Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Välillä se hieroo niillä raajoillaan myös päätään kuin kissa.

Tämä on yleinen harhaluulo. Todellisuudessa kissa hieroo raajoilla päätään kuin kärpänen.

Ei se pyöräilijä välttämättä ole rikkonut mitään sääntöä, jos auto tulee yllättäen väistämisvelvollisuudesta huolimatta eteen.

Mä ainakin ymmärsin tuon tilanteen niin, että kyseessä ei ole mikään tien ja pyörätien risteys, vaan auto tulee parkkipaikalta ja on siksi väistämisvelvollinen.

Voi ollakin väistämisvelvollinen, mutta sitä juuri meinasin, että jos auton kuljettaja heittäytyy hankalaksi niin ei tuo mikään itsestään selvä asia ole.
Paha sanoa sen tarkemmin kun ei ole tilannetta nähnyt, mutta jommallakummalla on ollut liikaa vauhtia jos kylkeen on osuttu. Joko autoilija on kaahannut yllättäen eteen tai sitten pyöräilijä on tullut jumalatonta rallia.
Miten tuo nyt sitten on kun olen mielestäni semmosen säännön kuullut, että se pyörä pitää taluttaa suojatien yli. Sehän nimenomaan ehkäisee tämmösiä tapauksia.
Eihän sitä todellisuudessa kukaan muu kuin mummot taluta, mutta ehkä saattaisi olla paikallaan jos on tommonenkin paikka kyseessä, ettei näe sinne autotielle/parkkikselle kunnolla.
Ei noi koskaan niin yksiselitteisiä tapauksia ole jos kylkeen on kolahtanut.
Sekin vähän vaikuttaa, että mihin kohtaan kylkeä on osuttu.
Jos on ihan auton takaosaan osunut niin kyllä huomio on ollut jossain muualla kun auton on täytynyt olla jo paljon ennen siinä suojatien kohdalla.

Ukko joskus kertoili, että oli ajanut kolmion takaa ja joku oli täräyttänyt kylkeen. Kuitenkin ihan auton takaosaan.
Oli sitten lopulta tämä toinen osapuoli joutunut maksumieheksi.

Paha sanoa sen tarkemmin kun ei ole tilannetta nähnyt, mutta jommallakummalla on ollut liikaa vauhtia jos kylkeen on osuttu. Joko autoilija on kaahannut yllättäen eteen tai sitten pyöräilijä on tullut jumalatonta rallia.
Miten tuo nyt sitten on kun olen mielestäni semmosen säännön kuullut, että se pyörä pitää taluttaa suojatien yli. Sehän nimenomaan ehkäisee tämmösiä tapauksia. .

Niin jotta voisi nauttia tll 32§ mukaista suojatien suojaa olisi pyörää talutettava että oltaisiin "jalankulkija". Pyörätiellä saa kuitenkin sinänsä ajaa poikittain tiehen nähden jos pyörätie jatkuu heti suojatien jälkeen, mutta tällöin itse suojatiellä ei ole merkitystä. Väistämisvelvollisuus tulee autoilijalle suojatiellä aina vain jalakulkijoita kohtaan, ja pyörämiestä kohtaan ainoastaan silloin kun autoilija on risteyksestäpäin tuleva kääntyvä tai jos tullaan kolmion takaa ennen risteystä tai jos autoilijan ja pyöräilijän tiet ovat samanarvoisia ja pyöräilijä tulee oikealta.

1711344-400_madonna2.jpg

Vääristääkö kuva, vai tykkääkö Madonna kyykätä? :O

Meittin 6v kysy multa: Miksi kärpänen hieroo etujalkojaan yhteen? En sit osannu vastata... :wtf:
http://www.tiede.fi/kysyasiantuntijalta/vastaus.php?id=2175

Miten tuo nyt sitten on kun olen mielestäni semmosen säännön kuullut, että se pyörä pitää taluttaa suojatien yli. Sehän nimenomaan ehkäisee tämmösiä tapauksia.

Jos suojatie on pyörätien jatkeena, sen yli voi ajaa pyörällä. Jos se on jalkakäytävän jatkeena, pitää taluttaa, koska jalkakäytävällä ei saa pyöräillä.

Väistämisvelvollisuus tulee autoilijalle suojatiellä aina vain jalakulkijoita kohtaan, ja pyörämiestä kohtaan ainoastaan silloin kun autoilija on risteyksestäpäin tuleva kääntyvä tai jos tullaan kolmion takaa ennen risteystä tai jos autoilijan ja pyöräilijän tiet ovat samanarvoisia ja pyöräilijä tulee oikealta.

Noissa tilanteissa pyöräilijä on aina väistämisvelvollinen. Ei ole tasa-arvoisia risteyksiä pyörä- ja autoteiden välillä.

Jos suojatie on pyörätien jatkeena, sen yli voi ajaa pyörällä. Jos se on jalkakäytävän jatkeena, pitää taluttaa, koska jalkakäytävällä ei saa pyöräillä.

Noissa tilanteissa pyöräilijä on aina väistämisvelvollinen. Ei ole tasa-arvoisia risteyksiä pyörä- ja autoteiden välillä.

Lause sisältää mahdollisuuden että pyöräilijä ajaa autotietä. Yritin olla tyhjentävä :)

ite tilasin 4kg mass nutritionilta, posti näytti että painoa 6,7kg :D

Minkä merkki on se, kun wc-pönttöä vedettäessä suihkun lattiakaivo pulputtaa? Ei vissiin mikään hyvä, vai?
En tiedä tasan mitään noista viemärihommista, mutta villinä veikkauksena heitän, että viemärin korvausilmaputki tukossa. Katsotaan mitä muut on mieltä.

myydäänkö optikkoliikkeissä piilolinssejä vahvuuksilla?
tai siis pitääkö tilata erikseen? :(

hyvä hyvä!! kiitos :)

Minkä niminen punttisetä on Better Bodiesin mainoksissa, kaveri on kalju ja toisessa rinnassa koiranpää tatuointi?

Miten Eldorado ananastäysmehutölkissä voidaan sanoa, että "täysmehupitoisuus 100%" ja myös: "valmistettu täysmehutiivisteestä"? Harhaanjohtavaa? Ei tajua? Kun siis vaikka siitä olisi poistettu vettä ja sitten lisätty sama määrä, niin sitä ei alla olevan mukaan voi sanoa täysmehuksi..

"Täysmehu on marjoista, hedelmistä tai kasviksista fysikaalisilla tai entsymaattisilla menetelmillä saatua valmistetta, jonka valmistukseen ei käytetä vettä eikä muita valmistusaineita. Täysmehuihin saa makeuden vakioimiseksi lisätä sakkaroosia, glukoosia tai fruktoosia enintään 15 g/ kg.

Täysmehutiiviste tarkoittaa valmistetta, joka on tehty täysmehusta poistamalla siitä vettä vähintään puolet täysmehun tilavuudesta.

Mehu tehdään täysmehusta lisämällä siihen vettä tai makeutusaineita. Täysmehupitoisuuden on oltava vähintään 35 painoprosenttia" ( http://www.ktl.fi/portal/suomi/osas...sut/ruokamittoja/marja-_ja_hedelmavalmisteet/ )

Mä en tiedä, mutta suurimmassa osassa tölkeistä lukee samaa, mihin itse on törmännyt. Olen joskus myös ihmetellyt asiaa, mutta enpä tosiaan tiedä.

Back
Ylös Bottom