Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Itse kyllä kokeilin kirjautumatta, eikä lista kadonnut.

Edit: Selaimen sulkemisen jälkeen se lista katoaa, mutta jos vaan surffaa välillä muualla, niin lista säilyy.

Joo, siis tätä tarkoitin. Jos olen rekisteröitynyt jäsen ja kirjaudun Youtubeen sisään, niin säilyykö se soittolista siellä Youtubessa, vaikka selaimen sulkisi välillä vai pitääkö se musa aina lisätä sinne soittolistalle uudestaan?

Jos olen rekisteröitynyt jäsen ja kirjaudun Youtubeen sisään, niin säilyykö se soittolista siellä Youtubessa, vaikka selaimen sulkisi välillä vai pitääkö se musa aina lisätä sinne soittolistalle uudestaan?

Kyllä säilyy. Ja sinne voi mukavasti tehdä eri soittolistoja esim. bändien tai penkkipunnerrusten mukaan.

En tiedä mihin perustuu, mutta yleensä kun vaikka kaukosäätimen patterit on aivan finaalissa eikä auta vaikka vaihtaa paikkaa, niin sitten kun pyörittelee niitä kädessä vähän aikaa saa sen verran virtaa että kyllä niillä vielä muutaman kerran kanavaa vaihtaa :)

Itse muistelen vaan sen, että kun patterit lopussa niin täytyy pitää kunnon tauko kanavanvaihtoyritysten välissä, jotta patterit pääsee lepäämään välillä. Täytyy testaa seuraavalla kerralla josko toi pyörittäminen toisi vielä lisää puhtia. Ilmeisesti tän päivän pattereissa on vielä jotain (semi)nestemäistä mömmöä sisällä, joka voi siellä sitten
vähän liikkua kapulaa pyörittäessä ja antaa paremmin puhtia...

Ja kysy nyt ihmeessä onko se sun kaverisi saanut kotonaan puremia?

Eipä ole vastannut vielä.. Mutta itse olen tullut siihen tulokseen että lutikan tekosiä nämä kyllä on. Kutisee niin maan perkuleesti eikä tunnu kortisonikaan pahemmin auttavan, punaiset ihottumaiset patit, joissa vielä ikään kuin jotain pientä vesikelloa. No, yhtä kokemusta taas rikkaampi. Vaatteet yhä ulkona, en tod. halua näitä lisää.

Kuka näyttelee nyt 24:ssa jotakin venäläisten miehiä, puku päällä ja kaljupää, ei mikään läski, joku vanha venäjän presidentti (muistaakseni) kiristi sitä rauhansopimukseen. Pirun tuttu näyttelijä mutta en saa mieleen että missä sarjassa se on näytellyt.

Kuka näyttelee nyt 24:ssa jotakin venäläisten miehiä, puku päällä ja kaljupää, ei mikään läski, joku vanha venäjän presidentti (muistaakseni) kiristi sitä rauhansopimukseen. Pirun tuttu näyttelijä mutta en saa mieleen että missä sarjassa se on näytellyt.

Unohdetaan muutes äskeiset sönkötykset :D Kumminkin tuo kaljupää, millä on puku päällä ja suhteellisen laiha, kuka sitä näyttelee? Mies nimeltä (tietääkseni) Charles Logan Kiristi sitä.

Mitenkäs ihan virallisesti menee, kun jos ostan kaupasta vaikka kilon paskaa ja kysyn sen hintaa ja sille sanotaan hinnaksi vaikka 20 euroa ja pyydän tilaamaan tuotteen? Kun tuote on saapunut, käyn noutamassa sen ja hiihdän kassalle, jossa hinta onkin jotain ihan muuta, koska päälle on lätkäisty alvi. Pitäisikö siis tuo hinta maksaa mikä kassalla pyydetään, vai onko se sen 20 egeä ja sillä selvä? Oma vikansa, kun eivät laskeneet alvia mukaan? Mulle kävi näin joskus vuosia vuosia sitten, mutta en jaksanut siitä alkaa tapella. Jokin aika sitten kaverillekävi samassa paikassa samalla tavalla, eikä sekään jaksanut nostaa meteliä. Nyt täytyisi taas asioida samassa paikassa. Mietin vain onko metelin nostaminen ihan turhaa vai ei?

Ai niin. Toinen juttu. Onko jossain olemassa jotain mustaa valkoisella siitä mitä sairauslomalla saa ja ei saa tehdä? Mulla kun on yksi keski-ikäinen työkaveri, jolla tuntuu olevan vähän omanlaisensa mielipiteet, eikä sille voi edes puhua järkeä. Tossa joku aika sitten toinen työkaveri oli sairauslomalla, kun siltä leikattiin sisäänkasvanut varpaankynsi, ja tämä keski-ikäinen koitti nostaa aina kamalaa meteliä siitä, jos se saikulla oleva lähti kotoaan johonkin. Asui ikävä kyllä ihan työpaikan välittömässä läheisyydessä, niin ei voinut olla huomaamatta. Sen mielestä, jos ollaan saikulla, niin silloin ei liikuta kotoa mihinkään. Jos johonkin voi lähteä, niin pitäisi kuulemma töihinkin pystyä tulemaan. Kysyin siltä, että eikös sen lääkäri määrää, onko työkykyinen vai ei? Ja työkykyinen ja kaupassakäyntikykyinen on ihan eri asioita. Mutta kun ei auta. Hän on kuulemma oikeassa. Yhdenkin kerran sain hieman kuulla asiasta, kun olin kuumeessa ja satuin epähuomiossa ajamaan sairauslomapäivänä työpaikan ohi. Mut tietysti nähtiin ja alettiin vittuilla, että jos voi tästä ajaa autolla ohi, niin voi varmaan töihinkin tulla. Se on niin vaikea ymmärtää, että raskas ruumiillinen työ ja autolla ajaminen on hiukan erilaisia rasitteita. Entäs jos menee vaikka jalka poikki ja joudut parin kuukauden saikulle? En ilmeisesti saisi tämän sankarin mielestä poistua kotoani edes kauppaan, vaan mun kuuluisi nääntyä nälkään. Eihän kaupassakaan saa käydä tietenkään, jos ei töihinkään pysty. Vihaan yksinkertaisia ihmisiä, joilla on vahvat mielipiteet.

