Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuullostaa omaan korvaan samalta asialta.

Hmm, meneeköhän multa nyt jotain ohi. Kun sanoit näin:

Siis heitän 10 kertaa kolikkoa ja jokaisella kerralla kolikko jää kruuna asentoon. Laskin että tämmöinen tapahtuisi 1 kerran 1024:Stä yrityksestä.

Eli tuossa et ole vielä laskenut sitä mitä pyydetään. Vai missaanko mä nyt tosiaan jonkin oleellisen pointin. Tuo sun väittämä on ihan oikein, mutta se ei ole ratkaisu siihen 10 heiton tehtävään, vaan tuo 1:524 on se ratkaisu. Saattaa olla että tiesit tämän ja tarkoitit juuri tätä. Mutta koitan vain auttaa:).

Onko työnantaja velvollinen korvaamaan palkasta 50 % sairastapauksessa, jos olen ollut alle kuukauden töissä? Isäni sai sairastui yhtäkkisesti vakavasti, ja toivoa selviämisestä ei juuri ole, en pystynyt menemään tänään töihin, vaan oli pakko hakea saikkua. Onko tämä mielestänne ylipäätään hyväksyttävä syy poissaololle?

Näinhän se menee, että 50% pitäisi tulla. Lääkäri sen päättää oletko työkyvytön vai et ja siksi sieltä käydään hakemassa todistus asiasta. Kannattaa ottaa puhelu esimiehelle ja selittää tilanne. Jos siellä on edes hiukan inhimillinen ihminen, niin luulisi ymmärtävän.

"Onko tämä mielestänne ylipäätään hyväksyttävä syy poissaololle?"
Sanotaan vaikka näin, että itse en menisi vaikka jäisi palkatkin saamatta.

Joo, ei ollut tarkoitus itse kuulostaa kylmältä, ihan sama tuleeko palkkaa vai ei, en pystynyt aamulla kasaamaan itseäni siihen kuosiin, että olisin voinut mennä. Mietin vain, kun en periaatteessa ole itse sairas, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja mistä sitä tietää, mitä ihmiset tässä tehoyhteiskunnassa oikein ajattelee. Kyllä nyt ainakin sanoivat ymmärtävänsä, aika junttia olisi mitä tahansa muuta tietysti sanoakaan. Jotenkin vaan hävettää kuitenkin, kun olen vasta aloittanut ko. duunissa, ja se on pätkätyö joka tapauksessa. Mutta joo, nyt täytyy unohtaa omat asiat ja keskittyä tärkeimpään.

HRM näyttäis, että kulutan 1100-1400 kaloria tunnin pyöräilyn aikana. Vedän ihan täysiä ja syke näyttää 170-180 ja ylämäessä 200. Onko mahdollista? 170cm 70kg. Ja mulla on paska ruosteinen ja kuranen pyörä jossa toimii vain isoin vaihde.. sisulla perkele.

Näinhän se menee, että 50% pitäisi tulla. Lääkäri sen päättää oletko työkyvytön vai et ja siksi sieltä käydään hakemassa todistus asiasta. Kannattaa ottaa puhelu esimiehelle ja selittää tilanne. Jos siellä on edes hiukan inhimillinen ihminen, niin luulisi ymmärtävän.

"Onko tämä mielestänne ylipäätään hyväksyttävä syy poissaololle?"
Sanotaan vaikka näin, että itse en menisi vaikka jäisi palkatkin saamatta.
Palkka riippuu työehtosopimuksesta. Kaikissa ei makseta ekan kuukauden ajalta mitään sairaslomasta.

Mulla on tämmönen polar:in wm41 mallin sykemittari, voiko sitä käyttää sillä tavalla, et laittaa sen exercise toiminnon koko päiväksi päälle, niin näyttäisikö se KAIKKI päivän aikana kulutetut kalorit?

Mulla on tämmönen polar:in wm41 mallin sykemittari, voiko sitä käyttää sillä tavalla, et laittaa sen exercise toiminnon koko päiväksi päälle, niin näyttäisikö se KAIKKI päivän aikana kulutetut kalorit?

