Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Molemmat löytyy, tosin pöytäkoneelle olen tätä nyt asentamassa. Ei ole wlania? Mistä sen saa? Siis onko se joku fyysinen ostettava laite? Minulla on kyllä ollut tuossa pöytäkoneessa sellanen laajakaistapömpeli joskus. :D

Ihan fyysinen osa. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on se USB:n käyttäminen, koska WLANia koneessasi ei ole.

Hmm. Kun on ollut laajakaista niin onkohan mulla sellanen wlankortti vai ei?

Laajakaistalla ja wlanilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Onko sun kone ollut silloin piuhalla kiinni "laajakaistaan" vai ei. Jos on mennyt piuha boxiin, puhelinpistokkeeseen, antennipistokkeeseen, "laajakaistaan" what ever niin silloin ei ole wlania...

Ähh voinko avata koneen ja jostain tarkistaa onko siellä wlankorttia vai ei? Mistä pitäisi löytyä ja minkänäköinen? Mä en ole tota konetta ostanut enkä kasannut joten en tiedä.

Okei emmä tota osaa ratkaista, vien koko koneen alan liikkeeseen huomenna.

Mutta toinen juttu, mistähän tällanen kipu voi johtua? Vasemmassa jalassa silloin tällöin, nytkin ollut jo toista päivää. Samanlaista juilimista ja painetta tuossa säären etupuolella kuin kasvukipu lapsena. Jalat on samanpituiset, eli ei mitään siihen liittyvää epätasaista rasitusta. Viikko sitten treenannut jalatkin viimeeksi ja en ole mitään rasittavaa jaloilla tehnyt joten ei liity rasitukseenkaan. Tosi inhottavaa, meinaa huonoa oloa pukata tuon kivun johdosta. Mistä ihmeestä johtuu?

Okei emmä tota osaa ratkaista, vien koko koneen alan liikkeeseen huomenna.

Mutta toinen juttu, mistähän tällanen kipu voi johtua? Vasemmassa jalassa silloin tällöin, nytkin ollut jo toista päivää. Samanlaista juilimista ja painetta tuossa säären etupuolella kuin kasvukipu lapsena. Jalat on samanpituiset, eli ei mitään siihen liittyvää epätasaista rasitusta. Viikko sitten treenannut jalatkin viimeeksi ja en ole mitään rasittavaa jaloilla tehnyt joten ei liity rasitukseenkaan. Tosi inhottavaa, meinaa huonoa oloa pukata tuon kivun johdosta. Mistä ihmeestä johtuu?

Jos jalat ovat muutenvain jumissa? Kokeile käydä hierojalla hierottamassa jalat. Oletko kärsinyt penikoista joskus? Onko kipu sellaista, että siinä voisi olla syy?

Jos jalat ovat muutenvain jumissa? Kokeile käydä hierojalla hierottamassa jalat. Oletko kärsinyt penikoista joskus? Onko kipu sellaista, että siinä voisi olla syy?

Koskaan en ole hierojalla varsinaisesti jalan takia käynyt. Penikatkaan ole vaivannut, ja tämä kipu iskee nimenomaan silloin kun on ollut pidemmän aikaa tekemättä jaloilla mitään treeniä. (Esim. Nyt olen ollut 4 p kipeänä ja makoillut vain) kipua ei myöskään voi paikantaa luuhun tai lihakseen suoranaisesti, se on tossa sääriluun vasemmalla puolella heti ja ns. sykkivää.

Koskaan en ole hierojalla varsinaisesti jalan takia käynyt. Penikatkaan ole vaivannut, ja tämä kipu iskee nimenomaan silloin kun on ollut pidemmän aikaa tekemättä jaloilla mitään treeniä. (Esim. Nyt olen ollut 4 p kipeänä ja makoillut vain) kipua ei myöskään voi paikantaa luuhun tai lihakseen suoranaisesti, se on tossa sääriluun vasemmalla puolella heti ja ns. sykkivää.

Voisiko olla, että juurikin tämä kipeenä olo voisi aiheuttaa tällä kertaa. Mä suosittelisin, että käy hierojalla ja hierotuta jalat ja kerro tästä kyseisestä kivusta.

