Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

1. Jos sukulainen kuolee ja kaikki muut sukulaiset ovat persaukisia ja pankistakaan ei saa lainaa erinäisistä syistä, niin kuka maksaa hautajaiset ja siihen liittyvät valmistelut? Hautajaisethan tiettävästi maksavat useamman tonnin.

2. Jos käyttötilillä on vaikka 50 000 € ja jää työttömäksi, niin saako sossusta työttömyyskorvausta?

Jos vainaja on varaton niin sosiaalitoimistosta voi hakea hautajaisavustusta. Sossu maksaa halvimman arkun ja vainajan tuhkauksen, mutta jos sukulaisella on tilillä rahaa niitä tulee käyttää hautajaismenoihin. Kulut laitetaan sitten perunkirjoitukseen.

Ok, nyt tietää tämänkin.

Eli joko paljon käteistä tai sitten kaikki rahat äitin tilille ja sitten äiti käy ostamassa aina kun jotain tavaraa haluaa.

Hieno systeemi.

Voit myös pistää neteller-tilin tai luultavasti myös ihan toisen tilin johonkin toiseen pankkiin etukäteen, jossa pidät rahoja ja makselet kortilla ja toista tiliä tyhjänä. Ja tyhjä tili toimii sit sinne sossun suuntaan. Systeemi toimii.

Voit myös pistää neteller-tilin tai luultavasti myös ihan toisen tilin johonkin toiseen pankkiin etukäteen, jossa pidät rahoja ja makselet kortilla ja toista tiliä tyhjänä. Ja tyhjä tili toimii sit sinne sossun suuntaan. Systeemi toimii.

Mutta sossulle pitäis ilmottaa kaikki omissa nimissä olevat tilit.

Mä onnistuin säästämään tilille 2000euroa ja sitten jäin työttömäks.. Sossu sanoi, että "säästösi pitäisi riittää sinulle useaksi kuukaudeksi." Eli en voinut ostaa mitään "kivaa" säästämilläni rahoilla, vaan niillä piti elää. Taisin saada sitten 4-5kk päästä vasta sossusta rahaa, kun olin "tuhlannu" säästöni ruokaan.

Siis kaikella kunnioituksella, mut minkä helvtin takia jonkun toisen pitäis kustantaa sun eläminen, että voisit hallussasi olevalla massilla ostaa "kaikkea kivaa"? Kyl mäkin voisin mielelläni siirtää palkkani kesäduunista "kivaa" varten johonkin ja sit vaatia et joku muu maksaa ruuan, koska mun pari tonnia pitää riittää mulle KIVAAN eikä elämiseen, koska ei oo kivaa maksaa vuokraavettäsähköäruokaa.

Ihan oikein, että jos rahaa on niin sillä eletään. Sitten kun ei vaan enää ole, niin sitten saadaan tukia. En mä halua, että mun verorahoilla kustannetaan jollekulle ruoka, et se voi omilla rahoillaan ostaa vaiks moottoripyörän tai kellon. Ni.

Montako alkoholiannosta on 0,5l viinapullossa (32%)?

No eikös väkevissä tuo annos ole 4cl? Eli 12,5 annosta..

Mun on pakko tarttua tuohon, eikö toi yleinen laskukaava siihen montaako olutta jokin viinapullo sisältää mennyt seuraavasti:

Lasketaan, kuinka monesti kyseinen lesti mahtuu 1,5L pulloon (3 kertaa). Sitten jaetaan viinan voltit tuolla luvulla (32/3 = 10,66666) ja tosta saadaan se luku. Ja eikö yksi olut ole yksi alkoholiannos. Aikalailla saman vastauksen saa jos laskee alkoholin tilavuusprosentteina molemmista seteistä.

Siis kaikella kunnioituksella, blablabal

Kirjoitin jo suht pitkän viestin, mut en jaksakkaan aloittaa mitään väittelyä, kun et sä ymmärrä kuitenkaan.
Lyhyesti:

260270_1657601659668_1825933515_1113654_1232006_n.jpg

^ Hirveen kiva.

Mustakin ois hirveen kiva ostaa kaikkea kivaa, mitä ois kiva olla, mut ois kiva silti et jäis rahaa tilille, koska sekin on kivaa.

Toki mä ymmärrän sen, että tuntuu pahalta joutua vetämään tili tyhjäksi ja siten jäädä "tyhjän päälle", mutta särähtää korvaan tuo, että sitä rahaa pitäisi olla "kivaan". Jos rahaa on rajoitettu määrä, niin sit on vaan vähemmän kivaa. Elintaso pitää suhteuttaa omaan tulotasoonsa.

Ai hitsi, nyt laitoit tosi pahan. Taidan mennä itkemään. :)

Tarjosit kyllä hienot perustelut, ei muuta ko isosti peukkua sille ja suuria seteleitä!

Mä en missään vaiheessa sanonut, että nykyinen käytäntö olisi huono ja vastustaisin sitä.

edit. annoin vain kysyjälle neuvon, miten hän saisi käytettyä tilillään olevat 50tonnia miten haluaisi ja saisi samalla sossusta rahaa. (vaikkei sitä tarviasikaan.) Annoin myös omasta elämästäni esimerkin, miten minulle kävi töiden, tyttömyyden ja sossun kanssa.

Voiko betonivalussa käytetyn muottiöljyn korvata jollain toisella aineella? Oon tekemässä niin pientä valua, ettei paljoa napostelis ostaa sellasta 25 litran melko varmasti suht suolasen hintasta tynnyriä muottiöljyä.

Jostain muistan joskus jonkun maininneen käyttäneensä rypsiöljyä.

^ voi. Pienen kertavalun takia ei tosiaankaan kannata osta muottiöljyä. Rypsiöljy käy ja muistaa vaan levittää tasaisesti ja ohuesti (ei haihdu, eikä myöskään leviä samalla tavalla kuin muottiöljy).

Kellään tietoa Ikean mustanruskeiden kalusteiden sitä värikoodia. Kun olis tommonen Lack-tv-taso, joka on tuolla koivuvärillä ja olisi mukava saada sopimaan se paremmin sisustukseen, niin minkähän helvetinmoista petsiä sitä ostas. Jos kukaan tietäs?

Tiistaina oon menossa viikoks sisiliaan ja sieltä sitten viikoksi maltalle.Nyt herää tällainen kysymys: Mukaan pitäis ottaa hera , yöprotsku , beeta-alaniini ja kreatiini. kun suomesta lähtee niin uskon , että mitään hässäkkää ei voi tulla , mutta esim. sisiliassa ( kun on mafiavaltio ) niin siellä on paljon tarkemmat turvatoimet , onko kellään kokemuksia tai tietoa?Sama juttu myös maltalla.

Back
Ylös Bottom