Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: đŸ’„ TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ đŸ’„

Meta description: Ketju, jossa saa kysyĂ€ ihan mitĂ€ tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvĂ€ssĂ€ hengessĂ€.

KellÀÀn tietoa Ikean mustanruskeiden kalusteiden sitÀ vÀrikoodia. Kun olis tommonen Lack-tv-taso, joka on tuolla koivuvÀrillÀ ja olisi mukava saada sopimaan se paremmin sisustukseen, niin minkÀhÀn helvetinmoista petsiÀ sitÀ ostas. Jos kukaan tietÀs?

Et sÀ siihen mitÀÀn petsiÀ saa imeytymÀÀn, kun se on lakattu se tv-taso. Joku sÀvytetty lakka vois kÀydÀ ("petsilakka"). Maalikaupassa tietÀÀ paremmin, mikÀ siihen kÀy.

edit. SitÀ Lackia myydÀÀn myös mustanruskeana hintaan 59e. Jos ostat lakan ja pensselin, siihenkin menee rahaa, lisÀksi ÀherrÀt sen homman kanssa aikasi ja haistelet tovin sitÀ lakanhajua ennen kuin kuivuu. Lopputuloskaan ei ole taattu. Hiton paljon helpompaa ostaa uusi.

Voiko betonivalussa kÀytetyn muottiöljyn korvata jollain toisella aineella? Oon tekemÀssÀ niin pientÀ valua, ettei paljoa napostelis ostaa sellasta 25 litran melko varmasti suht suolasen hintasta tynnyriÀ muottiöljyÀ.

Jostain muistan joskus jonkun maininneen kÀyttÀneensÀ rypsiöljyÀ.
Rypsiöljy toiminee ihan riittÀvÀn hyvin tuossa. (Tai no, siis mitÀ oot valamassa? Ja ilmeisesti muottia ei lÀmmitetÀ mitenkÀÀn?)
Ja voi olla ettei montaa muottiöljyÀ myydÀ edes noinkaan pienessÀ pakkauksessa. Ite tuossa katon omaa muottiöljyhinnastoa, ja pienin tarjolla oleva pakkauskoko ois kyllÀ 20L, mutta tarjolla on yhtÀ ainoaa laatua siinÀ koossa. Muita saa minimissÀÀn tynnyreittÀin.

mulla on muutenkin tullut vÀhÀn vÀlipÀiviÀ tÀssÀ kesÀn mittaa ( ei huomattavasti , mutta kuitenkin ) ekan viikon lomalla kÀyn salilla , toisen lepÀÀn sitten.
Anna noiden ravinteiden nyt vain iisisti olla. Jos oot kaks viikkoo lomalla, niin sitten olet. Noista lisÀravinteista saat niin marginaalisen hyödyn, ettÀ sinuna jÀttÀisin ne pois.

Olen lÀhdössÀ huomenna etelÀÀn.
Puhelimena mulla on kÀytössÀ iPhone 4 ja mietin saanko kytkettyÀ nettiÀ ja sun muita sijaintipalveluita pois pÀÀltÀ ettei tule ihan saatanallista laskua?
On mulla tossa varapuhelinkin, ajattelin vain varmistella :)

Olen lÀhdössÀ huomenna etelÀÀn.
Puhelimena mulla on kÀytössÀ iPhone 4 ja mietin saanko kytkettyÀ nettiÀ ja sun muita sijaintipalveluita pois pÀÀltÀ ettei tule ihan saatanallista laskua?
On mulla tossa varapuhelinkin, ajattelin vain varmistella :)
Asetukset-->yleiset-->verkko-->matkapuhelindata pois pÀÀltÀ.
Ja asetukset-->wifi pÀÀlle niin lÀhes kaikista kuppiloista pÀÀsee salasanaa kysymÀllÀ nettiin.

Asetukset-->yleiset-->verkko-->matkapuhelindata pois pÀÀltÀ.
Ja asetukset-->wifi pÀÀlle niin lÀhes kaikista kuppiloista pÀÀsee salasanaa kysymÀllÀ nettiin.
RiittÀÀkö muka iLuurissa pelkÀn datan ottaminen pois pÀÀltÀ? Eikö synkkaukset kuitenkin ohita tuon? Se ettÀ se on pÀÀllÀ vain tarkoittaa ettÀ se on kokoajan siinÀ.

En usko ettÀ vÀÀrin muistan, mutta eikö myös iPhonessa ole eriskeen asetus data roamingille. Jos haluaa sitten tosi varman pÀÀlle pelata, niin esim. Saunalahdella on erikseen ihan asetus operaattorin puolella ettÀ et varmasti pÀÀse nettiin. Toi voi olla tosi hyvÀ asia, koska juuri viime reissulla kaverin puhelin kÀytti nettiÀ ulkomailla vaikka roaming oli estetty puhelimessa, ja operaattorilta tuli viesti kesken reissun ettÀ roaming saldoraja (automaattiinen operaattorilta ellet pyydÀ poistaa) oli tÀynnÀ.

Mulla on silmissÀ piilarit ekaa kertaa ikinÀ. Miinusta molemmat. Onko ihan normaalia ettÀ lÀhelle katsominen tuntuu omituiselta? En osaa oikein selittÀÀ, mutta esim. tietokoneen ruutua katsellessa nÀyttÀÀ vÀhÀn sumealta.

