Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko lentokoneiden mustat laatikot mustan värisiä??
Kuulostaapa muuten vitun tyhmältä kysymykseltä :D
oon aina luullut että ne tottakai on mustan värisiä mutta nyt mulle väitetään ettei ne ole.

Ei ole mustia ei.

blackbox.jpg

no omien kokemuksien perusteella noin. esim jos tekee ennätyksen kisoissa, tervemenoa douppinkitestiin ennenkuin ennätys hyväksytään virallisesti. en väitä etteikö voisi olla keskinkertainen nostaja ja vedellä horkkaa jäämättä kiinni mutta mitä vitun järkeä siinä on? "joo olin sm:ssä 6. jäin voittajan YT:lle 200kg. käytän horkkaa."

Semmonen pikkujuttu kuin eri liitot tais unohtua tästä keskustelusta..
IPF:ssä on vähän eri meininki kuin ammattilaisissa.

Mutuna heittäisin, että se on keksi. Jos tuo on sellainen kepukan nokkaan laitettava juttu, jollaisia olen sisävesilaivoilla nähnyt. Tukkiuitossa aikanaan kait enempi käytetty.

EDIT: ja kun rullaa tuota linkin sivua alaspäin, niin siellähän on vahvistus, että tuo on uittohaka. Kai sitä uittohakaa on keksiksi kutsuttu... ;)

"Sahakoroisesti sini-hopeahalkoisessa kilvessä paaluittaista uittohaan terää selätysten vuorovärisinä."

Kiitokset. Löytyi vaan tuollainen enkä oikein keksinyt, että mitäköhän käyttöä sille on ollut. Voishan sitä itse käyttää vaikka kompostin sekoittamiseen.

Onko lentokoneiden mustat laatikot mustan värisiä??
Kuulostaapa muuten vitun tyhmältä kysymykseltä :D
oon aina luullut että ne tottakai on mustan värisiä mutta nyt mulle väitetään ettei ne ole.

Tulikin jo noita kuvia mutta heitänpä sellaisen mutun, että se "Black Box" nimi tulee sen laitteen keksijän sukunimestä. Oli siis joku Black-niminen kaveri. En kyllä jaksa edes wikipediasta tarkastaa mutta tällaisen olen joskus kuullut :)

Tulikin jo noita kuvia mutta heitänpä sellaisen mutun, että se "Black Box" nimi tulee sen laitteen keksijän sukunimestä. Oli siis joku Black-niminen kaveri. En kyllä jaksa edes wikipediasta tarkastaa mutta tällaisen olen joskus kuullut :)
"The modern day black box in the aviation industry was first conceived by David Warren of the then Aeronautical Research Laboratories of Melbourne, Australia[4] In point of fact, these are never coloured black but are painted a bright colour to aid location after a crash."

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_box

Tulisko toi nimi mustalaatikko siitä, että yleensä kun sitä tarvitaan on asiat aika synkkiä ("mustia"). Sitä tarvittaan sillon, kun kone on kerran tullut tonttiin. Eipä se mikään hieno asia ainakaan ole.

Taitaa tulla enemmän siitä kun jenkeissä on "black" tittelin alle laitettu yleensä tuollaiset classified-projektit ts. jollaintavalla jännät asiat.

EDIT: no tossahan se oli jo määritelty wikissä.

Taitaa tulla enemmän siitä kun jenkeissä on "black" tittelin alle laitettu yleensä tuollaiset classified-projektit ts. jollaintavalla jännät asiat.
Aika lailla samaa mieltä.

Käytetään tuota termiä muuallakin missä se tarkoittaa tuntematonta asiaa mikä tekee jotain.

EDIT: no tossahan se oli jo määritelty wikissä.
Tuolla wikipediassahan sanotaan seuraavaa:

one of the earliest and proven attempts was made by François Hussenot and Paul Beaudouin in 1939 at the Marignane flight test center, France; they were essentially photograph-based flight recorders since the record was made on a scrolling photographic film. The latent image was made by a thin ray of light deviated by a mirror tilted according to the magnitude of the data to record (altitude, speed, etc)[1][2]. Since the inside of the recorder was pitch black, this may be the origin of the "black box" name, often used as a synonym for a flight recorder

Eli tämän mukaan nimi johtuisi siitä, että nämä ensimmäiset mustat laatikot ovat tallentaneet lentotietoja valottamalla kameran filmiä, ja tätä tarkoitusta varten laatikon sisällä on täytynyt olla pimeää.

Jos ottaa vaikka kaks 400mg buranaa niin eihän ne tuplaannu niinku et siitä tulis 800mg?
Vai tuleeko? Oli kaverin kans tästä hirvee vääntö:D

No tietystihän siitä tulee 800mg.. 400x2, paljos tulee?

Edittiä: kirjotusvirheitä.

Jos ottaa vaikka kaks 400mg buranaa niin eihän ne tuplaannu niinku et siitä tulis 800mg?
tuleehan siitä 800mg mutta vaikutus ei ole sama kuin 800mg buranalla. 800mg on Depottabletti mikä sulaa vasta ruuansulatuksessa ja vaikuttaa kauemmin,kun 400mg on veteen liukeneva ja vaikuttaa nopeammin

Kyllähän vaikuttava aine tasan tuplaantuu. Vaikutuksesta voidaan sitten hifistellä ja vääntää ja kääntää, mutta vaikuttavaa ainettaon kyl toki se tuplat.

Kolaroin töihin fillaroidessa Turun Itäharjun prisman parkkipaikalta pois ajaneen auton kylkeen suojatiellä. Eikö tuo nyt autoilijan piikkiin mene?

Tuli hirveällä kiireellä vaan vaihdettua yhteystiedot ja lähdin sitten uudestaan ajamaan töihin päin. Samassa sitten huomasin, että etuvanne on vääntynyt vituilleen.:curs:

kolari.png

Kuinka kauan sianliha säilyy raakana? Ostin päivällä pihvit ja ajoin autolla sellasen reilut 5 tuntia pihvit takapenkillä... Pyöräytin nuo tosin sanomalehtiin, joten ihan koko aikaa ei ole lämpimässä ollut. Uskaltaakohan vielä syödä?

Kolaroin töihin fillaroidessa Turun Itäharjun prisman parkkipaikalta pois ajaneen auton kylkeen suojatiellä. Eikö tuo nyt autoilijan piikkiin mene?

Tuli hirveällä kiireellä vaan vaihdettua yhteystiedot ja lähdin sitten uudestaan ajamaan töihin päin. Samassa sitten huomasin, että etuvanne on vääntynyt vituilleen.:curs:

kolari.png
jos sinä siis fillaroit niin toivottavasti autoilija ottaa yhteyttä ja vaatii korvauksia...

opiskelehan uudelleen aihetta pyöräilijä suojatiellä. ja vaikka sitä et tekisikään niin kannattaa miettiä sellaista viidakon sananlaskua kuin "päälleajaja on aina syyllinen".

tuleehan siitä 800mg mutta vaikutus ei ole sama kuin 800mg buranalla. 800mg on Depottabletti mikä sulaa vasta ruuansulatuksessa ja vaikuttaa kauemmin,kun 400mg on veteen liukeneva ja vaikuttaa nopeammin

Kasisatasta on depottia ja "tavallista"..

Back
Ylös Bottom