Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten kirjoitetaan Turkin ja Marokon kielellä "Ei pizzamainoksia tähän laatikkoon kiitos"?
Mä muistelisin, että joku aika sitten oli ennakkotapaus, jossa mainoksenjakaja sai oikeudessa sakot, kun oli jakanut "ei mainoksia" -lapusta huolimatta mainospostia. Eli ei muuta kun joku päivä jäät kytikselle oven taakse, ja kun postiluukku kolahtaa, niin säntäät salamana rappuun ja otat tekijän kiinni verekseltään. Nappaa vaikka syyllisestä kuva varmemmaksi vakuudeksi. Sitten vaan poliisille tutkintapyyntöä tekemään. Luulis että loppuu mainosten jakelu, kun pitsanpyörittäjäkin tajuaa, kuinka monta pitsaa pitää myydä maksaakseen yhdet sakot. :dance:

Mä muistelisin, että joku aika sitten oli ennakkotapaus, jossa mainoksenjakaja sai oikeudessa sakot, kun oli jakanut "ei mainoksia" -lapusta huolimatta mainospostia.

Onko tästä muuten kenelläkään tarkempaa tietoa? Itseänikin kiinnostaisi koska oon kuullu urbaanilegendaa että se "ei mainoksia" lappu ei oo mikään ns. virallinen kielto. Oikeasti pitäis kuulemma ilmoittaa ihan postin jakeluun, että ei perkele niitä mainoksia.

Kiinnostaa myös siksi että mun hoodeille on ilmaantunu joku varsin uhmakas postinjakaja joka ottaa mun kyltin kirjaimellisesti. Aikaisemmat posteljoonit on tajunnu että "mainoksia" tarkoittaa samaa kuin "mainoksia + ILMAISJAKELUA". Tää uus kaveri ei tosiaan laita mitään mainoksia tulemaan mutta oikean postin seassa on valikoivasti milloin mitäkin paikallislehtiä.

Onko tästä muuten kenelläkään tarkempaa tietoa? Itseänikin kiinnostaisi koska oon kuullu urbaanilegendaa että se "ei mainoksia" lappu ei oo mikään ns. virallinen kielto. Oikeasti pitäis kuulemma ilmoittaa ihan postin jakeluun, että ei perkele niitä mainoksia.

Kiinnostaa myös siksi että mun hoodeille on ilmaantunu joku varsin uhmakas postinjakaja joka ottaa mun kyltin kirjaimellisesti. Aikaisemmat posteljoonit on tajunnu että "mainoksia" tarkoittaa samaa kuin "mainoksia + ILMAISJAKELUA". Tää uus kaveri ei tosiaan laita mitään mainoksia tulemaan mutta oikean postin seassa on valikoivasti milloin mitäkin paikallislehtiä.

Soitat sinne vartin tai minkä lie toimistolle ja kerrot että se lehti tulee vaikka et halua. Kyllä ne infoaa jakajaa siitä.

Ainoa mahdollisuus mikä tulee mieleen, että tuosta voisi sakkoa saada on kotirauhan rikkominen. Eli jos kieltää, että tänne ei saa tunkea mitään pitsalappusia ja silti niitä tungetaan niin tuon voisi kuvitella olevan todella lievää kotirauhan rikkomista. Tuolloin ei kylläkään mitään ilmoituksia tarvitse postille tehdä, koska selvä ilmoitus ovessa kyllä ymmärretään kielloksi. Ja sitä paitsi meillä päin nämä karvakädet yms. sellaiset roudaavat nähtävästi itse nuo mainokset meidän luukkuun, koska niitä tippuu yksittäisiä kappaleita aina viikonloppuisin. Siis eivät tule muiden mainosten mukana.

Ainoa mahdollisuus mikä tulee mieleen, että tuosta voisi sakkoa saada on kotirauhan rikkominen. Eli jos kieltää, että tänne ei saa tunkea mitään pitsalappusia ja silti niitä tungetaan niin tuon voisi kuvitella olevan todella lievää kotirauhan rikkomista. Tuolloin ei kylläkään mitään ilmoituksia tarvitse postille tehdä, koska selvä ilmoitus ovessa kyllä ymmärretään kielloksi. Ja sitä paitsi meillä päin nämä karvakädet yms. sellaiset roudaavat nähtävästi itse nuo mainokset meidän luukkuun, koska niitä tippuu yksittäisiä kappaleita aina viikonloppuisin. Siis eivät tule muiden mainosten mukana.

