Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koulussa safkat on repussa noin 8-11 välisen ajan. Paistoin juuri nautaa ja jätin mediumiksi tietenkin. Voiko punaiseksi sisältä jätetty liha pilaantua jotenkin tuossa ajassa?

Semmosta vanilija mönjää. En nyt muista miten sitä tehtiin, ainakin kaupassa on sellasia valmiita jauhoja, jotka sit sekotetaan nesteeseen. Muista kun äiti kerran laitto sitä pulliin. :)

Miten vanhojen puhelimien pyöritettävä numerolevy toimii teknisesti? Onko niissä joku aikatunnistin kuinka kauan se levy pyörii kullakin numerolla ja sitten lähettää sen tiedon johonki? Mitä?

Mistä tulee nimitys tops-puikko? Vai onko se topsipuikko, en edes tiedä miten se pitäisi kirjottaa... :D Onko Tops ollut joskus tuotemerkki vai mistä saanut alkunsa? Tops-puikolla tarkoitan siis vanu/korvapuikkoa.

Miten vanhojen puhelimien pyöritettävä numerolevy toimii teknisesti? Onko niissä joku aikatunnistin kuinka kauan se levy pyörii kullakin numerolla ja sitten lähettää sen tiedon johonki? Mitä?

Siellä on katkojan kärkiä muistuttava kosketin, jota napsutellaan kiinni ja auki numerolevyn pyöriessä. Se aiheuttaa linjalle sähköpulsseja (oikeasti katkoksia), jotka keskus laskee ja ohjaa puhelun sen mukaan oikeaan numeroon. Pulssit tulevat lipitäen vakiotaajuudella ja numerojen välissä on pidempi tauko.

Samoja pulsseja saa aikaiseksi luurin kosketinta naputtamalla. Joskus huvikseni soittelin sillä tavalla. 1 - 9 painallusta numeroille 1 - 9 ja nollalle kymmenen.

- - - Updated - - -

Mistä tulee nimitys tops-puikko? Onko Tops ollut joskus tuotemerkki vai mistä saanut alkunsa? Tops-puikolla tarkoitan siis vanu/korvapuikkoa.

Topz-niminen tuotemerkki muistaakseni oli joskus.

KIITOS!

Googletin tästä samasta asiasta, niin google heitti minut Pakkikkseen, tuonne ravinto-osiolle, jossa pohdittiin samaa asiaa ja sielläkin päädyttiin tuohon että 1ml = 1g - Joten käyn huomenna ostamassa marketista sen millilitra kauhan.

Tuli vaan mieleen, että en nyt tiedä voiko tuota nyt ihan noinkaan ajatella. Vetoisuus on eri asia kuin paino. Toki tauriinin tapauksessa voi olla, että 1ml = 1g, mutta jos vaikkapa lukaisette siitä kaurahiutalepussin kyljestä, niin siinä lukee kuinka 1dl kaurahiutaleita painaa n. 35g, kun taas vaikkapa vehnäjauhoissa luku on jotakuinkin 1dl ja 55g.

Mistä vois hankkia zippo bensaa? Ei löydy enää ärröiltä eikä huoltsikoista mistä oon aiemmin ostanu. Voiko tuota korvata millään muulla öljyllä?
Ainakin Varustelekalla on aina zippobensaa. Oon myös nähnyt Newport Lighter Fluidia Prismoissa, käy Zippoihin. Zippoja myyvistä koruliikkeistä saa myös Zippo-tarvikkeita.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031916801198_uu.shtml

Ei helkkari tota asianajajan lausuntoa!
Mä vielä ymmärrän sen,että työn puolesta voi olla tuota mieltä.
Mutta miten pystyy tollaseen?
Jos mä oisin asianajaja,niin en vois ikinä "hakea" tuomiota törkeästä kuolemantuottamuksesta asiakkaalleni (esim. tää tapaus).
Henkilökohtasest ajatukset tulis niin paljon vastaan.
Puhtaasti juridiselta kannalta = työn puolesta. Ehkä viittasi lähinnä siihen, ettei kuolemantuottamukset useinkaan muutu murhiksi, koska siitä väliltäkin löytyy asteikkoa. Esimerkiksi tapon muuttuminen murhaksi olisi vähemmän yllättävää, edelleenkin puhtaasi juridisesti tarkasteltuna. Tuosta ei voi päätellä vielä yhtään mitään siitä mitä mieltä tuo asianajaja henkilökohtaisesti on asiakkaistaan, koska hän ei voisi ikinä siitä lehdille puhua.

