Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt täytyisi tietää onko Suomessa laitonta ajaa autolla moottori sammuksissa? Onhan se pienoinen turvallisuusriski, kun jarrut ei toimi välttämättä kunnolla, ohjaustehostimella varustetussa autossa ohjaus on raskas ja valotkin on yleensä hiukan heikommat, kun laturi ei pukkaa virtaa. Mutta onko se jossain yksiselitteisesti kielletty? Suomen lainsäädännön tietäen heittäisin villin veikkauksen, että totta vitussa on. Mutta kun koskaan ei voi olla varma, niin pakko kysyä.

Nyt täytyisi tietää onko Suomessa laitonta ajaa autolla moottori sammuksissa? Onhan se pienoinen turvallisuusriski, kun jarrut ei toimi välttämättä kunnolla, ohjaustehostimella varustetussa autossa ohjaus on raskas ja valotkin on yleensä hiukan heikommat, kun laturi ei pukkaa virtaa. Mutta onko se jossain yksiselitteisesti kielletty? Suomen lainsäädännön tietäen heittäisin villin veikkauksen, että totta vitussa on. Mutta kun koskaan ei voi olla varma, niin pakko kysyä.

Ei se varmaankaan ole, koska kyllähän hinauksessa oleva autokin on usein sammuksissa. Joku tosin voinee vielä vahvistaa/kumota tämän väitteen.

Ei sitä nyt suoranaisesti kielletty ole, ainakin pikaisen ajoneuvolain pläräämisen pohjalta näin. Toki nuo yleiset "ajoneuvo on oltava helposti hallittavissa" ja yleinen liikenneturvallisuus jne. pitää ottaa huomioon. Tulkintajuttuja mutta ennenhän oli mm. (ei oo varma tieto) traktorilla vapaalla alamäkeen laskeminen kielletty. E: sakkoja siis sai, näin mulle on kerrottu. :)

Eiköhän se oo ihan turvallisuusjuttu. Eihän niihin jarruihin niin voi luottaa. Ite oon lähes jarruttomalla puimurilla ja traktorilla ajanut ja hyvin pysy hallinnassa. :D Varsinkin vanhemmissa peleissä jarrut on usein mitä on ja eritoten talvella vaihteen siirtäminen vapaalle on muutenkin se kaikkein suurin virhe...

No ne on jo ihan avaruusaluksia, hyvä jos saa liikkeelle ees mihinkään suuntaan kun neljä-viis aluetta, hitaat ja nopeat ja suunnanvaihtajat sun muut miljoonassa eri kepissä. :D Ei oo helppoa olla nykymaajussi.

mikähän mun hienoon logitechin g7 langattomaan hiireen oikein on tullut, kun välillä kursori jää vaan paikalleen ja jumittaa siinä niin kauan kunnes ottaa usb -liitännän irti ja tuikkaa takasin? ajureiden pitäisi olla kunnossa...:jahas:

Työkaveri kasvattaa habaneroja ja teki aivan loistavaa paholaisen hilloa. Kauankohan tollanen kohtalaisen kokonen lasipurkki sitä säilyy jääkaapissa? Turha sanoa, että maustahan sen tietää:D

Chileissä yms on ihan vitun pitkä säilyvyys. Itsellä on kymmeniä purkkeja erilaisia chilituotteita (habaneroa, nagaa, yms yms) ja niissä on parasta ennen päiväykset johonkin 2012 asti. Eli kunhan ne pakkaa niin ettei sinne jää paljon ilmaa niin tosi hyvin säilyy!

Okei. Toi on kyllä ihan kannellisessa perushillopurkissa, että kyllähän siihen ilmaa tulee sitä mukaa lisää kun hillo vähenee :D Mutta eipä tuo varmaan paria viikkoa pitempään ehdi vanheta..

Mikä ohjelma pitää olla asennettuna, että YouTubesta saa äänen kuuluviin?

Kysyn tätä uudestaan. Koneella on 3 käyttäjää, kahden muun käyttäjän tunnuksilla äänet kuuluu, mut jos kirjaudun sisään omilla tunnuksilla niin ei kuulu. Mitä multa puuttuu?

Mä en tajunnu sivis sun vastausta....

Kysyn tätä uudestaan. Koneella on 3 käyttäjää, kahden muun käyttäjän tunnuksilla äänet kuuluu, mut jos kirjaudun sisään omilla tunnuksilla niin ei kuulu. Mitä multa puuttuu?

Mä en tajunnu sivis sun vastausta....
Toimiiko äänet muissa kuin Youtubessa? Esim. kun kuuntelee musiikkia yms.

Flash-soittimen voi tietty koittaa asentaa uudestaan. http://get.adobe.com/flashplayer/

Paketissa on 3 reisikoipea, meinailin 2 niist tehä ni voiko ton 1 vippaa pakastimeen vaikka pakastepussis?

Mikä ettei voisi, mutta itse kyllä kypsentäisin senkin ja pakastaisin kypsän, peratun ja kuutioidun lihan. Muutenkin tulee pakastettua sopivia kerta-annoksia kypsää lihaa, kätevä heittää aikanaan salaattiin, pastaan, munakkaaseen jne.

Back
Ylös Bottom