Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitä vaikeeta on vaihtaa renkaat itse? Ymmärrän naisilta ettei välttämättä luonnistu eikä siinä mitään mut miksei jotkut miehet vois ite vaihtaa? En ymmärrä. Toisaalta jos itellä olis ylimäärästä aina niin en mäkään kyllä ite vaihtais.

Mitä vaikeeta on vaihtaa renkaat itse? Ymmärrän naisilta ettei välttämättä luonnistu eikä siinä mitään mut miksei jotkut miehet vois ite vaihtaa? En ymmärrä. Toisaalta jos itellä olis ylimäärästä aina niin en mäkään kyllä ite vaihtais.

eihän tuo liity vaikeuteen mitenkään jos ei vaihda renkaita itse, vai sanoinko niin?

Aika monilla on renkaat myös säilytyksessä rengasliikkeiden varastoissa ja niillä on vaihtoajat aika kortilla. Itsekään en ole vielä vaihtanut kun on luvannut ensi viikolle +10 ja vesisadetta. Eikä ole mitään pakkoa lähteä liukastelemaan aamuruuhkiin.

horrible - kauhea, inhottava
horrific - kauhea, kamala

terrible - kauhea, hirveä
terrific - loistava, mahtava

WTF?

Tätä olen miettinyt kauan kauan, eikä mene kyllä jakeluun. No, ei kieleltä voi mitään loogisuutta aina odottaakaan. On suomen kielessäkin omat ihmeellisyytensä. Mutta toi on sellainen asia, että aina kun luen tai kuulen sanan terrific, ajattelen sen automaattisesti huonoksi asiaksi ja joudun sen mielessäni kääntämään että se onkin hyvä juttu. Normaalisti kun englannin kieltä lukee niin sitä vain lukee ja sen ymmärtää suoraan, mutta ton sanan ymmärrän aina väärin vaikka hyvin tiedän mitä se tarkoittaa. Kai assosioin sen aina automaattisesti terrible-sanaan.

Nyt APUA kiitos että voin huomenna tehdä töitä! :rage:

Ostin tavallisen Dna:n mokkulan tilalle 4g mokkulan. Miten tussa tuo nyt oikein olisi tarkoitus saada sitten toimimaan? 'Nopea ja vaivaton asennu', just joo. Kun tajusin laittaa vehkeen usb:n koneeseen kiinni, sain toimimaan, mutta kappas kun irrottaa vehkeeen niiin nettiyhteys häviää sen siliän tien. Ohjeen mukaan windowsin alareunaan pitäisi tulla sellainen yhteyspalkki mutta ei näy, vaikka mokkula on päällä. Mitä oikein pitää tehdä? Kenties poistaa se entisen mokkulan 'ohjelmisto' (pikakuvakkeissakin sellainen pinkki dna:n sierra wireless -juttu) vai mitä? Alkaa oikeasti pää pikkuhiljaa hajota kun en millään saa toimimaan, ja työvuorojen ja kouluaikataulujen tarkistaminen netistä kännykällä on ihan mission impossible. :(

Nyt APUA kiitos että voin huomenna tehdä töitä! :rage:

Ostin tavallisen Dna:n mokkulan tilalle 4g mokkulan. Miten tussa tuo nyt oikein olisi tarkoitus saada sitten toimimaan? 'Nopea ja vaivaton asennu', just joo. Kun tajusin laittaa vehkeen usb:n koneeseen kiinni, sain toimimaan, mutta kappas kun irrottaa vehkeeen niiin nettiyhteys häviää sen siliän tien.

Niin, onko siinä jotain ihmeellistä, että yhteys häviää kun irrotat laitteen koneesta eli samalla irrotat sen virtalähteestään? Ei se pyhällä hengellä toimi.

horrible - kauhea, inhottava
horrific - kauhea, kamala

terrible - kauhea, hirveä
terrific - loistava, mahtava

Eipä siinä muuta kuin tuo sanan alku 'terri' ei viittaa mihinkään sanaan vaan on vain 'tavu' (jos näin voi enkun kielen kohdalla sanoa) jolla sana alkaa. Vähän kuin suomen kielessä 'kaunis' ja 'kauhea', alku samantapainen sattumoisin vaikka merkitys melkeinpä päinvastainen. Toisin sanoen eri sanojen synty ei ole toisiinsa nivoutunutta, sattumaa. Eihän nuo esimerkkisi natiivienkun puhujalle tuota ongelmia tai mene sekaisin, kuin ei sinullekaan kaunis/kauhea.

Öö, ethän sä sitä vois pois ottaa, jos meinaat käyttää. Useammastakin syystä: ensinnäkään mokkula ei saa mistään virtaa... muita syitä en jaksa edes luetella. Eli pidät sen vaan kiinni koneen kyljessä.

Niin, onko siinä jotain ihmeellistä, että yhteys häviää kun irrotat laitteen koneesta eli samalla irrotat sen virtalähteestään? Ei se pyhällä hengellä toimi.

No mutta kun eikö tämä laite nimenomaan ole sellainen 'laajakaistavehje' joka toimii sillä periaatteella ja siitä saa 10 laitteele nettiyhteyden? Eli ei perinteinen mokkula jota pidetään kiinni koneessa koKo ajan toki.

