Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tietäiskö joku onko siitä haittaa jos kaasu-grillin letku jää sattumalta kaasupulloon kiinni talveksi? Ja mikä on paras keino sulattaa aivan umpeen jäätynyt lukkopesä (sellainen pieni jollainen on lohkolämmittimen pistorasiakaapissa). Sytkäri ei ainakaan tehonnut eikä naapurinsetä.

Tietäiskö joku onko siitä haittaa jos kaasu-grillin letku jää sattumalta kaasupulloon kiinni talveksi? Ja mikä on paras keino sulattaa aivan umpeen jäätynyt lukkopesä (sellainen pieni jollainen on lohkolämmittimen pistorasiakaapissa). Sytkäri ei ainakaan tehonnut eikä naapurinsetä.

Näppärin väline on tuo http://www.retkiaitta.fi/product/353/primus-power-lighter-iii

Kuumailmapuhallin toimii myös mutta se tarvitsee jostain virtaa.

Ja tuskin tuosta letkusta kaasupullossa on haittaa jos se pullo on kiinni.

Ja mikä on paras keino sulattaa aivan umpeen jäätynyt lukkopesä (sellainen pieni jollainen on lohkolämmittimen pistorasiakaapissa). Sytkäri ei ainakaan tehonnut eikä naapurinsetä.

Kuuma vesi. Ja et mee perkele kaatamaan vettä siihen lukkoon :D Vaan laitat muovipussiin tulikuumaa vettä ja painat sitä pussia hetken siihen lukkoon, sit laitat siihen lukkoon jotain jäänestoainetta.

Kiitos! Mulla olis vielä yksi: jos saa näprättyä Torx tms avaimella Moccamasterista sen vesisäiliön irti, niin onko joku tiettävästi saanut sen vielä näprättyä takaisin kiinni?

Ja mikä on paras keino sulattaa aivan umpeen jäätynyt lukkopesä (sellainen pieni jollainen on lohkolämmittimen pistorasiakaapissa).
Tämä väline:

hand_pic.JPG

Ei ole juuri tuollaista lohkolämmittimen pistorasiakaappia täytynyt sulatella, mutta esim. autonoven lukkoon on testatusti toiminut se että painaa siis paljaan käden lukon päälle ja pitää siinä joitain minuutteja, sitten voi välillä testailla onko vaikutusta. Kun lukko alkaa hiukan sulaa, avaimella voi varovasti ropata edestakaisin. Sama idea tietysti kuin tuossa kuuman vesipussin pitämisessä lukon päällä, mutta aina ei kuumaa vettä ja/tai pusseja ole saatavilla.

Tämä väline:

hand_pic.JPG

Ei ole juuri tuollaista lohkolämmittimen pistorasiakaappia täytynyt sulatella, mutta esim. autonoven lukkoon on testatusti toiminut se että painaa siis paljaan käden lukon päälle ja pitää siinä joitain minuutteja, sitten voi välillä testailla onko vaikutusta. Kun lukko alkaa hiukan sulaa, avaimella voi varovasti ropata edestakaisin. Sama idea tietysti kuin tuossa kuuman vesipussin pitämisessä lukon päällä, mutta aina ei kuumaa vettä ja/tai pusseja ole saatavilla.

Mä toivon etten rikkonut sitä, kun en ehkä erityisen varovasti ropannut sitä avaimella ja sytkärillä, voipi naapurin neito olla iloinen aamulla omaa autoaan irrottaessaan..tämä keino ei kyllä onnistu kun on niin pienet sormet että niissä loppuu verenkierto sekunneissa jos ottaa hanskat pois. Olen menossa sinne kohta kuumavesipussin ja lukkosulan kanssa tarkistamaan vahingot..

Onko mitään konstia saada Windows seiskassa näppäinyhdistelmä Alt+F4 pois käytöstä? Oon ihan käsi tietokoneiden kanssa, ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun olen pelannut tässä yhtä peliä ja jo useamman kerran siinä onnistunut vahingossa kesken kaiken painamaan tota yhdistelmää, jolloin kone on sulkenut sen koko pelin...

Lähetin kaverille ulkomaille tekstiviestin. Puhelimen lokista näkyy, että lähetin 1 viestin, mutta kaveri ihmetteli kun oli tullut sama viesti 9 kertaa. Mistähän tuo johtuu? Ja meneeköhän maksuun 1 vai 9kpl?