Mistä lähtien kunnallisvaaliehdokkaana olevat ovat saaneet istua niiden joukossa, jotka antavat äänestyslipukkeen ja leimaavat sen yms. ? Kävin tänään suorittamassa kansalaisuusvelvollisuuteni, ja 2/5 ihmisestä oli itse ehdokkaita. Toinen heistä antoi minulle äänestyslipun, toinen leimasi sen. Onko tämä ihan yleistä, itseni nimittäin tämä vähän yllätti.

Mistä lähtien kunnallisvaaliehdokkaana olevat ovat saaneet istua niiden joukossa, jotka antavat äänestyslipukkeen ja leimaavat sen yms. ? Kävin tänään suorittamassa kansalaisuusvelvollisuuteni, ja 2/5 ihmisestä oli itse ehdokkaita. Toinen heistä antoi minulle äänestyslipun, toinen leimasi sen. Onko tämä ihan yleistä, itseni nimittäin tämä vähän yllätti.
Ei kai kunnallisvaaliehdokas saisi olla vaalitoimitsija. Eduskuntavaaleissa sen sijaan ehdokas saa olla toimitsija.

Pari lainausta:

http://www.vaalit.fi/53556.htm
KYSYMYS 3: Voiko eduskuntavaaleissa ehdokkaana oleva keskusvaalilautakunnan jäsen osallistua eduskuntavaaleissa keskusvaalilautakunnan työskentelyyn?

VASTAUS 3: Eduskuntavaaleissa ehdokas voi toimia kunnan keskusvaalilautakunnassa. Vaalilain 13 §:n mukaan kunnan keskusvaalilautakunnan työskentelyyn ei saa osallistua sellainen jäsen tai varajäsen, joka keskusvaalilautakunnalle toimitetun ehdokashakemuksen mukaan on asetettu puolueen tai valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi kyseisissä vaaleissa. Säännös koskee vain kunnallisvaaleja, koska niissä ehdokashakemus toimitetaan kunnan keskusvaalilautakunnalle.

Keskusvaalilautakunnan mukaan siis kunnallisvaaleissa ehdokkaana oleva henkilö ei saa olla vaalitoimitsija

Näkyykö kaikissa tallentavissa digibokseissa tallennetun ohjelman päälle tallennusajan teksti-tv? Äsken hokasin, että tuossa omassa laatikossani pystyy selaamaan tallennettujen ohjelmien ollessa päällä silloista teksti-tv:tä

Yhdellä ehdokkaana olevalla fb kaverilla oli vähän aikaa sitten tilapäivitys, jossa kehui jotain päätöstä sallia ehdokkaidenkin toimia vaalivirkailijana.

Väännättekö rautalangasta, kiitos…

1.) Mitä eroa on DVD+R ja DVD-R -levyillä?

2.) Jos yritän polttaa DVD+R -levylle (4,7GB) neljää tiedostoa, joiden koot ovat 1,97GT / 13,9MT / 1,97GT / 207MT, niin minkä takia polttaminen ei onnistu? Käytän CD Burner XP-ohjelmaa ja työnsin levyn oikeaan (polttavaan) levyasemaan.

Näyttöön tulee joku laatikko, jossa sanotaan että on tapahtunut virhe ja ettei poltto ole ehkä onnistunut. Ja kun levyn sisältöä katsoo, sinne ei ole tallentunut mitään, vaikka levyn pinnassa näkyy sellaista jälkeä, että sinne olisi tallentunut jotain tavaraa.

Poltin tänään aiemmin tiedostoja muille samanlaisille levyille annettujen ohjeiden mukaan eikä silloin ollut mitään ongelmaa.

Mikäli käytän vääriä termejä, niin älkää vittuilko. En ymmärrä näiden päälle mitään enkä ole pahemmin tehnyt tällaisia juttuja aiemmin.

1.) Mitä eroa on DVD+R ja DVD-R -levyillä?
Nykyään ei pitäis olla mitään väliä kumpaa käyttää. Joskus oli niin, että jotkut laitteet ei toistanu molempia tai jotkut asemat ei voinu polttaa molemmille. Esim. oma vanha divX-soitin ei toistanu dvd-R levyjä.

Käytän piilolinssejä mutta en rähjää.
Mutta miten vaikuttaa kaasusumuttimen käyttö jos rähisijällä on piilolinssit, vai onko mitään väliä?

Back
Ylös Bottom