Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Arvioita paljonko kustantaa lippu Kanada-Venäjä-olympiafinaaliin Vancouverin kisoissa ensi vuonna?

Lätkäfriikkinä olisi mukava käydä katsomassa kaikkien aikojen finaali livenä.

millä helvetillä mä saan veden pois korvasta? ollu vissiin jo 2viikkoa, ei meinaa auttaa vaikka päätä sillai heiluttaa sivulle..
Hypi useampi minuutti pää kallellaan yhdellä jalalla tai koita varovasti jotain pumpulitikkua.

millä helvetillä mä saan veden pois korvasta? ollu vissiin jo 2viikkoa, ei meinaa auttaa vaikka päätä sillai heiluttaa sivulle..

Jos ei ole vieläkään tullut, niin käy näyttämässä lääkärille. Tulehtunut korvakäytävä, voi tuntua siltä että olisi vettä korvassa.

Ennen vanhaan oli tuo 10h, eli ainakin tuttavapiirissä laitettiin yöksi laturiin. Nykyään nuo uudet kännykät ei tietääkseni noita "alkulatauksia" tarvihe.

Kannattaa ladata ensimmäinen kerta vaikka yön yli, pidentää myös li-ion akun elinikää.
Litiumakkua ei tarvitse käyttää tyhjäksi latausten välillä, mutta aina kun sitä lataa, niin mielellään täyteen asti.

Lääkäriltä resepti boorihappoon. Sillä se "vesi" tulee pois sieltä korvasta. Itellä tällä hetkellä sama tunne. Masentaa ku sukeltamaan pitäs päästä, mutta eipä voi korvan takia.

Miks jotkut ihmiset sanoo, että "mulla vitutti...", "mulla harmitti" jne. eiks se mee kuitenki et "mua vitutti" ja "mua harmitti"?

Perkeleen ärsyttävän kuulosta.

Miks jotkut ihmiset sanoo, että "mulla vitutti...", "mulla harmitti" jne. eiks se mee kuitenki et "mua vitutti" ja "mua harmitti"?

Perkeleen ärsyttävän kuulosta.

Onse mulla sen verran vittumainen kaveri ettei sitä pidä unohtaa.

No eiköhän toi "mulla" ole jotain perähikiän murretta. Kuitenkin oikea ilmaisu on "minua" ja "mua" on vaan vakiintunut puhekieleen.

Olenko täysin väärin käsittänyt, että miinus menee suoraan runkoon? Jokatapauksessa melko hassussa paikassa tuo akku, nimittäin sitä ympäröi metallikehikko ja muutenkin akkua laittaessa navat helposti osuvat runkoon. Täytyy kuitenkin huomenna tutkia asiaa ja mittailla.

Ei mene, on siellä akussa oma miinus"kanava" vai millä nimellä sitä nyt haluaakaan kutsua. Sinne ne käytetyt elektronit menee ;)

Toiseen kysymykseen että ongelmat tulee mahdollisesti vasta kun akun molemmat navat osuu samaan rautaan.

Mielenkiintoinen juttu, sillä olen aina ollut uskossa, että miinus yhdistettäisiin runkoon. Tosiaan olen sähköasentajaksi opiskelemassa, mutta näitten menopelien sähköt on aika hepreaa.

PS. Kävin mittaamassa virran mikä tosta miinus navasta lähtee, mun yleismittari näyttää 11 A. Mahtaa olla mittari rikki, mutta joka tapauksessa aika kovat kipinät tulee.

Jos ei ole vieläkään tullut, niin käy näyttämässä lääkärille. Tulehtunut korvakäytävä, voi tuntua siltä että olisi vettä korvassa.
Pitää käyä työterveydes näyttääs jollei ala menee ohi, tosiaan sillo varsinki se tuntuu et ku päätä pitää alas päi et o vettä korvas.

Mielenkiintoinen juttu, sillä olen aina ollut uskossa, että miinus yhdistettäisiin runkoon.

Kyllähän se pääsääntöisesti runkoon menee, jos se metallia on. Turha erikseen johtoja maata varten vetää. Joissain harvinaisissa tapauksissa onkin plus vedetty rungon kautta.

PS. Kävin mittaamassa virran mikä tosta miinus navasta lähtee, mun yleismittari näyttää 11 A. Mahtaa olla mittari rikki, mutta joka tapauksessa aika kovat kipinät tulee.

On sen verran rajut ampeerit, että mistään vuotovirrasta tuskin on kyse. Oikosulku jossain tai rakkineen (eikös tää ollut joku sähkömönkijä?) kaasupedaali jumittanut päälle tms.

Ajattelin kysäistä täältä tuosta mun videokamerastani. Eli mikäköhän tuota kameraa vaivaa, kun maanantaina aukaisin kasettipesän, niin laitoin kasetin siihen niin se ei liukunut sisään automaattisesti, vaikka pitäisi. Luukku kyllä aukeaa aina välillä, mutta se ei sulkeudu sinne sisään. Mikähän mättää? Olen käynnistänyt kameran uudelleen 'RESET' napista mutta ei sekään auta. Kamerani merkki on DCR-HC44E
ja tuossa on kuva millainen se on

http://sp.sony-europe.com/media/1/434

aikas hauskaa mutta miks mahdan välillä olla venesatama ja sit taas marina.??!! :D :jahas:

ku liikun täällä pakkiksella nin välillä nimimerkkini kohdalla lukee oma, vlillä toi venesatama, kenen mahtaa olla..?

On sen verran rajut ampeerit, että mistään vuotovirrasta tuskin on kyse. Oikosulku jossain tai rakkineen (eikös tää ollut joku sähkömönkijä?) kaasupedaali jumittanut päälle tms.

-k
Tiedä sitten, miten ehjä tämä mun mittari edes on, 12 Voltillahan resistanssi olisi vähän päälle ohmin. Kyseessä on kyllä polttomoottorilla ja ihan normi kaasuttimella toimiva pikkumönkijä. Ukko kehotti vaan pistämään navat kiinni, mutta ei kauheasti huvita leikkiä tolla mahdollisella 11 A virralla. Mikähän siellä sitten, voiko startti jotenkin jäädä sellaiseen asentoon, että mahdollisesti on käytännössä oikkarissa. Ennen latausta peli toimi. Kauheasti tollasessa tuskin on mitään elektoriniikkaa, heikot lamput edessä ja takana, startti ja moottorin sähköt.

Mitenköhä sitä pääsis eroo tietokoneista. Tai siis riippuvuudesta. En kauheasti käytä tietokonetta, en edes tykkää niistä ja oon huomannu että voin paljon paremmin ku en roiku koneella. Silti kun sitä erehtyy kattomaa sähköpostin jne nii sit tulee muutama tunti tässä istuttua.. Tää on kyllä tyhmä kysymys ja oon pettynyt itteeni ku en vaa heitä tietokonetta ulos ikkunasta.

Emmä ny oikee tiiä voiko tähän ees vastata mutta tarttukaa ny johki ja sanokaa jotai tyhmää

Back
Ylös Bottom