Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En itse ainakaan kyllä jaksa soitella arvauskeskukseen (jonottaa, soittopyyntöjä blaa blaa vain saadaksesi kuulla ympäripyöreää paskaa) ellei ole jostain tosi vakavasta asiasta kyse.

Mulle ainakin lievä on 1-20 päivää. Nilkat nyrjähtelee tämän tästä, joten sidettä ja kylmää tarpeen mukaan. Tuommosen takia nyt turha lähteä päivystykseen saatikka ajanvaraukseen.

Jooh elikkäs, viime syksynä olin helsingissä ja olin silminäkijänä pahoinpitelyssä. Nyt soittivat että pitäis mennä todistamaan, ja uhkailivat 200e sakoilla jos en mene ja jos ei oo laillista syytä. Asun ite kuopiossa ni kai niitten pitäis ees mun matkakustannukset maksaa, eihän tuossa oo muuten mitään järkeä, vai?

Jooh elikkäs, viime syksynä olin helsingissä ja olin silminäkijänä pahoinpitelyssä. Nyt soittivat että pitäis mennä todistamaan, ja uhkailivat 200e sakoilla jos en mene ja jos ei oo laillista syytä. Asun ite kuopiossa ni kai niitten pitäis ees mun matkakustannukset maksaa, eihän tuossa oo muuten mitään järkeä, vai?

Oikeuslaitos - Asianosaiset

Todistajalle maksetaan korvaus oikeudenkäyntiin saapumisesta aiheutuneesta ansionmenetyksestä ja matkakuluista sekä päiväraha.

Mulle ainakin lievä on 1-20 päivää. Nilkat nyrjähtelee tämän tästä, joten sidettä ja kylmää tarpeen mukaan. Tuommosen takia nyt turha lähteä päivystykseen saatikka ajanvaraukseen.

Näin ajattelinkin, miksi odottaa kolme tuntia, että kuulee saman asian lääkärin suusta kerrottuna. Kiitoksia vastauksesta.

Nyt on pakko kysyä tyhmä kysymys. Piruileeko mun pesukone mulle, kun joka ainut kerta se kääntää kaikki paidat nurinperin pesun aikana?

Mitä käytännössä tarkoittaa AMK-haussa kohta "hakijan tulee menestyä valintakokeessa keskimääräistä paremmin"? Kyseinen kohta löytyy sekä harkinnanvaraisesti että ammattitutkinnolla hakiessa.

Onko niin, että jos pakkiksella neuvoo jotakuta, ja kirjoitta viestin alkuun :"Muistan lukeneeni jostain", "Kuulin jostain", "jossain luki", tms, niin saa kirjoittaa ihan täyttä tuubaa olematta silti väärässä? Välillä tuntuu siltä :D Kun mulle ainaki on opetettu koulussa että aina pitäs laitta linkki sinne mistä on lukenu nii muutki voi tarkistaa. Ja sit ku on lukenu nii pitäs vielä harjoittaa semmosta taitoa kun "lähdekritiikki".
Kuulin jostain, että tää on tyhmien kysymysten kerho ;)

Onko niin, että jos pakkiksella neuvoo jotakuta, ja kirjoitta viestin alkuun :"Muistan lukeneeni jostain", "Kuulin jostain", "jossain luki", tms, niin saa kirjoittaa ihan täyttä tuubaa olematta silti väärässä? Välillä tuntuu siltä :D Kun mulle ainaki on opetettu koulussa että aina pitäs laitta linkki sinne mistä on lukenu nii muutki voi tarkistaa. Ja sit ku on lukenu nii pitäs vielä harjoittaa semmosta taitoa kun "lähdekritiikki".

Nuo mainitsemasi pätevät myös useilla muillakin foorumeilla, ei "pakkis" ole poikkeus (;

Kyllä ja sanomalla alkuun "kaverilla kävi kerran..." voi tunnustaa kaikkea noloa kaverin nimissä :D

Minä olen ainakin jo niin seniili etten todellakaan muista mistä kaikkialta olen mitäkin lukenut. Pätemisen tarve ei ole vähentynyt kyllä pätkääkään.

Kai foorumeiden yhtenä tarkoituksena on myös levittää näitä omia mutuiluita ja kavereilta kuultuja kokemuksia. Usein myös näistä jutuista voi syntyä mehukkaita keskusteluita (= väittelyitä). Ensisijaisesti lähdekritiikistä on vastuussa tiedon kyselijä, ainakin mun mielestä.

Kuka on se nainen, jolla on luultavasti jokaisen suomalaisen joskus kuulema ääni, eli naisääni joka kuuluttaa kaikki VR:n junakuulutukset?

Miten auringon lämpötila tiedetään niin tarkasti vaikkei kukaan tietääkseni ole käynyt siellä mittaamassa ?? :wtf:

Aurinko säteilee uv-säteilyä ja infrapunasäteilyä. Noiden säteilyiden aallonpituudet vaihtelevat ja niiden perusteella voidaan Planckin kaavalla laskea auringon lämpötila. Ilmeisesti infrapunalämpömittarit hyödyntävät juurikin tuota aallonpituuksien vaihtelua. Mä en ole riittävän tekninen tai tieteellinen kertomaan tästä yhtään enempää. :D

e. yllättävän paljon tiedetään asioita, joita ei ole koskaan mitattu. :)

Back
Ylös Bottom