Mitenkäs ihan virallisesti menee, kun jos ostan kaupasta vaikka kilon paskaa ja kysyn sen hintaa ja sille sanotaan hinnaksi vaikka 20 euroa ja pyydän tilaamaan tuotteen? Kun tuote on saapunut, käyn noutamassa sen ja hiihdän kassalle, jossa hinta onkin jotain ihan muuta, koska päälle on lätkäisty alvi. Pitäisikö siis tuo hinta maksaa mikä kassalla pyydetään, vai onko se sen 20 egeä ja sillä selvä? Oma vikansa, kun eivät laskeneet alvia mukaan? Mulle kävi näin joskus vuosia vuosia sitten, mutta en jaksanut siitä alkaa tapella. Jokin aika sitten kaverillekävi samassa paikassa samalla tavalla, eikä sekään jaksanut nostaa meteliä. Nyt täytyisi taas asioida samassa paikassa. Mietin vain onko metelin nostaminen ihan turhaa vai ei?

Olit ilmeisesti ihan "siviilikuluttajana" ostamassa etkä firman nimissä? En pysty linkittämään mitään faktaa, mutta olen 99,9 % varma, että hinnan kuuluu olla edelleen se 20 €. Kuluttaja-asiamies on varmasti samaa mieltä siitä, että tietenkin kuluttaja olettaa tuollaisessa tilanteessa hinnan olevan lopullinen. Samalla tavalla kun yritysten välisessä kaupankäynnissä puhutut hinnat on alv 0 % hintoja, kuluttajakaupassa puhutut hinnat sisältää alvin.
Se, että kannattaako tosta meteliä nostaa on tuolla summalla tietysti periaatekysymys. Tosin itse olen kallistunut vastaavanlaisissa tapauksissa siihen, että vien asian pidemmälle. Ihan periaatteesta ja sen takia, että huomaavat ettei paskaa kaikki niele.

edit.
Ai niin. Toinen juttu. Onko jossain olemassa jotain mustaa valkoisella siitä mitä sairauslomalla saa ja ei saa tehdä?

99,9 % varma tästäkin ettei ole mustaa valkosella. Tai no muita töitä ei tietenkään, mutta muuten. Sillon kun leikatun polveni takia olin saikulla kävin baarissa ja salillakin ja pomo kyllä ymmärsi sen ja kannustikin siihen. Siis saliin :D Muiden työntekijöiden ymmärtämisestä en olis niin varma.. Ehkä niitä ei ole kirjattu sen takia kun on luotettu ihmisten maalaisjärkeen ja tilannetajuun. Mutta..:rolleyes:

Olit ilmeisesti ihan "siviilikuluttajana" ostamassa etkä firman nimissä?
Juu, tietysti. Ollaan ihan samoilla linjoilla näissä asioissa, mutta ongelma on se, että kun minäkin olen näistä vain 99.9% varma, niin siihen jää vielä se 0.01%. Varsinkin jälkimmäisestä olisi kiva saada jotain faktaa, niin vois ownata ton äijän. Ei se muuten usko, vaikka sille mitä sanoo.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Kyllä kuluttajalle pitää ilmoitetusta hinnassa olla alv mukana. Tuossahan tuo on ihan faktana http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/product_labelling_and_packaging/l32032_fi.htm

No tuo saikku homma on ihan vitun ikuinen ongelma. Saako esim. käsi murtuneena tilata vaikka peruutus paikan kanarialle ja lähteä sinne? No työnantajan mukaan ei vaan sitten pitää tehdä duunissa korvaavaa työtä esim. toimisto töitä. Toinen esimerkki sihteeri murtaa jalkansa, se ei ole peruste olla töistä poissa koska työ on istuma työtä ja voidaan järjestää sihteerin kipstulle jalalle jakkara jossa voi pitää sitä työpöytänsä ääressä.

Uutta pukkaa. Eikös jossain päin nettiä ole laskuri jolla voi laskea menneiden aikojen rahoja nykyeuroiksi. Aina joskus kuulee, että enpä olis markka-aikana maksanut kahvikupista viittätoista markkaa. Ei oteta kuitenkaan huomioon sitä, että markan ja euron välinen kurssi on nykypäivänä jotain ihan muuta kuin silloin 2001.

Uutta pukkaa. Eikös jossain päin nettiä ole laskuri jolla voi laskea menneiden aikojen rahoja nykyeuroiksi. Aina joskus kuulee, että enpä olis markka-aikana maksanut kahvikupista viittätoista markkaa. Ei oteta kuitenkaan huomioon sitä, että markan ja euron välinen kurssi on nykypäivänä jotain ihan muuta kuin silloin 2001.

Tämäkö?

http://www.rahamuseo.fi/multimediat_ja_oppimateriaalit_rahanarvolaskuri.html

Back
Ylös Bottom