Taisit vahingossa quotata hieman väärää postausta :) Alunperinhän tämä oli Purtsin ongelma ja itse tartuin siihen koska hieman vastaavanlainen probleema mullakin. Ei tosin niin vakava että oisin postimiehelle sakkoja hommaamassa. Jokatapauksessa oon samaa mieltä siitä että selvä ilmoitus pitäis ymmärtää.

Tähtityttö kerkeskin ensin ottaa kantaa:
Soitat sinne vartin tai minkä lie toimistolle ja kerrot että se lehti tulee vaikka et halua. Kyllä ne infoaa jakajaa siitä.

Kyseessä tällä kertaa Oulu-lehti :) Joo voi kyllä olla että noin joutuu tekemään. Eihän siinä mitään isompaa ongelmaa ole, lukuunottamatta sitä että noita lehtiä tulee kelkottua lukemattomana suoraa ovelta paperinkeräykseen. Pitää tässä hieman seurailla tilannetta josko postimies alkais kiinnittää siihen lappuun huomiota. Tai ehkä lisään siihen alle "eikä myöskään ilmaisjakelua" ihan täsmennysmielessä.

joo o mitähän vittua meinaa: läuft bereits oder die semaphor datei wurde nicht gelöscht ?????

Juosta halukkaasti jotta opastimen tiedot eivät häviäisi.

Näin niinku lukion saksalla arvosanalla 4.

Juosta halukkaasti jotta opastimen tiedot eivät häviäisi.

Näin niinku lukion saksalla arvosanalla 4.

Tarkennettuna "juoksee jo tai opastintiedosto ei hävinnyt". On kyllä niin paskaa kieltä, ettei erkkikään ota ainakaan ilman asiayhteyttä selvää mitä tuo oikeasti tarkoittaa. HUOM. wurde on eri sana kuin würde;).

Mistä löydän vetoketjullisen hupparin, jossa on riittävän pitkät hihat apinavikaiselle? Olen 187 pitkä ja sylimitta 200. Testailin noin 30 eri paitaa 15 eri merkiltä, eikä missään riittänyt hihat edes 3XL-koossa, joka oli sitten muuten jo teltta.

Vittu meikällä on huomenna koulussa hissipuhe, eikä ole aihetta siihen. Saisikohan täältä jotain vinkkejä? Hissipuhe on siis = Hissipuhe tulee amerikasta ja perusidea on se, että törmäät johonkin rikkaaseen ja vaikutusvaltaiseen kaveriin ja sinulla on noin kolmekymmentä sekunttia aikaa kertoa kuka olet ja miksi tämän tyypin pitäisi kiinnostua sinusta tai sinun ideastasi tai yrityksestäsi.

Kumpi kuluttaa enemmän läppärin akkua, bluetooth vai wlan?

Mistä löydän vetoketjullisen hupparin, jossa on riittävän pitkät hihat apinavikaiselle? Olen 187 pitkä ja sylimitta 200. Testailin noin 30 eri paitaa 15 eri merkiltä, eikä missään riittänyt hihat edes 3XL-koossa, joka oli sitten muuten jo teltta.
Kyllä mä oon löytäny ihan kaupasta vaikka oon lyhyempi ja kädet on silti pidemmät...

Janpalle: suurin piirtein saman verran vievät karkeasti. Turha hifistellä.

-Mikä kannettava kannattaisi ostaa, kun kone tulisi ensisijaisesti tekstinkäsittelyyn, power pointteja varten yms? Pelikäytölle ei ole tarvetta.

-Koneessa pitäis olla HDMI-lähdöt ja sellanen näytönohjain ajureineen, että esim. videokuvaa voi ajaa läppäriltä tv:hen tai projektorille ongelmitta.

-Olis hyvä että siinä olis valmis (päivitys)lisenssi Windows seiskaa varten ellei sitä ole mahdollista saada jo suoraan OEM:nä asennettuna.

-Näyttö mielellään väh. 15 tuumanen.

Kiitoksia etukäteen.

Ainakin tämä bodyguardin huppari, mikä nyt on päällä, on iha sopiva mulle. Ei tässä taida edes olla kovin pitkät hihat, M-kokoinenkin vielä.:D En muista mistä ostin. Ehkä sulla on vaan todelliset apinakädet, mulla on käden pituus hihansuusta kainaloon 60cm, sormenpäästä vähä yli 80cm.

Back
Ylös Bottom