloituspaikkaa kohden ja menestyt keskimääräistä hieman huonommin? Onko tämä paremmin/huonommin yksi piste, vai kenties 30?

Miksi futiksessa maalivahdit huutaa jokaisen torjunnan jälkeen muna pystyssä jotakin? Vituttaako niitä se kun joutuivat tekemään jotakin? Vai huutaako ne samaa kun ala-asteella välitunneilla maalivahdit huusi "no hei, pitäkää nyt se kiinni, hei....".

Ostin keväällä Nokia Lumia 900-matkapuhelimen. Viimeiset kolme viikkoa en ole päässyt lukemaan kännykän kautta uusimpia gmailiin tulleita viestejä lainkaan. Viimeisin viesti näkyy päiväyksellä 5.6.2013. Tavallisen tietokoneen kautta uusimmat viestit näkyvät ihan normaalisti.

Olen synkronoinutpuhelimen useasti, mutta se ei auta. Synkronointiasetukset ovat käytössä.

Osaako kukaan sanoa, missä voisi olla vika tai mitä minun kannattaisi tehdä, jotta sähköpostitpäivittyisivättaas normaalisti? Rautalankamalliin, kiitos!

Ostin keväällä Nokia Lumia 900-matkapuhelimen. Viimeiset kolme viikkoa en ole päässyt lukemaan kännykän kautta uusimpia gmailiin tulleita viestejä lainkaan. Viimeisin viesti näkyy päiväyksellä 5.6.2013. Tavallisen tietokoneen kautta uusimmat viestit näkyvät ihan normaalisti.

Olen synkronoinutpuhelimen useasti, mutta se ei auta. Synkronointiasetukset ovat käytössä.

Osaako kukaan sanoa, missä voisi olla vika tai mitä minun kannattaisi tehdä, jotta sähköpostitpäivittyisivättaas normaalisti? Rautalankamalliin, kiitos!

Oletko päivittänyt sen gmailohjelmasi? Jos olet eikä toimi, poista se ja asenna uudestaan.

Back
Ylös Bottom