Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Se pitäis saada ihan normaalisti jos oot ammatin lukenu. Täydet jos et asu kotona. Ikä myös vaikuttaa mutten nyt tarkasti muista miten.

Se pitäis saada ihan normaalisti jos oot ammatin lukenu. Täydet jos et asu kotona. Ikä myös vaikuttaa mutten nyt tarkasti muista miten.

Kunhan ensin pitää neljän kuukauden karenssin alta pois, tämä siis ylioppilas pohjalta jossei ole ammattia....

Eikö minun ole siis tarvinnut edes hakea minnekään opiskelemaan? Onko jollain tietoa, voiko tossa karenssissa olla intin aikana?

Eikö minun ole siis tarvinnut edes hakea minnekään opiskelemaan? Onko jollain tietoa, voiko tossa karenssissa olla intin aikana?

Inttiä ei lasketa siihen, karenssi alkaa sinä päivänä kun käyt ilmottautumassa työttömäksi työkkäriin...

Ongelmana on se että olen liikaa istuma asennossa mielestäni (katon tv, pelaan konsolii ym). Mitä sitä voisi keksiä kotona semmoista jossa ei tarvitse istua ja mielellään sellanen että siinä saisi vähän aikaakin kulumaan.

Mitä eroa on voimannostolla ja painonnostolla?Toinen käyttää varusteita tai tekee riveä/tempausta tai jotai sellaista??
Voimannoston lajit on mave, kyykky ja penkki. Painonnoston on tempaus ja työntö. Joku muu voi kertoa lisää

Viimeksi muokattu:
Ongelmana on se että olen liikaa istuma asennossa mielestäni (katon tv, pelaan konsolii ym). Mitä sitä voisi keksiä kotona semmoista jossa ei tarvitse istua ja mielellään sellanen että siinä saisi vähän aikaakin kulumaan.
Katso tv:tä lattialla maaten ja venyttele siinä samalla.

puhelinoperaattori just soittel ja herätti yöunilta vapaapäivänä. kyseli jotain hintatakuusta, vissiin että tarjottiinko mulle semmosta ku liittymän/kytkyn vajaa 2 vuotta sitten otin. mitä toi hintatakuu sit meinaa?

Mitä eroa on voimannostolla ja painonnostolla?Toinen käyttää varusteita tai tekee riveä/tempausta tai jotai sellaista??

Kaks eri urheilumuotoa ja painonnosto on olympialaji kun taas voimanosto ei.
-Painonnosto: Tempaus ja työntö. Ei varusteita.
-Voimanosto: Penkki, kyykky ja mave. Varusteilla tai raakana, kisoista riippuen.
Treenityylit poikkeaa toisistaan aika paljon, treeniliikkeet eroaa toisistaan paljon ja vaikka kummatkin voi treenata mm. kyykkyä ja mavea niin suoritustekniikat eroaa.
Harva "tavis" edes erottaa näitä toisistaan, mutta näillä on yllättävän vähän yhteisiä tekijöitä.

Miten postinjakajat pääsevät taloyhtiöiden porraskäytäviin tai koodin vaativilla hisseillä asuinkerroksiin? Onko olemassa jokin yleisavain jokaiseen taloyhtiöön? Entäpä hissikoodit? Ohjelmoiko Kone jokaiseen hissiin jonkun yleiskoodin asukkaille annettavan koodin rinnalle?

:jahas:

edit: vastaus löytyikin melko helposti

Pitaako opintolaina hakea erikseen joka vuosi?

Koitin tehda osanostoa verkkopankissa, mutta en millaan loytanyt sita nappia mistaan. Sen sijaan loysin lainahakemuksen, jonka sitten taytin ja lahetin vaikka en edes tieda pitaisiko tehda niin kun kerran viime vuonna jo otin opintolainaa... Lisaksi eiko Kela myonna tuet aina koko tutkinnolle eika niita tarvitse erikseen hakea joka vuosi?

Pitaako opintolaina hakea erikseen joka vuosi?
Ei kai nyt. Siitä samasta lainasta voit aina hakea uutta erää. En tiedä, mitä verkkopankkia käytät, mutta sitä uutta erää ainakin muistaakseni haettiin painamalla "hae lainaa"-kohdan alta, mutta myöhemmin valittiin, että uutta erää. Takaus pitää uusia tietyin väliajoin.

Takaus joo, mutta nettipankki sanoo ettei mulla ole nostettavaa lainaa jaljella ja etta laina-aika on loppunut vaikka nostin viime lukuvuotena vain pari tonnia. Nyt sitten ainoa vaihtoehto oli hakea uudestaan. Paatos tulee kuulemma 1-3 paivan sisalla... Kelan sivuilla tosin nakyy etta mulla on takaus voimassa, joten kyse ei voi olla siita.

Takaus joo, mutta nettipankki sanoo ettei mulla ole nostettavaa lainaa jaljella ja etta laina-aika on loppunut vaikka nostin viime lukuvuotena vain pari tonnia. Nyt sitten ainoa vaihtoehto oli hakea uudestaan. Paatos tulee kuulemma 1-3 paivan sisalla... Kelan sivuilla tosin nakyy etta mulla on takaus voimassa, joten kyse ei voi olla siita.
Lainaus Kelan sivuilta: "Jos sinulle on myönnetty lainatakaus koko opiskeluajalle, saat seuraavaa lukuvuotta koskevan varsinaisen takauspäätöksen heinä-elokuussa. Et kuitenkaan saa lainatakauspäätöstä, jos Kela on takaajana maksanut aiemmat opintolainasi tai sinulla on luottorekisteritietoihin merkitty vakava maksuhäiriö."

Ja en tiedä onko systeemi vielä sama kuin silloin kun itse opiskelin, mutta silloin oli aina lukuvuodelta määritelty myös viimeinen nostopäivä.
Eli jos et ekana vuonna nostanutkaan kaikkia lainoja niin ei niitä seuraavanakaan vuonna enää saanut "takautuvasti" sen päivän jälkeen...

Edit. Luin huonosti eli lainantakaus oli siis sulla ok, eli silloin pitää varmaan hakea pankilta itse se laina uudelleen???

Jees, sain selvyyden asiaan. Eli pankilta pitaa hakea laina joka lukuvuosi uudelleen, vaikka Kelan takaus onkin automaattinen. Saan siis lainani parin paivan kuluessa :)

Back
Ylös Bottom