Ei minustakaan olisi puolustusasianajajaksi, mutta arvostan kyllä heitä jotka siihen pystyy. Jokaiselle, myös sille alimman helvetin niljakkaalle paskiaiselle, pitää löytyä mahdollisuus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin. Se taas edellyttää, että löytyy ihminen joka on oikeusjärjestelmää valmis sen verran kannattelemaan, että on valmis senkin tekemään. Ei puolustusasianajajan tarvitse olla sitä mieltä että asiakkaalle kuuluu mahdollisimman pieni tuomio, vaan sitä mieltä, että asiakkaalle kuuluu oikeudenmukainen oikeudenkäynti ja sen kautta annettu oikeudenmukainen tuomio, vaikka kovakin.

Moni olisi valmis niittaamaan kuolemantuomiot noille kahdelle. Se taas edellyttäisi sitä, että joku olisi valmis toimimaan ammatikseen teloittajana. Kyllä sekin olisi ammatti joka herättäisi "miten joku voi"-kysymyksiä, mutta jos kuolemantuomio kuuluisi oikeusjärjestelmään, jonkun sekin olisi tehtävä. Nykyisessä oikeusjärjestelmässä jonkun pitää olla puolustusasianajaja.

Loppuun hatunnosto vanginvartijoille, poliiseille, asianajajille, lastensuojelulle, tuomareille ja muille elämän nurjan puolen kanssa tekemisiin joutuville ihmisille. Heidän ansiostaan minä voin lukea vaaleanpunaisessa maailmassani Iltsikkaa ja miettiä miten joku voi.

Minulla on untuvatakki, jonka kanssa on ongelma. Takki puskee päällä ollessaan ihan järjettömästi täytettä pihalle (sisäpuolelle), mikä jää luonnollisesti kiinni vaatteisiin. Varsinkin mustissa vaatteissa valkoiset haituvat erottuvat todella hyvin. Jos kyseessä olisi isommat sulat, ne voisi nyppiä pois, mutta ei ole. Suurin osa takkiin jäävästä untuvasta on niin pientä, että sitä ei saa nypittyä pois. Myöskään tarrarullaan ei tunnu jäävän kiinni. Olen käyttänyt takkia pari kuukautta, mutta ongelma ei tunnu häipyvän. Tämän takia ei ole tullut takkia reiluun viikkoon käytettyä, koska en jaksa sitä että näytän ihan linnulta untuvapeitteineni. Kuitenkin sen verran nätti ja lämmin takki, että en siitä luopuakaan halua. Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua?

Mitä tohon profiilin ''käyttäjän info: N/A''- kohtaan kuuluis laittaa ? Näyttää hassulta kun siinä lukee vain N/A eikä tiedä mitä siihen laittais, joku hieno slogan ? :D

Minulla on untuvatakki, jonka kanssa on ongelma. Takki puskee päällä ollessaan ihan järjettömästi täytettä pihalle (sisäpuolelle), mikä jää luonnollisesti kiinni vaatteisiin. Varsinkin mustissa vaatteissa valkoiset haituvat erottuvat todella hyvin. Jos kyseessä olisi isommat sulat, ne voisi nyppiä pois, mutta ei ole. Suurin osa takkiin jäävästä untuvasta on niin pientä, että sitä ei saa nypittyä pois. Myöskään tarrarullaan ei tunnu jäävän kiinni. Olen käyttänyt takkia pari kuukautta, mutta ongelma ei tunnu häipyvän. Tämän takia ei ole tullut takkia reiluun viikkoon käytettyä, koska en jaksa sitä että näytän ihan linnulta untuvapeitteineni. Kuitenkin sen verran nätti ja lämmin takki, että en siitä luopuakaan halua. Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua?
Liian harva vuori, mitä materiaalia? Ensimmäinen pesu pikkuisen tiivistää kangasta, se saattaa vähän auttaa.

Back
Ylös Bottom