No mutta kun eikö tämä laite nimenomaan ole sellainen 'laajakaistavehje' joka toimii sillä periaatteella ja siitä saa 10 laitteele nettiyhteyden? Eli ei perinteinen mokkula jota pidetään kiinni koneessa koKo ajan toki.

DNA:lla on neljä eri mokkulaa tarjolla ihan yleisesti ja noista kolme lyödään kyllä usbilla kiinni. Tuosta 10 laitteesta päätellen olet hommannut jostain ihmeen syystä DNA 4G WLAN mokkulan...

http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuvalaajakaista/laitteet/Sivut/dna_mokkula_4g_wlan.aspx

"Mokkulan käyttöönotto on vaivatonta. Laita SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä se. Yhdistä tietokone verkkoon, jonka nimi on Mokkula. Verkkoon tarvittava salasana löytyy Mokkulan LCD-näytöltä. Näiden toimenpiteiden jälkeen sinulla on toimiva ja salattu nettiyhteys –yksinkertaista ja helppoa! Jatkossa riittää, että käynnistät Mokkulan ja tietokoneen ja nettiyhteys toimii automaattisesti!"

Mikä tuossa on nyt niin hankalaa? Kai sinun koneessasi on myös WLAN käytössä kun sitä kerran koitat käyttää?

Ai tämmönen vai http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuvalaajakaista/laitteet/Sivut/dna_mokkula_4g_wlan.aspx

Ilmeisesti wlaniin yhdistymisessä vika jos piuhalla toimii usb:n kautta. Oletko katsonut verkkoyhteyksistä että yhdistyykö kone wlanin kautta tuohon "mokkulaan".

e: hidas

^ Mulla on sama laitos ja se siis toimii akulla ja ladataan verkkovirralla. Ja jakaa siis yhteyden wlanilla max 10 laitteelle. Mulla tulee nyt ekana mieleen että sun koneessa ei ole wlan päällä?

Edit: superhidas

Ai tämmönen vai http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuvalaajakaista/laitteet/Sivut/dna_mokkula_4g_wlan.aspx

Ilmeisesti wlaniin yhdistymisessä vika jos piuhalla toimii usb:n kautta. Oletko katsonut verkkoyhteyksistä että yhdistyykö kone wlanin kautta tuohon "mokkulaan".

e: hidas

Mistä sitä tietää onko koneessa wlan käytössä..? :D (todellakin tyhmien kysymysten kerhossa ollaan, oon vaan niin käsi näitten juttujen kanssa.)

Ja tosiaan sim kortti on lyöty sisään, mokkula päällä mutta kone ei löydä mitään nettiyhteyksiä mihin yhdistää. Siinä ongelma.

Mistä sitä tietää onko koneessa wlan käytössä..? :D (todellakin tyhmien kysymysten kerhossa ollaan, oon vaan niin käsi näitten juttujen kanssa.)

Ja tosiaan sim kortti on lyöty sisään, mokkula päällä mutta kone ei löydä mitään nettiyhteyksiä mihin yhdistää. Siinä ongelma.

No onko sulla kannettava vai pöytäkone. Jos pöytä veikkaan että koko wlania ei ole. Jos kannettava niin alapalkista oikealta löytyy verkkoyhteydet ja sieltä wlan yhteydet. Sitten ne vaan päälle, tietokoneessakin näppiksissä on sellainen antennin kuva.

Ps käske se miehes pois sieltä lätkän parista neuvomaan :D

käynnistä -> ohjauspaneeli -> verkko ja internet -> verkko ja jakamiskeskus, tuolta näkee ainakin.

No onko sulla kannettava vai pöytäkone. Jos pöytä veikkaan että koko wlania ei ole. Jos kannettava niin alapalkista oikealta löytyy verkkoyhteydet ja sieltä wlan yhteydet. Sitten ne vaan päälle, tietokoneessakin näppiksissä on sellainen antennin kuva.

Ps käske se miehes pois sieltä lätkän parista neuvomaan :D

Molemmat löytyy, tosin pöytäkoneelle olen tätä nyt asentamassa. Ei ole wlania? Mistä sen saa? Siis onko se joku fyysinen ostettava laite? Minulla on kyllä ollut tuossa pöytäkoneessa sellanen laajakaistapömpeli joskus. :D

Ja ei ole enää lätkänpelaajaa, se lähti rapakon taakse pelaamaan ja tämä tyttö jäi itkemään. Uutta etsiessä. ;) :offtopic:

Molemmat löytyy, tosin pöytäkoneelle olen tätä nyt asentamassa. Ei ole wlania? Mistä sen saa? Siis onko se joku fyysinen ostettava laite? Minulla on kyllä ollut tuossa pöytäkoneessa sellanen laajakaistapömpeli joskus. :D

Ja ei ole enää lätkänpelaajaa, se lähti rapakon taakse pelaamaan ja tämä tyttö jäi itkemään. Uutta etsiessä. ;) :offtopic:
On "fyysinen laite" eli siis langaton- eli wlan-verkkokortti.

Back
Ylös Bottom