Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eilen uimahallissa oli uusi uimavalvoja poika. Niin miksi kaikilla uimavalvoja pojilla pitää olla puuhelmet kaulassa, niinkuin tälläkin. Onko se joku työehtosopimusjuttu ?

Eilen uimahallissa oli uusi uimavalvoja poika. Niin miksi kaikilla uimavalvoja pojilla pitää olla puuhelmet kaulassa, niinkuin tälläkin. Onko se joku työehtosopimusjuttu ?

puuhelmet kertovat ettei kyseessä ole mikä tahansa uimavalvoja - vaan säbä-uimavalvoja ;)

Puuhelmet kaulassa on merkki siitä, että kykenee kävelemään veden päällä ikään kuin vesikirppu...tai Jeesus?

Kun tilaan tavaroita nettikaupasta postiennakolla niin onko minulla velvoitetta hakea tavaroita postista jos toimitusaika venyy esim. 3 viikkoon luvatusta 3-5 päivästä.

Kun tilaan tavaroita nettikaupasta postiennakolla niin onko minulla velvoitetta hakea tavaroita postista jos toimitusaika venyy esim. 3 viikkoon luvatusta 3-5 päivästä.

Itselleni tuli kerran paketti noin vuoden verran tilauksesta, piti tulla kahdessa viikossa... Soitin kyseiseen firmaan ja sanoin että on tullut ostettua jo muualta.

No mieti jos sillä ois paksu kultainen panssariketju isolla Suomileijona riipuksella. Sellainen kaulassa pelastajasta tulisi pelastettava kun hyppäisi veteen ja painuisi pohjaan.

Kun menee yksityislääkärille niin määräytyykö maksu pelkästään käynnin vai myös sen ajan mukaan. Yleensä kun oon käynyt yksityisellä niin on ollut 15 tai 20 min aikoja ja nyt on tarjolla vain 30min aikoja. Vaikuttaako pidempi aika siis hintaan? Ärsyttää maksaa turhasta kun tietää, ettei se oman asian käsittely vie kuin 10min.

Kun menee yksityislääkärille niin määräytyykö maksu pelkästään käynnin vai myös sen ajan mukaan. Yleensä kun oon käynyt yksityisellä niin on ollut 15 tai 20 min aikoja ja nyt on tarjolla vain 30min aikoja. Vaikuttaako pidempi aika siis hintaan? Ärsyttää maksaa turhasta kun tietää, ettei se oman asian käsittely vie kuin 10min.

Riippuu noin 100% lääkäristä, että millaisen laskun se kirjoittaa.

Miten menee esim. takeissa tuo koko, kun se ilmoitetaan numeroina? :(
Itse ihan pihalla kun katselen takkeja.. on koko 46,48,50,52.. pla pla pla :(

Miten menee esim. takeissa tuo koko, kun se ilmoitetaan numeroina? :(
Itse ihan pihalla kun katselen takkeja.. on koko 46,48,50,52.. pla pla pla :(
EU-kokoina:

46 - S
48 - M
50 - L
52 - XL

jne...

PS. Nuo numeromitat menevät usein melko tarkkaan hartian leveyden kanssa yhtä jalkaa. Eli olkarajasta toiseen.

sizeSpecBack.jpg

Mistä juontaa juurensa intin perusfraasi "kolme sanaa, 16 kirjainta - materiaalivastuu"? Onko toi siis tarkoituksella paradoksi ton kolmen sanan suhteen vai mikä se homman nimi on?:D Joskus yön pimeinä tunteina lähivartiossa oon funtsaillu tota asiaa.

Mun Nordean nettipankkitunnukset ei toimi. Sanoo koko ajan et tunnusluku ja salasana ei täsmää, vaikka tarkistin moneen kertaan että tunnusluku on oikea ja avainkortti on uusin mikä mulla on ja koitin siitä muutamaakin lukua. En ymmärrä :(

Viimeksi käytin noita tunnuksia about viikko sitten tehdessäni muuttoilmoitusta netissä. Ihan kiva kun vuokra ja puhelinlasku pitäisi maksaa mut milläs maksat kun nettipankkiin ei pääse :jahas:

Edit. Eli siis mun tyhmä kysymys on et mikä tossa mättää? Voiko tunnukset mennä vanhaksi viikossa? :confused:

pankissa osataan neuvoa tuossa :)
Huomenna pankkiin niin toimii taas.

Itsellä oli nordean kanssa samoja ongelmia ja tuli aina käytyä pankissa.
Sitten myös olin laittanut monta kertaa väärin (?) niin lukkiutu ja pankkitäti mainitsi tästä.
(Väärin = Ainakin sanoi niin)

Mun Nordean nettipankkitunnukset ei toimi. Sanoo koko ajan et tunnusluku ja salasana ei täsmää, vaikka tarkistin moneen kertaan että tunnusluku on oikea ja avainkortti on uusin mikä mulla on ja koitin siitä muutamaakin lukua. En ymmärrä :(

Viimeksi käytin noita tunnuksia about viikko sitten tehdessäni muuttoilmoitusta netissä. Ihan kiva kun vuokra ja puhelinlasku pitäisi maksaa mut milläs maksat kun nettipankkiin ei pääse :jahas:

Edit. Eli siis mun tyhmä kysymys on et mikä tossa mättää? Voiko tunnukset mennä vanhaksi viikossa? :confused:

Oot varmaan kokeillut syöttää tunnareita sen 3 kertaa jo? Sit se menee lukkoon jos ei ollut oikein ja lukitus poistuu huomenna (tai siis 0:00 jälkeen). Voit myös soittaa asiakaspalveluun, jossa yhdessä tsekkaatte seuraavan tunnarin järjestysnumeron.

Ei noi vanhaks ole kyllä voinut mennä, kuhan vaan jostain syystä ei nyt vaan täsmää. Mulla käynyt pari kertaa sama juttu; ekalla kertaa oli mun näppäimistö vähän "jäässä" ja ei suostunut jotain numeroa kirjoittamaan, toisella kertaa oli päivän vanhat nettitunnarit käytössä. As.palv. soitto tai venaat kiltisti huomiseen. Toisaalta, as.palv. ei taida nyt tällä hetkellä olla auki...

Muista viivaa aina viimeks käytetty luku yli, niin mee sekasin noi. :)

Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta laskut voi käydä maksamassa maksuautomaatilla jos on automaattikortti ja muistaa sen PIN-koodin.

Soitan joo asiakaspalveluun huomenna, tänään ei tosiaan ole auki.

Yleensähän jos laittaa väärän luvun ni se sanoo et "seuraavan luvun järjestysnumero on 3" tms. mut mulla se ei nyt ole sanonut sitä. Vänkää vaan että tunnusluku ja salasana ei täsmää. Ja muistaakseni olen tosta kortista muistanut aina yliviivatakin luvut koska edellisessä se välillä unohtui ja sit vitutti säätää niiden kanssa :rolleyes:

Sähköalan ammattilaisia? Eilen vaihdoin valaisimen talomme WC:hen. Tältä lähtee kaapeli ohjatulle pistorasialle. Ilmeisesti nollaus oli tehty, sillä putkesta tuli vaihe, kevi, sekä nolla. Nolla oli katkaistu ja keviä käytetty siis suojamaana, että nollana. Käsittääkseni nollauksessa yhdistetään jakorasiassa maadoitus ja nolla ja vedetään tästä eteenpäin molemmat erikseen. Onko tuo WC:mme asennus siis laillinen?

Back
Ylös Bottom