Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Misä säilytätte autossa skrapaajaa? Tollasta jossa on harja+skrapaaja samassa.

Repsikan penkin vasemmalla puolella lattianrajassa / penkin ja keskikonsolin välissä. Riippuu vähän autosta ja sisätilojen muotoilusta. Siitä sen ylettyy hyvin ottamaan, eikä sen olemassaolo haittaa kyytiläistäkään. Parkkikiekko ja pieni muoviskrapa kuskin ovikotelossa.

Olin eilen ryypiskelemässä ja join mm punaviiniä josta tuli järkky hedari kotiin tultua, otin vahingossa laatikkoon jääneitä Panacodeja (3kpl) kun sekoitin ne Panadoliin :face: No ihmettelin kun tuli hirvee olo selkään sattu, oksensin ja olin sekava. Äsken aloin tutkimaan ja todettiin olevan todella myrkyllinen yhdistelmä, kuolenko nyt?

Edit: No soitin lääkärille ja sanoi, ettei noilla määrillä vielä maksakaan poksahda. Mutta suositteli välttämään.

Olin eilen ryypiskelemässä ja join mm punaviiniä josta tuli järkky hedari kotiin tultua, otin vahingossa laatikkoon jääneitä Panacodeja (3kpl) kun sekoitin ne Panadoliin :face: No ihmettelin kun tuli hirvee olo selkään sattu, oksensin ja olin sekava. Äsken aloin tutkimaan ja todettiin olevan todella myrkyllinen yhdistelmä, kuolenko nyt?

Edit: No soitin lääkärille ja sanoi, ettei noilla määrillä vielä maksakaan poksahda. Mutta suositteli välttämään.

Jos tuo olisi noin nopeasti tappava yhdistelmä, ei Suomessa olisi nistejä kauheasti.

Juu, ei ole todellakaan vaarallista. Väsymystä saattaa vain aiheuttaa. Itsellä murtui ranne tuossa lomalla ja seurauksena panacod kuuri. Viunaa vetelin kyllä välillä ihan reippaastikin enkä mitään erikoisia oloja huomannut.

Epäterveellisempää olis vetää kolme Panadolia (olettaen et ne on 1g) kuin 3 Panacodia ryyppyillan päätteeks, Panacodissa on parasetamolia muistaakseni 450mg/tbl.

pahempi juttu
"Sekä alkoholi että Panacodin sisältämä parasetamoli ovat haitallisia maksalle, yhdessä vielä pahempia, lisäksi alkoholi lisää kodeiinin aiheuttaman hengityslaman riskiä joten parasta olisi jättää lääke pois ainakin silloin kun aikoo ryypätä"

erittäin
"olen itsekkin sekäkäytellyt kaikenlaista mutta kodeiini ja alkoholi yhdessä voivat olla tappava yhdistelmä."

Joo alko vaan kuumottaa kun krapuloissa lueskelin suomi24:sta tollasta

Epäterveellisempää olis vetää kolme Panadolia (olettaen et ne on 1g) kuin 3 Panacodia ryyppyillan päätteeks, Panacodissa on parasetamolia muistaakseni 450mg/tbl.

Aina oppii uutta :)

Kuinka hätäsiä nuo UPS:n kaverit on? Paketti ollut Tukholmassa aamuyöllä, pitääkö tänään jo kytätä kotona vai meneeköhän suosiolla huomiseen? Tuo seuranta tuntuu päivittyvän muutenkin useita tunteja jäljessä, niin ei tiedä onko jo Suomessa pakettiautossa tulossa vai odottaako laivaa länsinaapurissa.

kesäkuntoon?

Yritän saada kroppani kesäkuntoon ja kysynkin, että miltä tämä ravinto-ohjelmani näyttää? Mies olen, ikää 22-vuotta, pituus 183 cm ja paino 74 kg.

Aamiainen klo 7 - 8:
-1 lautasellinen 4-viljan puuroa (2dl hiutaleita)
-lasillinen gefilus mehua (5 hedelmää)
-1 kupillinen kahvia
-1 tumma suklaa palanen

Lounas klo 11 - 12:
-kouluruoka (1/2 lautasesta kasviksia, 1/4 lihaa/kalaa/kanaa, 1/4 perunaa)
-1 salaatti lautanen (erillinen pieni täytän tomaatilla, kurkulla, mitä ikinä onkaan)
-1 lasi maitoa (2 dl)
-1 lasi (vettä 2dl)
-1 kpl ruisleipä
-1 kuppi kahvia

Välipala klo 14 - 15:
-raejuusto prk + ananasmurska / valio maitorahka prk / tonnikala prk / maitorahka + hedelmä cocktail mehussa (jokin noista riippuen vähän päivästä)

Päivällinen klo 17 - 18:
-samanalinen setti mikä lounaskin
-1 erillinen salaatti lautanen (tomaattia, herneitä, maissia....)
-1 ruisleipä
-1 lasi maitoa
-1 lasi vettä

