Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten tehdään ite fisua? Siis semmosta shottina vedettävää viinasta. Jos ostan vaikka semmosen 0,35 leijonapullon, niin nakkaanko sinne pussin tai kaks niitä fisuja?

Paljonko moottorissa pitää olla hevosvoimia jotta, 205/55R16 hyväkuntoisilla renkailla varustettu takavetoinen sedan, paikaltaan lähtiessä kuivalla asfaltilla alkaa sutimaan?

Ei tuohon nyt ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta. Liikaa muuttujia.
Itse olen saanut 50 heppaisen 30v vanhan w123 200D:n sutimaan. Mittarissa oli vajaa 900k.

Ei tuohon nyt ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta. Liikaa muuttujia.
Itse olen saanut 50 heppaisen 30v vanhan w123 200D:n sutimaan. Mittarissa oli vajaa 900k.

typerään kysymykseen saa näemmä yhtä tyhmän vastuksen, mitähän ne muuttujat on? asfaltin lämpötila, tavaran määrä peräkontissa, rpm/min kytkintä nostettaessa...itse veikaisin ettei rengas jätä kumia tiehen alle 150`n hepan.

Auton paino/painojakauma, vääntö, välitykset... Ja juurikin se teho.
Sillä 50 heppaisella dieselmersulla muuten jäi lakua juuri tuolla mainitsemallasi rpm/min kytkintä nostettaessa systeemillä. Kunnon kytkinpommi niin johan kumi paloi. (15cm matkan).

Joissakin driftausautoissa ei muuten ole kuin vähän päälle 100 hevosvoimaa.

Minkä takia nimipäivänä onnitellaan? Mistä sillon onnitellaan?
Siitä että sulla sattuu olemaan se nimi mikä sulla on. Sen takia en minäkään ymmärrä nimipäiviä. Ja jotkut vielä juhlii niitä jollain tavalla. Aivan turhat kissanristiäiset.

Ei kai nyt jumalauta kukaan kokoonnu sukulaisineen viettämään nimipäiviä.

:D :D

Mun mielestä on jo ihmeellistä jos joku mainitsee jollekin / onnittelee jonkun helvetin nimipäivän johdosta. SAATIKA sitten antaa lahjan. MUTTA ETTÄ kokoontuu oikein porukalla sitä juhlimaan :wtf:

Ihmemies. :)

Edit. Laitetaan vielä kysymys: Mikä perhanan kikka noihin kananmuniin on että kuoret irtoaisi paremmin keittämisen jälkeen? Kylmään veteen laitan ne joka kerta noin puoleksi tunniksi, mutta silti tuppaa lähtemään puoli munaa kuorien mukana. Alkaa jo pikku hiljaa kyrsiä. Seuraavalla kerralla laitan keittämisen jälkeen vettä päälle ja pakastimeen pariksi päiväksi. Sitten katotaan irtoaako, stna :evil:

Laita veteen suolaa noin puoli teelusikkaa

Itse olen keittämisen jälkeen laskenut kylmää vettä ja samalla vähän pyöritellyt niin että rusahtelevat.

no ei niitä tarvii mitenkään pyöritellä, jos ei kylmään veteen laittaminen auta niin sitten oot keittänyt munat väärin...

...no ei vaa, ne on sillo nuoren kanan munia ja niistä ei kuori irtoo laitto ne kylmään veteen tai ei.

kikkahan on siinä, että keittämisen jälkeen valuttaa kiehuvan veden pois JA sen jälkeen antaa munien "höyrystyä" kuivaksi ja vasta sen jälkeen laskee kylmää vettä päälle. Koskaan ei jää itellä munaa sinne kuoriin kiinni tuolla kikalla.

Onko suomessa sellaista lakia, että esim. proteiinipatukan kylkeen saa kirjoittaa 0g transrasvaa, jos sitä on patukassa alle 0,5g? (esim. 0,4g 30g patukassa)

Back
Ylös Bottom