Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuka oli se ulkomaalainen "poika" joka oli muutama vuosi sitten suomen idolissa ja josta tuli aika suuri hitti koska lauloi Suomeksi jotenkin hassusti tai jotain? Tais päästä aika pitkälle vielä.

Pesin punasen ja sinisen paidan samaan aikaan pesukoneessa - ulos tuli yksi violetti ja yksi sininen paita.

Onko tilanne enää pelastettavissa? Saanko punasesta paidasta enää alkuperäisen väristä ?

Koita laittaa se uusiks koneeseen punasten vaatteiden kanssa. Ei. Mitään ei ole tehtävissä. Valitettavasti.

Ja taas puihin :hyper:

Tänne uskalla kirjottaa enää ku kielipoliisit ruikuttamassa joka sanavirheestä ja kirjainerheestä. Tarkoitin siis voimanostoa. Selvennykseksi siis sinulle ja muille jotka ei tuntunut tajuavan. Kyllä se olisi varmasti auennut kun olisit hetken pohtinut mitä sillä hain :thumbs:
Olishan tuo varmaan auennut oikein miettimällä, mutta luulin että tuo voimannosto olisi joku uusi ja ihmeellinen voimailulaji. Viime aikoina olen enemmän seurannut tenistä ja korippalloa, niin ei voimailulajit ole niin hanskassa ;)

Jahas ilmeisesti olisi edessä opintotuen takaisinmaksu, koska tuloraja on ylittynyt. Mutta kun katson ilmoitettuja ansiotuloja, on se enemmän kuin nettopalkka kuukaudessa * 12. Eli johtopäätös on, että loput tulot on tulot on tullu luontoisetuina? Mutta ei minulla ole mielestäni ollu mitään luontoisetuja, lounassetelitkin maksoin suoraan palkasta. Kaikki palkkakuititkin olet heittänyt suoraan roskikseen :) Onko mitään tapaa saada tarkempaa selvitystä, mihin ansiotulot perustuu?

Jahas ilmeisesti olisi edessä opintotuen takaisinmaksu, koska tuloraja on ylittynyt. Mutta kun katson ilmoitettuja ansiotuloja, on se enemmän kuin nettopalkka kuukaudessa * 12. Eli johtopäätös on, että loput tulot on tulot on tullu luontoisetuina? Mutta ei minulla ole mielestäni ollu mitään luontoisetuja, lounassetelitkin maksoin suoraan palkasta. Kaikki palkkakuititkin olet heittänyt suoraan roskikseen :) Onko mitään tapaa saada tarkempaa selvitystä, mihin ansiotulot perustuu?

Työnantaja on velvollinen antamaan uudet kopiot palkkakuiteista ja vastaisuudessa niitä kannattanee säilyttää ainakin pari vuotta. Lisäksi kannattaa verrata tiliotetta ja tuloja, sillä jos mummo on lähettänyt syntymäpäivälahjaksi parikymppisen suoraan tilillesi, on sekin tuloa. Jos mamma on avustanut, se on tuloa, jos olet laskettanut pennipankin(senttipankin) suoraan tilille, se on tuloa. Jos olet kerännyt tyhjiä pulloja ja tallettanut rahat, se on tuloa. Yksinkertaistaen, kaikki tiliotteessa minkä edessä on plus-merkki on viranomaisten mielestä tuloa.

Tuo se vois olla tosin tuota ei saa päälle tahtomalla kuten videossa. :D

Tämäkin on aika potentiaalinen selitys. :)

Sen olen huomannut, että "zoomin" voi välttää jos nopeasti vilkaisee muualle, kun huomaa sen alkavan.

Päin vastoin, intiaanikatse on hallittavissa pienellä harjoittelulla ja sillä voi katsoa esim. stereogrammeja. http://fi.wikipedia.org/wiki/Stereogrammi

Työnantaja on velvollinen antamaan uudet kopiot palkkakuiteista ja vastaisuudessa niitä kannattanee säilyttää ainakin pari vuotta. Lisäksi kannattaa verrata tiliotetta ja tuloja, sillä jos mummo on lähettänyt syntymäpäivälahjaksi parikymppisen suoraan tilillesi, on sekin tuloa. Jos mamma on avustanut, se on tuloa, jos olet laskettanut pennipankin(senttipankin) suoraan tilille, se on tuloa. Jos olet kerännyt tyhjiä pulloja ja tallettanut rahat, se on tuloa. Yksinkertaistaen, kaikki tiliotteessa minkä edessä on plus-merkki on viranomaisten mielestä tuloa.

