Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Väärässä siis sittenkin! :D No mut nyt näyttää jo hyvältä! Kiitokset! :kippis1: Nää ku kerran unohtaa ni ne sit näköjään unohtaa. Voiki taas pitää sen 5v tauon ennen ens kertaa :D

Miten on mahdollista kun jenkeistä tullessa paketit seisoo jo tullissa viikkoja?

Viikkoja? Mitä sä olet sieltä tilannut? Plutoniumia?

Viimesen neljän vuoden aikana oon tilannut tavaraa vajaa 10 kertaa.
Paras suoritus oli, kun paketti lähti Ohiosta perjantai-iltana, tiistaina helsinki-vantaalla, tulliin, ja mun kotiovella se oli perjantaina noin klo 13.00.

Vai onko tässä tapahtunut jokin radikaali muutos ihan lähiaikoina?
Mulle tuli viimeks sieltä suunnalta tavaraa viime vuoden lopulla.

(x+4)^2=(2x-1)(x+4) :jaetaan x+4
x+4=2x-1
jne.
Kyllä tämäkin muuten on oikein, mutta pitää vaan katsoa ettei jaeta nollalla. Eli ylläoleva pätee, kun x != -4. Tapaus, jossa x = -4 voidaan sitten käsitellä erikseen ja nopeasti huomataan, että se on myös ratkaisu.

Viikkoja? Mitä sä olet sieltä tilannut? Plutoniumia?

Viimesen neljän vuoden aikana oon tilannut tavaraa vajaa 10 kertaa.
Paras suoritus oli, kun paketti lähti Ohiosta perjantai-iltana, tiistaina helsinki-vantaalla, tulliin, ja mun kotiovella se oli perjantaina noin klo 13.00.

Vai onko tässä tapahtunut jokin radikaali muutos ihan lähiaikoina?
Mulle tuli viimeks sieltä suunnalta tavaraa viime vuoden lopulla.

Olen tilannut 2004 vuodesta lähtien oikeastaan kerran tai pari vuodessa. Texasista ja milloin mistäkin. Ja en plutoniumia vaan aseen osia ja nekin sellaisia joihin ei lupia tarvia(tähtäimiä,lippaita,jousia jne) ja sama tilanne on kaikilla kavereillakin ollut että tullissa panttaavat noita pitimpään. Tänä vuonna en kertaakaan koska tuli ne uudet tullaus hommat joissa lisäkuluja tulee lisää.

Nyt voikin sitten seurata että miten TNT toimittaa Englannista kun huomen aamulla lähtee paketti sedältä....

Itte kun sieltä viimeksi tilasin tavaraa niin taisi mennä et torstaina tai perjantaina laitoin tilauksen ja tiistaina seuraavalla viikolla oli paketti firman ovella. Ei huono!

Mistä paras hdmi-kaapeli hinta-laatusuhteeltaan? Välille kotiteatteri-televisio? Miten saada televisio-ohjelmien ääni kuulumaan kotiteatterin kautta? Vahvistinta ei ole, mutta se ilmeisesti tarvitaan...

Ainakin minulla on riippunut ihan tuurista.... joskus tullut jopa viikossa joskus sitten 3viikkoakin. Ja en ole koskaan saanut mitään selkeää syytä että miksi noin paljon vaihtelee.

Kiitos, kyseisen laitoksen kirjetehokkuuden perusteella jotenkin oletin, että toiminta olisi nopeampaa. Eipä sitten vielä tarvitse huolehtia :)

Miksi rypsiöljy on yleensä jääkaapissa mutta oliiviöljy taas lämpimässä pöydällä?

Mistä paras hdmi-kaapeli hinta-laatusuhteeltaan? Välille kotiteatteri-televisio?
halvin vaihtoehto (sillä oletuksella että liittimissä ei ole säästelty niin paljoa että ne ei toimi tai toimii tosi huonosti)

digitaalisissa piuhoissa ei kauheasti ole väliä onko piuhat kullitettu, hopeoitu tai mitälie.

Miksi rypsiöljy on yleensä jääkaapissa mutta oliiviöljy taas lämpimässä pöydällä?

Oliiviöljy jähmettyy jääkaapissa ja se täytyy sitten saada uudestaan juoksevaksi. Varmaan siksi ovat pöydällä?

edit. Wikipedia kertoi enemmän:
"Oliiviöljyä suositellaan käytettävän huoneenlämpöisenä. Jääkaapissa oliiviöljy jähmettyy. Tällöin hyvän öljyn pinnalle nousee pieni keltainen helmirivistö, jossa vitamiinit ovat. Jähmeää öljyä sisältävästä pullosta ne tulevat ulos ensimmäisessä kaadossa. Öljy muuttuu kuitenkin jälleen homogeeniseksi lämmetessään huoneenlämpöiseksi. Paras paikka säilyttää oliiviöljyä on ruokakaappi, sillä öljy pitää myös pimeästä. Tästä syystä tuottajamaissa pyritään laatuöljyt pakkaamaan tummiin pulloihin tai usein kanistereihin. Korkki on syytä pitää suljettuna, sillä öljyyn tarttuu makuja ulkopuolelta vaikkei öljy olisikaan hajun lähteisiin suorassa kosketuksessa."

Saako hemoglobiinia mitattua jotenkin näppärästi kotikonstein? Ja kun nyt veren kanssa läträtään, niin saako itse selvitettyä jotenkin mikä veriryhmä on ja onko se verityyppi (rhesus tms...) plussaa vai miinusta?

Muistelisin joskus yläasteella, että tuota veriryhmää selvitettiin jollain liuskoilla, johon verta laitettiin ja se jotenkin reagoi tietyllä tapaa eri veriryhmiin tjsp. Vähän hatarat muistikuvat, kun tuosta on varmaan noin 10 vuotta...

Mitä tehdä kun vuokranantaja vaatii hävinneen avaimen vuoksi lukkojen uudelleen sarjoittamisesta 750 euroa, eikä itseä oikein huvittaisi maksaa? Onko tähän olemassa joku kikka, millä selviää halvemmalla? Kyseessä on Abloyn turva-avain, jota ei pysty hevillä kopioimaan.

Luulis, että jos sen itse on hukannut, ei oikeen auta kun maksaa.

Se varastettiin pari vuotta sitten, mutta en arvannut että kyseessä olisi näin iso juttu, joten en tehnyt mitään ilmoituksia yms. Ja kyseessähän oli KY:n vittupää poke...

Mietin tossa että mitenkähän dna on tehny sen mainoksen, jossa lasse viren kaatuu ja voittaa ja lopussa sanoo "mistä näitä senttejä sataa" tjsp...
näyttelijä on se kummelinäyttelijä Heikki Hela. elikkä kuvaamalla se on tehty..

Eilisessä Iltalehden paperiversiossa oli juttua tuosta, ja kyllä siinä ihan itse Lasse Viren ihmettelee senttejä. On kuitenkin vain maaliintulokohdassa, kisan juoksee sijaisnäyttelijä.

Mitä jos ei tiedä että tietää sen ettei tiedä mutta tietää että ei tiedä että tietää?

ja

Onko maailmassa tyhmiä ihmisiä vai tyhmiä kysymyksiä?

Back
Ylös Bottom