Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko jotenkin laskea että suunnilleen mihin painoon teoreettisesti pitäisi dieettaa että rasvat olisi 8-10% kun nykyinen paino mitat on 170/70 ja rasva% arviolta 15-18?

Edit: niin ja oletetaan että ravinto on kunnossa ja toimiva 1-3 jakoinen treeni käytössä eiittävällä intensiteetillä.

Käy poliisiasemalla puhalluttaas jos mahdollista? Tai no ei se mitään auta jos pitää ajaa jo yhdeksältä. Minen joisi.

Vihaan tuosta syystä jotain mökeille järkättyjä juttuja, ärsyttävä lähteä mökkiviikonlopun jälkeen sunnuntaina katsomaan ajokuntoa vaikka olisi koko päivä aikaa niin jo heti aamusta menottaa.

Mökit ei oo mun juttu.. ei todellakaan.

Ei sieltä mihinkään kiire ole. Laittaa saunan lämpiämään tekee sapuskat siivoilee rauhassa ja sitten lähtee. Viettää päivän vielä mökillä. Tiedän tämän ihmisryhmän johon sinäkin kuulut. Ysiltä alkaa kolina kuulumaan ja yheltätoista viimeistään pitäisi olla autossa matkalla kotisohvalle. En osaa ymmärtää :D.

Voiko pakastemarjoista tehtyä mustikkapiirakkaa pakastaa uudelleen? Marjat siis pakastettu -> sulatettu piirakkaa tehdessä -> piirakka valmis, pakastettu -> kuolenko jos sulatan ja syön? :jahas:

Ei sieltä mihinkään kiire ole. Laittaa saunan lämpiämään tekee sapuskat siivoilee rauhassa ja sitten lähtee. Viettää päivän vielä mökillä. Tiedän tämän ihmisryhmän johon sinäkin kuulut. Ysiltä alkaa kolina kuulumaan ja yheltätoista viimeistään pitäisi olla autossa matkalla kotisohvalle. En osaa ymmärtää :D.

Eiku salille ja ihmisten ilmoille. Mökit, ei ikinä enää.

Voiko pakastemarjoista tehtyä mustikkapiirakkaa pakastaa uudelleen? Marjat siis pakastettu -> sulatettu piirakkaa tehdessä -> piirakka valmis, pakastettu -> kuolenko jos sulatan ja syön? :jahas:

Tottakai voi pakastaa piirakan. Samalla laillahan vaikka pakastekinkun kanssa toimitaan.

Miten tuollaisen uuden kuumemittarin töhnän saa parhaiten irti lattiasta? Tommosta ihme metallista tahnaa, joka vain leviää ympäriinsä. Kyseessä ei siis ole elohopea vaan tuollainen mikälie korvike.

e. Pesuaine ja vessapaperi näyttäis toimivan suht hyvin. Paremmin kuin harja tai rätti. Vittumaista ainetta. Ei kannata rikkoa lämpömittareita.

Voiko jotenkin laskea että suunnilleen mihin painoon teoreettisesti pitäisi dieettaa että rasvat olisi 8-10% kun nykyinen paino mitat on 170/70 ja rasva% arviolta 15-18?

Edit: niin ja oletetaan että ravinto on kunnossa ja toimiva 1-3 jakoinen treeni käytössä eiittävällä intensiteetillä.

Mitä diettaamista 70 kilosta ees voi olla?

Vissiin toi 7-10%, nesteet, lihakset yms van taivas on rajana. Ja kysymyksen pointtihan oli tuossa se että onko sellasta lasku tapaa jolla tuo selviäisi, käytin omia mittoja esimerkkinä.

Arvioidesi pohjalta rasvaton painosi on 57,4-59,5 kg. Kahdeksan prosentin rasvoissa painosi olisi siis minimissään 62 kg ja kymmenen prosentin rasvoissa korkeintaan 65,5 kg. Kropan sitoman nesteen määrää ei ole tuossa laskelmassa huomioitu, eli todellinen paino ylimääräisten nesteiden poistuttua ja vähäisellä lihaskadolla olisi sitten vielä jokusen kilon alhaisempi.

Vissiin toi 7-10%, nesteet, lihakset yms van taivas on rajana. Ja kysymyksen pointtihan oli tuossa se että onko sellasta lasku tapaa jolla tuo selviäisi, käytin omia mittoja esimerkkinä.