Kyllä sen pitäisi silloin näyttää kaikki päivän aikana kulutetut kalorit. Tosin kannattaa huomioida, että sulla on asetukset oikein.

Uusimmassa bodyssa oli juttua energiansaannin kontrolloimisesta. Siellä sanottiin, ettei sykemittarit kovin tarkasti voi laskee kulutusta kun syke on alle sada.

Uusimmassa bodyssa oli juttua energiansaannin kontrolloimisesta. Siellä sanottiin, ettei sykemittarit kovin tarkasti voi laskee kulutusta kun syke on alle sada.

No voi kakka, vois silti huvikseen huomisen päivän pitää sitä remmiä rinnalla ja verrata kalorilaskuri.fi:in kanssa tuloksia et kuinka paljon heittää...

Ennen pystyi tilamaan verkkokauppan eestin liikkeestä dvd-levyjä. Mutta nyt en perkule löydä koko firman viron sivuja eli olenko tupelo vai miksi ei löydy. Sitten suunnitelma B eli mistä löytyy seuraavaksi halvalla joku 50-100 verbatimin levyä.

Heh. Olisit vähän aikaisemmin laittanut viestisi niin en olisi ehtinyt päästää ilmoille virheellistä tietoa. Tosin itse kerran kokeilin ja tulos oli ihan realistisen oloinen.

Kysymys: Tarttuuko rusketus lasin läpi? esim. jos ajan koko autolla kevätauringon porottaessa, niin rusketunko? Tai kuinka paljon ylipäätään lasi vaikuttaa siihen säteilyyn? :david:

Heh. Olisit vähän aikaisemmin laittanut viestisi niin en olisi ehtinyt päästää ilmoille virheellistä tietoa. Tosin itse kerran kokeilin ja tulos oli ihan realistisen oloinen.

Kysymys: Tarttuuko rusketus lasin läpi? esim. jos ajan koko autolla kevätauringon porottaessa, niin rusketunko? Tai kuinka paljon ylipäätään lasi vaikuttaa siihen säteilyyn? :david:

Jos olet herkkähipiäinen eli rusketut helposti niin kyllä. Auton lasit blokkaavat UV-säteilyä hyvin tehokkasti. Mutta lasin läpi pääsee kuitenkin jonkin verran UVA-säteilyä. Määrä on niin vähäinen, ettei sillä ole mitään vaikutusta suurimmalle osalle ihmisistä. Kuitenkin joillain henkilöillä on sellainen ihotyyppi, joka ruskettuu hyvin helposti pienestäkin määrästä UV-säteilyä. Nämä henkilöt voivat joissain tilanteissa ruskettua myös lasin läpi. Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista, suurin osa ihmisistä ei pala eikä rusketu lasin läpi tulevasta auringon valosta.

Jos olet herkkähipiäinen eli rusketut helposti niin kyllä. Auton lasit blokkaavat UV-säteilyä hyvin tehokkasti. Mutta lasin läpi pääsee kuitenkin jonkin verran UVA-säteilyä. Määrä on niin vähäinen, ettei sillä ole mitään vaikutusta suurimmalle osalle ihmisistä. Kuitenkin joillain henkilöillä on sellainen ihotyyppi, joka ruskettuu hyvin helposti pienestäkin määrästä UV-säteilyä. Nämä henkilöt voivat joissain tilanteissa ruskettua myös lasin läpi. Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista, suurin osa ihmisistä ei pala eikä rusketu lasin läpi tulevasta auringon valosta.

Entäs sitten jos ikkunat on polykarbonaattia, ruskettuuko silloin?

Entäs sitten jos ikkunat on polykarbonaattia, ruskettuuko silloin?

Periaattessa ei pitäsi ruskettua, kuitenkin päästää läpi vain noin 89-90% valosta, mutta saattaa olla pieni mahdollisuus ruskettua. Hyvin epätodennäköistä kylläkin. Suurin osa uv-valosta heijastuu takasin.

Back
Ylös Bottom