Tervehdys.
Kävipä toissailtana niin, että töistä kotiin polkiessani autoilija ei syystä tai toisesta(näkyvyys oli hyvä, aurinko ei häikäissyt eikä näköesteitä ollut) huomioinut minua. Hän näytti jarruttavan ja antavan minulle tietä, mutta juuri kun olin suojatiellä auto kiihdytti suoraan eteeni jolloin minä törmäsin auton kylkeen. Oikea olkapääni meni lihasten osalta enemmän tai vähemmän mäsäksi törmätessäni autoon, oikea lonkka ja vasen kyynärpää kolahtivat asvalttiin pudotessani. Kävin ensiavussa (ambulanssilla) ja sain diagnoosiksi ei murtumia, mutta vakavahko pehmytkudosvaurio( mahdollinen kiertäjäkalvosimen repeytyminen). Autoilijan vakuutustiedot otetiin jo tapahtumapaikalla ylös ja poliisi kävi samalla kuittaamassa että autoilijan vika ilman epäilyksen häivääkään, tutkija ottaa myöhemmin yhteyttä minuun.
Tapahtumasta on minulle huomattavaa haittaa. Fillari otti vain lieviä osumia, ainakin molemmat kiekot hieman vinoutuivat, pitäisi saada rihtaamalla kuntoon, ehkä. Töihin en enää pääse, lekuri kirjoitti sairaslomaa sopparin loppuun asti. OIkeakätisenä kaikki toiminta on enemmän tai vähemmän vaikeaa tai jopa mahdotonta. Urheilu on täysin poissuljettu ennen ~täydellistä kuntoutumista(josta ei siis ole vielä minkäänlaista aika-arviota). Minulla sattuu olemaan myös vuosijäsenyys paikallisen kiipeilykeskukseen, ja näitä paikkoja on vain rajallinen määrä saatavilla. Jos perun jäsenyyteni, en (mittavasta jonosta johtuen) välttämättä koskaan saa paikkaani takaisin. Koulunkäyntikin vaikeutuu huomattavasti, sillä enhän minä vasemmalla kädellä osaa kirjoittaa. Lisäksi tietysti huomattavasti vaikeutuneet elämän normaalit askareet sekä lähes jatkuvat kivut. (edit: Käsi on nyt siis kantositeessä, ja päällä kunnon kipulääkitys, joka tosin vain lievittää kipua hieman)
Poliisista en ole vielä kuullut mitään, mutta meinasin näin ennakoivana kysyä asiasta jotain tietäviltä/kokemuksia omaavilta. Mitä kaikkea voin saada korvatuksi, ja minkälaista korvausta kivusta ja särystä yms. haitoista tuollaisessa tilanteessa voi saada? Pitääkö minun hakea nämä korvaukset itse, ja jos pitää niin mistä haen ja miten? Keneen minun pitää ottaa yhteyttä?
Vastaavasta tilanteesta minulla ei ole pätkääkään kokemusta, eli olen ns. ulalla. Kiitokset mikäli joku jaksaa auttaa...