Jos kysyy verottajalta niin ei taida olla ihan noin. Varsinkin kun opintotuessa on kyse verotettavasta tulosta.

Tulot katsotaan bruttopalkasta, ei nettopalkasta.

Mikäs olikaan kyseisen nettikaupan nimi jonka beigen/vaaleanruskeinen mainosblakaatti pyöri pakkotoiston etusivulla. myytiin mm gazozin farkkuja, t-paitoja yms. En nyt tahdo löytää googlettamallakaan sitä :(

Yritän rekisteröityä Youtubeen, kokoajan tulee ilmoitus: Meille lähettämiesi tietojen perusteella et valitettavasti voi rekisteröityä YouTube.comin käyttäjäksi.
Mitä vittua? Olen yrittänyt 3:lla eri sähköpostilla ja varmaan sata kertaa tänään kahdelta eri koneelta mutta samaa herjaa kokoajan eikä mitään selitystä miksi näin.

Ei, ei, ei. Lahjat menevät lahjaveron piikkiin.

"Alle 4 000 euron arvoisista lahjoista ei veroilmoitusta tarvitse antaa, ellei sitä erikseen vaadita."

"Lahjaveroilmoitus on aina annettava, kun lahjan arvo on 4 000 euroa tai enemmän. Lahjaveroilmoitus on annettava myös silloin, jos on saanut samalta antajalta kolmen vuoden kuluessa muita lahjoja ja lahjojen yhteenlaskettu arvo nousee 4 000 euroon. Asunto-osakkeesta tai kiinteistöstä ei voi luovuttaa tietyn euromäärän (esim. 3 999,95 €) suuruista osaa, vaan luovutuksen on oltava määräosuus, esimerkiksi 1/4.
Lahjaveroa on maksettava myös edunsaajamääräyksen nojalla vastikkeetta saadusta vakuutuskorvauksesta. Tällaiset vakuutuskorvaukset ovat kuitenkin lahjaverosta vapaita siltä osin kuin niiden yhteismäärä kolmen vuoden aikana on enintään 8 500 euroa. Jos vakuutuskorvauksen saaja on muu kuin lähiomainen, korvaus verotetaan kuitenkin pääomatulona saajansa tuloverotuksessa, eikä siitä määrätä lahjaveroa." - www.vero.fi

Mummun parikymppiä ja äiteen avustukset menevät lahjaveron piikkiin, niitä ei todellakaan veroteta tulona. Tulona ei ylipäätään veroteta kaikkea mitä tilille tulee. Mistä helvetistä sä oot oikeen tollasen idean saanu? O.o Meillä on lahjaverot, ansiotuloverot, pääomatuloverot, perintöverot etc. kaikki ihan ominaan.

Voi vitun vitun vittu sentään. Meneekö piilolinssit pilalle, jos ne pääsee jäätymään? Oli tullu postissa noi ja kaikki linssit jäässä kun tuolla laatikossa ollu...

Mulla on taas ongelmia ihQpinkin puhelimeni kanssa :( Tällä kertaa ongelmana on, että puhelin sekoilee viestien kanssa. Eli esim. "conversation"-näkymässä saattaa näyttää henkilön A lähettäneen jonkun viestin, minkä onkin itseasiassa lähettänyt henkilö B. Oikea lähettäjä yleensä selviää tsekkaamalla inbox, mutta häiritsee kun keskusteluissa on viestejä, jotka eivät sinne kuulu. Joitain viestejä ei löydy ollenkaan, vaikka olen varmasti ne saanut enkä ole poistanut. Ei ole conversationissa eikä inboxissa.

Mitä mun oikein pitää tehdä tolle? Takuuta kai olisi, koska ostin sen joulun tienoilla, mutta en ole Suomessa eikä mulla ole kuittia (tilasin puhelimen eräästä nettikaupasta). Puhelin on siis Nokian C3.

^ Sisältää kofeiinia?

Back
Ylös Bottom