Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pisteet myös puukolle! Joskus pikku-poikana sellasen isovanhemmilta ja aina hirvee himo päästä veisteleen. Aluks jonkin aikaa se oli jemmasas ja iän karttuessa ensin vanhemman seurassa ja myöhemmin yksin sai lastua lennättää.

Vieläkin on puukko talles ja isompi arvostus siihen on, kun on tullut jopa käytettyä. Joku hopeelusikka varmaan ois maatunut jossain lootassa tähän päivään saakka.

Minkälaista rahaa voin hakea Kelalta seuraavassa tilanteessa: opintotuki loppui joulukuuhun, mutta en vielä valmistunut, koska opinnäytetyön arvosteluun ja tutkintotodistuksen saamiseen menee vielä n. kuukausi. Eli tämän vuoden puolelta en enää kuitenkaan saa opintotukea, koska ei ole opintoja. Työttömyyskorvaustakaan en voi hakea, koska olen vielä koulun kirjoilla = opiskelija.

Asumistuki? Vaan saako sitäkään.. Help!

Minkälaista rahaa voin hakea Kelalta seuraavassa tilanteessa: opintotuki loppui joulukuuhun, mutta en vielä valmistunut, koska opinnäytetyön arvosteluun ja tutkintotodistuksen saamiseen menee vielä n. kuukausi. Eli tämän vuoden puolelta en enää kuitenkaan saa opintotukea, koska ei ole opintoja. Työttömyyskorvaustakaan en voi hakea, koska olen vielä koulun kirjoilla = opiskelija.

Yleinen asumistuki näin alkuunsa. Jos valmistut työttömäksi niin ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ja saat työttömyyskorvauksen. Toki varmaan kerkeet valmistua ennen kuin tuo asumistukikaan tilille kilahtaa.

Kannattaa myös kysellä sossusta mitä mieltä ne on tuosta sun tilanteesta. Valmistumisen jälkeen saat vähintään työmarkkinatuen.

Onko kenelläkään tietoa tekeekö kaikki kaupat pankkikortin pin-koodin ohituksia?

Mulla on englantilainen pankkikortti ja unohtanut pin-koodini, joten kuinkakohan helposti tekevät pin-ohituksia? Ja varsinkaan jos tekee yhtään kalliimpia ostoksia? Esim. elektroniikkakaupassa?

(Ja sanomattakin selvää, että henkilöllisyystodistukset löytyy...)

edit. kirjoitusvirheitä

Onko kenelläkään tietoa tekeekö kaikki kaupat pankkikortin pin-koodin ohituksia?

Ite pari kertaa ollu niin jäässä et oon unohtanu pankkikortin PIN-koodin, joka mulla on siis ollu n. 10 vuotta, ja henkkareita näyttämällä on kaupan täti suostunu höyläämään.

Jos tehdään pin-koodin ohitus, riski siirtyy kaupalle. Eli voi olla aika nihkeää, varsinkin jos summa on iso.
Luottokunnan mukaan PIN-koodin ohitus on teknisesti mahdollista kaikilla päätelaitteilla, mutta yritykset voivat päättää käytännöistään itse.

Okei kiitoksia. Täytyy sitten vain kokeilla useampaa myymälää jos ensimmäisessä ei onnistu...

Asensin uuteen koneeseni jo jonkun aikaa sitten "laittoman" ware windows 7 ultimaten... Alunperin windows 8 oli kuitenkin asennettu jo valmiiksi...

Asentaakkko windows 8 takaisin? En tyhmyyttäni edes kokeillut kyseistä käyttistä vaan tyrmäsin heti arvostelujen vuoksi... kokemuksia windows kasista?

