Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Leikepihvit kieritellään ensin vehnäjauhoissa, sitten kananmunassa ja lopuksi korppujauhoissa. Ne paistetaan öljyssä.

Pihvi tarjoillaan usein grillattuna, mutta se voidaan yhtä hyvin myös paistaa pannulla kypsäksi. Koska pihvi kypsennetäään nopeasti, se ei ehdi mureutua haudutuksen aikana. Siksi pihveiksi käytetään usein mureinta lihaa mitä eläimestä saadaan.

Tästä en kuitenkaan ole 100% varma, mutta olisi järkeenkäypää.

eikös tuo ole paneroitu tuommonen pihvi joka on pyöritelty korppujauhoissa?

eikös tuo ole paneroitu tuommonen pihvi joka on pyöritelty korppujauhoissa?

Saattaa olla, wikipedia on taas niin helvetin kätevä noiden tietojensa kanssa . :D

Onko mitään "haittaa" imuttaa kaksi vihreä tee mitä lie tablettia (yksi tabu=400mg) päivässä, kun purkin kyljessä oleva suositus on yks tabu päivässä?

Onko mitään "haittaa" imuttaa kaksi vihreä tee mitä lie tablettia (yksi tabu=400mg) päivässä, kun purkin kyljessä oleva suositus on yks tabu päivässä?

No ei nyt luulisi mitään haittaa olevan kun kuitenkin ajattelee että nuo suositukset on kaiken ikäisille ja se suositus on pistetty sellaaseks ettei siitä varmasti mitään haittaa tuu..

Edit: siis tohon on jätetty paljon varaa.. tuo 400mg suositus on varmaankin sellaanen superturvallinen..

Nyt täyttä faktaa pöytään. Mikä on pihvin ja leikkeen ero? Olen aina ajatellut, että nauta on pihvi ja possu on leike. Nyt tuli jostain sellainen tunne, että ehkä asia ei olekaan näin. Googlellakaan en löytänyt kuin mutuilua, enkä tullut yhtään viisaammaksi.

Leike on possun tai naudan (yleensä) ulkofileestä ohut ja/tai ohueksi nuijittu ja paistettu pala. Teboilien yms. leikkeet lienevät yleensä sisä- tai muusta paistista. Kai nykyään myydään jotain broiskun leikkeitäkin, ne taitavat olla ohuita rintapaloja. On myös leivitettyjä leikkeitä kuten wienerschnitzel tai jopa täytettyjä ja leivitettyjä kuten sveitsinleike. Pihvi on pihvi, eli ei mitenkään nuijittu tai muutenkaan käsitelty pala (yleensä) ulko- tai sisäfileestä, yleensä naudasta.

Ei täyttä faktaa vaan parinkymmenen vuoden lihan oston, valmistuksen ja ravintoloissa tilaamisen tuomaa empiiristä havaintomateriaalia.

Leike on possun tai naudan (yleensä) ulkofileestä ohut ja/tai ohueksi nuijittu ja paistettu pala. Teboilien yms. leikkeet lienevät yleensä sisä- tai muusta paistista. Kai nykyään myydään jotain broiskun leikkeitäkin, ne taitavat olla ohuita rintapaloja. On myös leivitettyjä leikkeitä kuten wienerschnitzel tai jopa täytettyjä ja leivitettyjä kuten sveitsinleike. Pihvi on pihvi, eli ei mitenkään nuijittu tai muutenkaan käsitelty pala (yleensä) ulko- tai sisäfileestä, yleensä naudasta.

Ei täyttä faktaa vaan parinkymmenen vuoden lihan oston, valmistuksen ja ravintoloissa tilaamisen tuomaa empiiristä havaintomateriaalia.
Tää menee paremmin läpi. Tohon panerointiteoriaan en uskonut hetkeäkään. Mutta mites naudan lehtipihvi? Mun mielestä se kuitenkin on pihvi ihan nimensä mukaan, vaikka onkin käsitelty aika rankalla kädellä.

E: Kyllä mä olen nimitelly asioita leikkeiksi ja pihveiksi ihan tunteen perusteella tähän asti ja mielestäni aika oikeinkin. Nyt vaan tuli mieleen, onko tohon olemassa joku ehdoton tarkka kuvaus mikä on pihvi ja mikä on leike. Vai onko tää vähän tällaisia mielipidekysymyksiä?

Tää menee paremmin läpi. Tohon panerointiteoriaan en uskonut hetkeäkään. Mutta mites naudan lehtipihvi? Mun mielestä se kuitenkin on pihvi ihan nimensä mukaan, vaikka onkin käsitelty aika rankalla kädellä.

E: Kyllä mä olen nimitelly asioita leikkeiksi ja pihveiksi ihan tunteen perusteella tähän asti ja mielestäni aika oikeinkin. Nyt vaan tuli mieleen, onko tohon olemassa joku ehdoton tarkka kuvaus mikä on pihvi ja mikä on leike. Vai onko tää vähän tällaisia mielipidekysymyksiä?

Löyty sellanen kun pieni lihaopas hyllystä "Pihvi valmistetaan hienoimmasta lihasta ja paistetaan heti huoneenlämpöisenä.Leike valmistetaan toiseksi parhaimmasta lihasta ja nuijitaan sekä paneroidaan eli leivitetään huoneenlämpöisenä ennen paistamista (yh 4/98 pieni lihaopas)

Keeway skootteri onkelmaa. Kattelin tossa muijan pikkusiskon skootteria, kun oli lopettanu liikkumisen. Rajoittunut 30km/h. Tänään sitten otin sen syyniin ja ei enää liikkunut ollenkaan. Käynnistyi kyllä. Kaasukahva tuntuu normaalilta. Päätin sitten, että vika on kaasarissa ja otin luistimen irti. Näytti ihan normaalilta, hyvin näytti pelittävän. Pistin takaisin kiinni eikä mitään tapahtunut. Avasin sen taas ja vähän ruiskin liukastetta ja säädin ilmaruuvia, potkasin vehkeen käyntiin ja nyt se sitte otti täydet kierrokset. Hetken siinä jotain ränkläsin ja menin potkimaan vahingossa käyntiin ilman ilmaruuviakin, että tulppa taisi kastua, kun ei enää käyntiin lähtenyt, mutta laita amatööri asialle. Eli mikä ihme tossa voisi olla?

Lämmittelettekö salilla aina samallailla päivästä riippumatta? Tarkotan siis että jos on jalkatreenit tulossa esimerkiksi niin venyttelettekö/verryttelettekö yläkroppaa ollenkaan? :david:

Mistä sais pieniä kotiteatterin takakaiuttimia ? Siis hyvin hyvin pieniä :).

Mistä löydän "tavaroiden ostopaikat" tms. -ketjun? Olin lähestulkoon varma, että ketju oli tuolla nimellä, mutta en etsimällä sitä löytänyt. Luultavasti olin vain kädetön.

Minkälainen oli sää hämeenlinnassa/etelä-suomessa viime vuonna samaan aikaan?

Ja viime vuoden sää huhti-toukokuussa?

Tuntuu, että tää kevät on normaalia kylmempi :curs:

Back
Ylös Bottom