Mulla on silmissÀ piilarit ekaa kertaa ikinÀ. Miinusta molemmat. Onko ihan normaalia ettÀ lÀhelle katsominen tuntuu omituiselta? En osaa oikein selittÀÀ, mutta esim. tietokoneen ruutua katsellessa nÀyttÀÀ vÀhÀn sumealta.
Mulla kun oli ekaa kertaa piilarit niin oikeestaan kaikkialle katsominen tuntui oudolta. Kannattaa totutella pikkuhiljaa niihin ja ehkÀ vÀlttÀÀ sitÀ ruudun tuijottelua mikÀli se tuntuu huonolta silmissÀ. Aika nopeesti niihin kuitenkin tottuu :)

RiittÀÀkö muka iLuurissa pelkÀn datan ottaminen pois pÀÀltÀ? Eikö synkkaukset kuitenkin ohita tuon? Se ettÀ se on pÀÀllÀ vain tarkoittaa ettÀ se on kokoajan siinÀ.

En usko ettÀ vÀÀrin muistan, mutta eikö myös iPhonessa ole eriskeen asetus data roamingille. Jos haluaa sitten tosi varman pÀÀlle pelata, niin esim. Saunalahdella on erikseen ihan asetus operaattorin puolella ettÀ et varmasti pÀÀse nettiin. Toi voi olla tosi hyvÀ asia, koska juuri viime reissulla kaverin puhelin kÀytti nettiÀ ulkomailla vaikka roaming oli estetty puhelimessa, ja operaattorilta tuli viesti kesken reissun ettÀ roaming saldoraja (automaattiinen operaattorilta ellet pyydÀ poistaa) oli tÀynnÀ.
Jos ottaa myös sijaintipalvelun, ja ilmoitukset (mitkÀ noi sit on enkuks) pois pÀÀltÀ niin ei tuu mitÀÀn extra laskua. NÀin ainakin toimi kun oli viikon belgiassa ja oli pÀÀllÀ data roaming esto ja noi edellÀ mainitut

Jos ottaa myös sijaintipalvelun, ja ilmoitukset (mitkÀ noi sit on enkuks) pois pÀÀltÀ niin ei tuu mitÀÀn extra laskua. NÀin ainakin toimi kun oli viikon belgiassa ja oli pÀÀllÀ data roaming esto ja noi edellÀ mainitut
Vaihtoehtoisesti laittaa vain yhden tÀpÀn (tai ei laita, miten pÀin asetus on koodattu) eli data roaming pois niin ei noi muut voi tehdÀ mitÀÀn. NÀin sen kuuluisi toimia, ja nÀin se mulla toimikin. Kaikki data on pÀÀllÀ (puhun Androidista mutta varmasti pÀtee) eli mobile data always on, samoin kaikki syncit, jopa gps for location, etc., etc., niin riittÀÀ ettÀ data roaming ei ole pÀÀllÀ.

Kaverilla tosin ihan kirjaimellisesti ei toiminut tuo.

iPhonessa ainakin gps toimii myös dataroamingin pÀÀlle laiton jÀlkeen.

Siis, toki GPS toimii, mutta se ei kÀytÀ dataa löytÀÀkseen paikan nopeammin ja lataakseen karttoja.

MissÀ voin todeta hallussa olevan ulkomaalaisen setelin aitouden? Jos kÀyn pankissa niin ottavatko ne sen pois, jos se osoittautuu vÀÀrennökseksi?

MissÀ voin todeta hallussa olevan ulkomaalaisen setelin aitouden? Jos kÀyn pankissa niin ottavatko ne sen pois, jos se osoittautuu vÀÀrennökseksi?

Ei, kun ne antaa sen sulle takaisin ja sanoo ettÀ aito on, onon. Sitten ne salaa asentaa seurantalaitteen sun kassiin ja FBI, CIA, Interpol ja mitÀnÀitÀnyo seuraa sun joka liikkeen, jotta ne saa selville millanen rahanpesurinki on kyseessÀ. NÀin sen tÀytyy mennÀ.

Onko ihan normaalia, ettÀ minÀ, 18-vuotias nuorimies menee omatoimisesti parturiin leikkauttamaan hiuksensa? :nolo:
Tuntuu vain kovin oudolta, kun on tottunut, ettÀ vanhemmat parturoivat itse. :rolleyes:

Ei, kun ne antaa sen sulle takaisin ja sanoo ettÀ aito on, onon. Sitten ne salaa asentaa seurantalaitteen sun kassiin ja FBI, CIA, Interpol ja mitÀnÀitÀnyo seuraa sun joka liikkeen, jotta ne saa selville millanen rahanpesurinki on kyseessÀ. NÀin sen tÀytyy mennÀ.

SillÀ lailla.

Onko ihan normaalia, ettÀ minÀ, 18-vuotias nuorimies menee omatoimisesti parturiin leikkauttamaan hiuksensa? :nolo:
Tuntuu vain kovin oudolta, kun on tottunut, ettÀ vanhemmat parturoivat itse. :rolleyes:
On se kyllÀ aika outoa.

onko kaikki julistekaupat menneet nurin?

viime vuonna tilasin yhdestÀ julistenettikaupasta omalla kuvalla julisteen, nyt en löydÀ sitÀ vitun kauppaa mistÀÀn.

en perkele kkÀytÀ isoja kirjaimia eikÀ virheet kiinnosta, kakkaan kaikkien pakkislaisten suuhun jos en saa niitÀ nettikauppojen osotteitaastatst::::;;;,,,,
sdlakfljksdfjlsköadlöaskdalöskdlöaskd+239482+349823+89234+238+234823+4823+48Ž4+r5024Ž+20s hirvee nÀlkÀ! kuka kÀy kaupassa hakee karkkia?

Back
Ylös Bottom