Jumalauta, pitkästä aikaa katoin Timo Rautiaisen - Nyt on mies musiikkivideon ja jäi häiritsemään, että onko toi jumalauta mentula joka tossa videolla treenaa punaisessa hihattomassa ? :D Voiko se olla ? :D Esim. 1:01 kohdassa naamasta ihan ku mentula, varsinkin noi pullottavat huulet :D

[video=youtube_share;j7OsQFOJAXk]http://youtu.be/j7OsQFOJAXk?t=1m2s[/video]

E. vittu olihan se, luki nimi lopputeksteissä. Millonkohan toi video on kuvattu ? Ei oo nimittäin Jari ihan yhtä iso kuin nykyään :D

Jumalauta, pitkästä aikaa katoin Timo Rautiaisen - Nyt on mies musiikkivideon ja jäi häiritsemään, että onko toi jumalauta mentula joka tossa videolla treenaa punaisessa hihattomassa ? :D Voiko se olla ? :D Esim. 1:01 kohdassa naamasta ihan ku mentula, varsinkin noi pullottavat huulet :D

*video*

E. vittu olihan se, luki nimi lopputeksteissä. Millonkohan toi video on kuvattu ? Ei oo nimittäin Jari ihan yhtä iso kuin nykyään :D

2001 (EDIT: joo täähän lukee kanssa siellä lopussa) on muistaakseni toi video kuvattu, eli on ollut Mentulalla hyvin aikaa tuosta kasvatella.

Oon ostamassa kännykkää yksityiseltä henkilöltä. Laitoin kaverille rahat tilille ja nyt jampasta ei kuulu mitään ja alkaa olla pelko perseessä, että meikäläistä kustiin silmämunaan pahemman kerran. Minkä ajan kuluttua te tekisitte rikosilmoituksen?

Olen itsekin vähän huoleton ja joskus kauppoja tehdessä on tavaran lähetys venynyt muutamalla päivällä, mikä on kyllä väärin. Nyt ei ole kaverista kuulunut mitään viikkoon.

Mikäli teen rikosilmoituksen ja parhaani mukaan poliisisetää avustan, onko mitään saumaa saada kaveria kiinni ja rahoja takaisin?

Mistä löysit kaverin myynti-ilmotuksen? huuto.net, e-bay ?

Jos ei kaverista pariin päivään kuulu mitään, niin poliisille vaan.

Laskettelijat haloo!

Eli, perjantaina olen elämäni ekaa kertaa lähdössä messilään laskettelemaan.

Lähtökohta on se, että suksiin en koske vaan laudalla mennään.

Onko kuinka hankalaa, itse ajattelen sen silleen, että vaikeella mennään kun lerta ikinä kummallakaan mennyt niin ihan sama.

Onko hyviä lautailu vikkejä tms?
Mitä alottelijan kannattaa huomioida?

Kerran kokeilin lautaa. Aluksi jossain lastenmäessä meni ihan hienosti. Isompaan mäkeen menin ekaa kertaa ja jo hississä kaaduin. Hävetti ja vitutti. Lauta helvettiin ja sukset tilalle. Taas oli mukavaa ja pystyi nauttia laskettelusta.

Muutamasta tunnista pariin päivään, niin on alkeet hallussa (pystyy kääntymään molempiin suuntiin kohtuullisesti). Riippuu tosi paljon henkilöstä, miten tuon homman keksii.

Jos tuntuu toivottamalta, niin kokenut laskija avuksi tai sitten hiihtokouluun. Säästyy edes hiukan perse, polvet ja ranteet. Hauskoja ja kivuliaita tunteja vaan!

Laskettelijat haloo!

Eli, perjantaina olen elämäni ekaa kertaa lähdössä messilään laskettelemaan.

Lähtökohta on se, että suksiin en koske vaan laudalla mennään.

Onko kuinka hankalaa, itse ajattelen sen silleen, että vaikeella mennään kun lerta ikinä kummallakaan mennyt niin ihan sama.

Onko hyviä lautailu vikkejä tms?
Mitä alottelijan kannattaa huomioida?
Lyhyesti sanottuna aloittelijalle ero suksissa ja laudassa on se, että suksilla laskiessa aloittelijakin pääsee ekoilla kerroilla jo hyvinkin laskemaan, koska se suksilla laskeminen ei ole perustasolla kovin vaikeaa. Laudalla taas saat ensimmäiset kymmenen laskettelupäivää kaatuilla 10 m:n välein, koska siitä ei tule aluksi yhtään mitään. Suksilla siis pääsee hommaan käsiksi paljon nopeammin.

Kannattaa kyllä lautaillessa harjoitella heti oikea kaatumistapa eikä rannesuojista ole taatusti mitään haittaa.

Back
Ylös Bottom