Ihan yksinkertaista prosenttilaskuahan tuo on miinus arviot kropan luovuttamasta nesteen määrästä ja lihaskadosta dieetin aikana.

Tervehdys.

Kävipä toissailtana niin, että töistä kotiin polkiessani autoilija ei syystä tai toisesta(näkyvyys oli hyvä, aurinko ei häikäissyt eikä näköesteitä ollut) huomioinut minua. Hän näytti jarruttavan ja antavan minulle tietä, mutta juuri kun olin suojatiellä auto kiihdytti suoraan eteeni jolloin minä törmäsin auton kylkeen. Oikea olkapääni meni lihasten osalta enemmän tai vähemmän mäsäksi törmätessäni autoon, oikea lonkka ja vasen kyynärpää kolahtivat asvalttiin pudotessani. Kävin ensiavussa (ambulanssilla) ja sain diagnoosiksi ei murtumia, mutta vakavahko pehmytkudosvaurio( mahdollinen kiertäjäkalvosimen repeytyminen). Autoilijan vakuutustiedot otetiin jo tapahtumapaikalla ylös ja poliisi kävi samalla kuittaamassa että autoilijan vika ilman epäilyksen häivääkään, tutkija ottaa myöhemmin yhteyttä minuun.

Tapahtumasta on minulle huomattavaa haittaa. Fillari otti vain lieviä osumia, ainakin molemmat kiekot hieman vinoutuivat, pitäisi saada rihtaamalla kuntoon, ehkä. Töihin en enää pääse, lekuri kirjoitti sairaslomaa sopparin loppuun asti. OIkeakätisenä kaikki toiminta on enemmän tai vähemmän vaikeaa tai jopa mahdotonta. Urheilu on täysin poissuljettu ennen ~täydellistä kuntoutumista(josta ei siis ole vielä minkäänlaista aika-arviota). Minulla sattuu olemaan myös vuosijäsenyys paikallisen kiipeilykeskukseen, ja näitä paikkoja on vain rajallinen määrä saatavilla. Jos perun jäsenyyteni, en (mittavasta jonosta johtuen) välttämättä koskaan saa paikkaani takaisin. Koulunkäyntikin vaikeutuu huomattavasti, sillä enhän minä vasemmalla kädellä osaa kirjoittaa. Lisäksi tietysti huomattavasti vaikeutuneet elämän normaalit askareet sekä lähes jatkuvat kivut. (edit: Käsi on nyt siis kantositeessä, ja päällä kunnon kipulääkitys, joka tosin vain lievittää kipua hieman)

Poliisista en ole vielä kuullut mitään, mutta meinasin näin ennakoivana kysyä asiasta jotain tietäviltä/kokemuksia omaavilta. Mitä kaikkea voin saada korvatuksi, ja minkälaista korvausta kivusta ja särystä yms. haitoista tuollaisessa tilanteessa voi saada? Pitääkö minun hakea nämä korvaukset itse, ja jos pitää niin mistä haen ja miten? Keneen minun pitää ottaa yhteyttä?

Vastaavasta tilanteesta minulla ei ole pätkääkään kokemusta, eli olen ns. ulalla. Kiitokset mikäli joku jaksaa auttaa...

Viimeksi muokattu:
Speedyn kannattaa varmaan ottaa yhteyttä suoraan lakimieheen, että tulee kaikki hoidettua kunnolla. Maksaa varmaan itsensä takaisin. Käsittääkseni vastuussa olevan vakuutusyhtiö korvaa sitten.

Onko alilämpö vaarallista? Mulla näyttää mittari 35,1. Sama mittari näyttää muille normia 36 +. Snadisti on höntti ja kuumeinen olo.

Onko totta kuten väitetään, että 1 tunnin nopea tempoinen puntti treeni peittoo mennen tullen 2 tunnin treenit missä otetaan kellosta aikaa sarjojen välissä palautumiseen ym. Eikö puntilla tulisi aikaa viettää 1 tuntia pidempään päivässä? Itellä menee jokseenkin näin. 2 kertaa viikossa punttia. Ekaks 5 min kuntopyörällä, 5 min kiertäjäkalvosin liikkeitä, 60 min ohjelma ja lopuksi n. 5 min venyttelyä

Back
Ylös Bottom