Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^ Yleistä asumistukea voi kaikki saada, jos tietty määrä tuloja ei ylity kuukaudessa. Toki tuen määrä pienenee sitä mukaa mitä enemmän tienaat jne. mutta kuitenkin.

Kumpi joukkue voitti tän päivän Fort Boyardissa? Jäi sen jälkimmäisen eli punaisen joukkuun tulos näkemättä kun oli boksin ajastus liian lyhyt. Varmaan ne sen voitti mutta....

Näin on tarkoitus.

Katselin tuossa vain noita sivuja, niin peruspäivärahan ja työmarkkinatuen ehdot eivät täyty. Takana ei ole kovin montaa työpäivää enkä ole työtön työnhakija. Viihdyn nykyisessä hommassani, joten en siksi mielellään menisi mihinkään työkkärin harjoitteluun.

Mee Kelan toimistoon ja sano virkailijalle, että tarviit soviteltua päivärahaa. Sovitellulla päivärahalla pysyy tavallaan tietty minimitulotaso.

Mikä on esimerkiksi vehnäjauhossa se yks semmonen osanen? Jos on esim kaurahiutaleita, niin se yks osanen on hiutale. Tai mannasuurimoissa se on se suurimo. Mutta vehnäjauhossa, mikä se on se yks?

Eihän vehnäjauhoissa edes ole sitä yhtä.

Yhtä massaa vainen.

Tai no vittu.

Miten sen nyt ajattelee.

Tiedustelen tätä filosofian laitokselta.

Mikä on esimerkiksi vehnäjauhossa se yks semmonen osanen? Jos on esim kaurahiutaleita, niin se yks osanen on hiutale. Tai mannasuurimoissa se on se suurimo. Mutta vehnäjauhossa, mikä se on se yks?

Ei sille ole olemassa omaa nimeä. Ylipäänsä jauhemaisista asioista kun on kyse, voidaan varmaan puhua esim. "hiukkasista". Harvemmin sitä arkikielessä vesimolekyyleistäkään puhutaan..

Tuo Sniffarille ensin mieleen tullut "massaa vainen" -ajatus kuulostaa vähän Leibnizilta, hän kun ei ollut atomisti ja uskoi materian olevan luonteeltaan loputtomiin jakautuvaa. Jakamattomiin atomeihin uskominen tekisi materian ”toisaalla jakautuvaksi, toisaalla jakautumattomaksi”, emmekä voisi hänen mukaansa selittää, miksi atomia ei voisi enää jakaa. Mutta nyt kun oli puhe arkikielenkäytöstä, niin voitaneen todeta, ettei kaikille eri hiukkasille (joiden olemassaolon voi aistein todeta) ole olemassa omaa luonnonlajitermiä. Hiukkanen on laajempi käsite, mutta varmaan käyttökelpoinen jos asiayhteydestä selviää, minkä aineen osasta on kyse.

Kauankohan verikokeella kestää valmistua? Vapaaottelukisoja varten tarvis taas hepatiitti B, hepatiitti C ja hiv näytteet, kisat on 21.1 ja vähä unohtunut tämäkin, tänään yritin varata aikaa läheiseen terveyskeskukseen, mutta olin nähtävästi 10min myöhässä.. :face:

Noin viikko on muistaakseni mennyt verikokeiden tuloksissa.

Jos olen useammassa eripaikassa töissä, niin tarvitsenko toisen verokortin?

Verokortin mukana tulee sivutuloverokortti minkä voi viedä toiseen työpaikkaan.

Kelan sivuilla sanotaan seuraavasti: "Voit saada opintorahaa vain opiskelukuukausilta."

Olen abi, joten onko minun mahdollista saada opintotukea kirjoitusten ja lakin saamisen välillä? Tuolla välillä minulla ei ole yhtäkään kurssia, eli en käytännössä käy koulua, mutta sittenhän tuon voisi kiertää ilmoittautumalla vaikka yhdelle kurssille kyseiseksi ajaksi?

Kelan sivuilla sanotaan seuraavasti: "Voit saada opintorahaa vain opiskelukuukausilta."

Olen abi, joten onko minun mahdollista saada opintotukea kirjoitusten ja lakin saamisen välillä? Tuolla välillä minulla ei ole yhtäkään kurssia, eli en käytännössä käy koulua, mutta sittenhän tuon voisi kiertää ilmoittautumalla vaikka yhdelle kurssille kyseiseksi ajaksi?

"kiertää" , lopeta loisiminen ja mee töihin:jahas:

Voiko auto syttyä itsestään palamaan vaikka lohkolämmitin ei olisi päällä?

Ei sille ole olemassa omaa nimeä. Ylipäänsä jauhemaisista asioista kun on kyse, voidaan varmaan puhua esim. "hiukkasista". Harvemmin sitä arkikielessä vesimolekyyleistäkään puhutaan..

Tuo Sniffarille ensin mieleen tullut "massaa vainen" -ajatus kuulostaa vähän Leibnizilta, hän kun ei ollut atomisti ja uskoi materian olevan luonteeltaan loputtomiin jakautuvaa. Jakamattomiin atomeihin uskominen tekisi materian ”toisaalla jakautuvaksi, toisaalla jakautumattomaksi”, emmekä voisi hänen mukaansa selittää, miksi atomia ei voisi enää jakaa. Mutta nyt kun oli puhe arkikielenkäytöstä, niin voitaneen todeta, ettei kaikille eri hiukkasille (joiden olemassaolon voi aistein todeta) ole olemassa omaa luonnonlajitermiä. Hiukkanen on laajempi käsite, mutta varmaan käyttökelpoinen jos asiayhteydestä selviää, minkä aineen osasta on kyse.

Eli toisinsanoen jos tulee tilanne joss pöydällä on viereikkäin kaurahiutale ja yksi venhäjauhon "hiukkanen" ja minun täytyy jollekkin selittää mitä siinä on, niin minun täytyy vain todeta että kaurahiutale ja vehnäjauhoa...

Paska maailma.

Back
Ylös Bottom