Johtuu siitä, että kaverisi puhelin ei ole lähettänyt viestikeskukselle tietoa viestin perille tulosta, jolloin viestikeskus yrittää lähettää sen uudestaan. Vastaanottokuittauksen puute johtunee useimmin heikosta kentästä sillä hetkellä, tosin joskus tuntuu keskuskin sekoilevan. Maksat yhdestä.

E: Lisäksi jos kaverillasi on suomalainen liittymä, maksat vain kotimaan viestihinnan vaikka kaveri ulkomailla olisikin.

Onko mitään konstia saada Windows seiskassa näppäinyhdistelmä Alt+F4 pois käytöstä? Oon ihan käsi tietokoneiden kanssa, ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun olen pelannut tässä yhtä peliä ja jo useamman kerran siinä onnistunut vahingossa kesken kaiken painamaan tota yhdistelmää, jolloin kone on sulkenut sen koko pelin...

Nyppää näppiksestä Alt- tai F4-näppäin irti, jos jompaa kumpaa ei pelissä tarvita. Muuten tarvitset siihen pikkuohjelman ja skriptin. Hae "disable alt-f4" googlesta. Noinabout neljäs linkki kertoo miten se tehdään vain esim joidenkin pelien kohdalla, eikä kaikkia ohjelmia koskevasti.

Tietäiskö joku onko siitä haittaa jos kaasu-grillin letku jää sattumalta kaasupulloon kiinni talveksi?
Ei siitä muuta haittaa ole kun että jotain kaasua saattaa päästä harakoille. Kovasti väittävät ettei sen pitäs vuotaa yhtään vaikka ois talven kiinni mutta ite huomannu että kyllä se jonkun verran talven aikana on vuotanut.

Suun pielet ollut auki useemman viikon eikä meinaa parantua. Onko parempaa parannuskeinoa kun aika ja joku huulirasva/bepanthen?

Ei siitä muuta haittaa ole kun että jotain kaasua saattaa päästä harakoille. Kovasti väittävät ettei sen pitäs vuotaa yhtään vaikka ois talven kiinni mutta ite huomannu että kyllä se jonkun verran talven aikana on vuotanut.

Suun pielet ollut auki useemman viikon eikä meinaa parantua. Onko parempaa parannuskeinoa kun aika ja joku huulirasva/bepanthen?

Koitappa ihan vaseliinilla, toimii mulla ainakin. Kaupasta sellanen keltanen vaseliinipurkki ja sitä reilusti huuliin.

Mulla jeesas tommonen vaalean sinisellä korkilla varustettu Blistex Medilip Lip Balm. Paketissa luki jotain rohtuneiden huulien tehohoito tms.
Tota saa sitten lutrata koko ajan, mutta se on korkeintaan päivä, niin on ok.

Minulla ei mikään muu auta niin hyvin suu- ja nenänpieliin kuin luonnolliset rasvat. Etenkin kookosöljy ja Sheavoi on ihan huippuja! Auttaa tosi nopeasti.

^No hitto täytyy koittaa teiän vinkkejä. Mulla se on se vähintään 3 viikkoa että on ok. Onneks ei sentään tuu kun kerran-pari vuodessa. Vittumaista aamusin kun ei pysty kunnolla suuta avaamaan kun tietää että ne repeää taas auki.

Offtopic. Mites Petite joko se mies salilta on kairattu?

^No hitto täytyy koittaa teiän vinkkejä. Mulla se on se vähintään 3 viikkoa että on ok. Onneks ei sentään tuu kun kerran-pari vuodessa. Vittumaista aamusin kun ei pysty kunnolla suuta avaamaan kun tietää että ne repeää taas auki.

Offtopic. Mites Petite joko se mies salilta on kairattu?

no eipä oo ei :D ...vielä ;)

Koitappa ihan vaseliinilla, toimii mulla ainakin. Kaupasta sellanen keltanen vaseliinipurkki ja sitä reilusti huuliin.
Itse en käytä huulirasvaa kuin oikeaan tarpeeseen ehkä kerran tai kaksi vuodessa silloin, kun huulet oikeasti rohtuvat kylmässä ja kuivassa ilmassa. Kløver Vaseline eli juurikin tuo keltaisen purkin vaseliini on kyllä paras apu silloin. Monesti oon ostanut jotain puolet kalliimpia Labelloja ym., mutta parin - kolmen euron Kløver toimii mulla monin verroin tehokkaammin.

Kuinka pitkään tavallinen rasvaton maito säilyy lämpimässä? Oli jäänyt suljettu tölkki noin viideksi tunniksi lämpimään, uskallanko juoda?

Back
Ylös Bottom