Iltapala klo 20 - 21:
-2 kpl wetabix vehnämurokkeita mansikkahillolla voideltuna ja maidossa
-1 kpl hedelmä (appelsiini / omena / banaani...)
-1 kupillinen maitoa, jossa 3 kahvilusikallista tummaa kaakaojauhetta

Siinäpä ois toi ruokaohjelma ja sitten vielä reeneistä:

Elikkä pyrin reenaamaan 4 kertaa viikossa (2 kpl aerobisia treenejä ja 2 kertaa punttia). Aerobisine menee salibandy / sulis / uinti yleensä ja noin 1 tunti kerrallaan. 2 kertaa vejän punttia, joista toisen kahvakuulalla ja toisen ihan 1-jakoisella. Molemmilla kerroilla noin 1 tunti salilla alkulämmittelyineen ja loppuveryttelyineen. Tämän lisäksi pyrin 2 kertaa viikossa joinakin lepopäivien iltana venyttelemään koko kropan läpi tv:tä katsellessani. 1 lepopäivä kuluu myös aina siivoukseen ja pyykin pesuun ym.

Niin ja puntti päivinä aamupalaan tulee lisäksi 1 kpl keitetty kananmuna ja samoin myös iltapalaks. Lisäksi tuolloin välipalaks menee puntin jälkeen suoraan gainomax,ja välipala jää pois.

Nukkumaan pyrin joka yö sen 8 tuntia.

Päästäänkö näillä pieniin rasvoihin ja kesäks kondikseen :)? Vai meneekö säästöliekille? Jos tuntuu, että kroppa ei jaksa niin mitä lisäisitte? Paljonkohan tuost tulee päivään kaloreita? Ei ainakaan varmaan liikaa?

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Tuli sillo joskus ittesä hommattua sinne 90 kg ennen armeijaa. Piti kasvattaa lihaksia niin tuli tommone pien kaksoisleuka samalla, niin haluisin sen pois. Ei oo kokonaan vielä lähteny. Miten lisäisit proteiinia? Iltapalan joukkoon 1 proteiini patukka mukaan. Joku alepan mikä maksaa 1,2 euroo ja sisältää 12-15 g protskuu?

Ostin Tauriinia ja purkissa lukee, että annos on 1-2 grammaa.
Olin kaupassa etsimässä sellaisia "kuuppia", missä olisi selvästi lukenut gramma määrät.
Löysin ainoastaan leivontaan tarkoitettuja "kuuppia", missä oli lukemat millilitroina.

Nyt olen käyttänyt pientä kahvilusikkaa annostelemiseen, mutten tiedä kuinka paljon lusikkaan menee grammoja.
Käyn huomenna kiertämässä kauppoja jossa olisi noita kuuppia jossa ei olisi millilitra merkintöjä vaam gramma merkinnät.

Kysyn siis että onko tuossa pienessä kahvilusikassa lähellekään grammaa - Eli onko siinä reippaasti liikaa vai liian vähän?

Normi teelusikallinen about 5g.

Eli aikamoisen yliannostuksen olen ottanut, kun nyt jostain löytyis 1 gramman kuuppa.
Kun netistäkin yritin etsiä että paljon on millilitra versus gramma, niin ei löytynyt. No menempä uudestaan nettiin ja yritän löytää jostain kunnollisen painojen vertaus saitin

Eli aikamoisen yliannostuksen olen ottanut, kun nyt jostain löytyis 1 gramman kuuppa.
Kun netistäkin yritin etsiä että paljon on millilitra versus gramma, niin ei löytynyt. No menempä uudestaan nettiin ja yritän löytää jostain kunnollisen painojen vertaus saitin

Sellainen vinkki vielä, että tuo virallinen teelusikallinen on 5ml. Eli voit hyvin ajatella että 1ml = 1g... Ja kun on vain tauriinista kyse niin ei huolia jos vähän heittelee.

Miks AA-paristo on 1,5volttia mut ladattava AA-akkuparisto vaan 1,2volttia? Vaikuttaako johonkin? Langattoman hiiren käyttöön liittyen kyselen...
Sähköparin jännite riippuu siitä, mistä aineista sähköpari on tehty. Ladattava akku tehdään eri aineista kuin paristo, jotta sen voisi ladata. Jotenkin niin se kai menee.

Mun kokemusteni mukaan useimmissa laitteissa pienempi napajännite ei haittaa. Jossain polkupyörän tuikussa pienemmän jännitteen huomaa huonompana valaisutehona.

Sellainen vinkki vielä, että tuo virallinen teelusikallinen on 5ml. Eli voit hyvin ajatella että 1ml = 1g... Ja kun on vain tauriinista kyse niin ei huolia jos vähän heittelee.

KIITOS!

Googletin tästä samasta asiasta, niin google heitti minut Pakkikkseen, tuonne ravinto-osiolle, jossa pohdittiin samaa asiaa ja sielläkin päädyttiin tuohon että 1ml = 1g - Joten käyn huomenna ostamassa marketista sen millilitra kauhan.

Back
Ylös Bottom