Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voi prkleen prkl!!!

Hetki sitten tuli sähkökatkos jostain syystä ja sitä kesti ihan muutaman sekunnin, jonka jälkeen sähköt palautuivat. Sulaketaulussa on kaikki ihan normaalisti eli mikään sulake ei ole palanut. Mulla ei myöskään ollut mitään järjetöntä määrää sähkölaitteita päällä, vaan ihan normaalisti olkkarissa tv, digiboxi, tietokone sekä kattovalaisin ja wc.ssä valo.

Nyt digiboxi toimi enää lainkaan eli eiköhän tuo ole rikki. En ainakaan keksi miten saan sen taas toimimaan. Epäilen, että joudun itse hankkimaan itselleni uuden digiboxin vai onko mahdollista saada jostain jotain korvauksia? Mulla on laaja kotivakuutus.

Voi prkleen prkl!!!

Hetki sitten tuli sähkökatkos jostain syystä ja sitä kesti ihan muutaman sekunnin, jonka jälkeen sähköt palautuivat. Sulaketaulussa on kaikki ihan normaalisti eli mikään sulake ei ole palanut. Mulla ei myöskään ollut mitään järjetöntä määrää sähkölaitteita päällä, vaan ihan normaalisti olkkarissa tv, digiboxi, tietokone sekä kattovalaisin ja wc.ssä valo.

Nyt digiboxi toimi enää lainkaan eli eiköhän tuo ole rikki. En ainakaan keksi miten saan sen taas toimimaan. Epäilen, että joudun itse hankkimaan itselleni uuden digiboxin vai onko mahdollista saada jostain jotain korvauksia? Mulla on laaja kotivakuutus.

Ensin digipoksi viedään jälleenmyyjän valtuuttamaan, tai hyväksymään huooltoon. Siellä tämä tekee arvion, että onko kyse laiteviasta vai ukkosen/sähkövian tekemästä viasta. Jos laite on suht uusi, se korvaus menee tuotevastuuseen, jos siis vika laitteen omassa tekniikassa. Vanhemmassa laitteessa jatka seuraavaan vaiheeseen ->.Jos vika ilmeisemmin johtuu taas ulkopuolisesta viasta ilmeisemmin asia siirtyy vakuutusyhtiön hoidettavaksi, näin myös vanhemman laitteen ollessa kyseessä. Huoltomieheltä saa maksullisen arvion ja tämä arvio tietenkin korvataan takaisin vakuutusyhtiön toimesta. Jois tuote on käytännössä korjauskelvoton, tekee usein huoltomies arvion vastaavan uuden hankkimisesta. Jos siis omavastuu/laitteen arvo suhtee näkee itselleen järkeväksi. Jos laite on yli 2 vuotta vanha ja omavastuu yli 200, niin ei kauheasti edes kannata tuhlata aikaa.

Edit: Itsellä oli juuri kokemusta perista läpäristä. Omalle kaatui juomaa. Se meni huoltoliikkeeseen ja tietenkääm ei takuut korvaa tuollasia vahinkoja. Se oli korjauskelvoton ja arvio uudesta vastaavasta tuotteesta tuli. Onneksi mun alta tonnin läppärissä oli tiettyjä juttuja ja sitä ei enää saanut. Vastaava läppäri oli 1800 arvoinen. Koska tuote oli suht uusi, ei sen arvo laskenut paljon mitään, joten maksoin vain omavastuuosuuden ja sain uuden läppärin.

Toinen tapaus tapahtui porukoille. Yli vuoden vanha kannettava hajosi ja ei ollut tietoa. oliko ukkonen vai ei. Meni laitehuoltoon ja ei kannata korjata. Laitevika oli kyseessä, ei ulkopuolisen aiheuttama. Kauppias vetosi vuoden "annettuun" takuuseen aluksi. Laite oli 1 v 2 kk vanha. Vakuutusyhtiö ei halunnut korvata. Mun porukat hiilenä vak yhtiölle, vaikkei se kuulukkaan noissa niille ensisijaisesti. Mutta parilla soitolla sen valmistajan piikkin hakivat koneen ja toivat uuden tilalle. Ei maksuja.

Tää on itseasiassa aika mielenkiintonen. Periaattees jos tekis palloon taskulampun kokosen reijän niin, että valo ei pääse ulos, niin jäisikö se sinne? Jos palloon tekis aukon, josta katsoa, se pakenis. Mahoton tutkii :(

Iskee peilaavan kameran inee, kyl se sillee menee :)

Edit: Tai tietekin pistää laidalle kameran, mut sillee, että päällä peilaavaa ainesta ja tiiviisti kuten koko pallo, tehty.

Viimeksi muokattu:
tänää radiossa sanottii että TV viisi? Sama mistä aikuisten mm-karsinnat?

edit:

18.45 Studio: Jalkapallon alle 21-vuotiaiden EM-turnaus
19.15 Jalkapallon alle 21-vuotiaiden EM-turnaus

TV-Viisi maanantailla näkyi ainakin noin.
Eli tulevat sieltä kyllä.
No siellähän ne on! Mulla on ollut varmaan joku hetkellinen aivovamma, kun omasta mielestäni katoin ja kirosin että mitä vittua, miksei TV5 näytä nuorten kisoja!!11!:david:

Pitäisköhän mennä päälääkärille. :lol2:

Pitäis varmaan näkyä nettipankissa maksu mikä on suoritettu keskiviikkona ennen klo 0000?
Siis ennen keskiviikon vaihtumista torstaiksi? Ei näy välttämättä vielä. Jos se on maksettu ennen tiistain vaihtumista keskiviikoksi niin sitten luultavasti pitäis näkyä. Ja ei noi muutenkaan vissiin aina mene ihan säännöllisesti, välillä voi tulla viivytyksiä ohjelmistopäivitysten yms. takia.

Mjaa. Just eilen joku sanoi, että näkyis aika pakosti tänään.

Eli ellei se nyt näy niin se ei näy ennen maanantaina millään tsäänsseillä?

No en mä kyllä mitään varmaa osaa sanoa, mutta muistelisin, että joskus on mennyt kaksi vuorokautta ennen kuin rahat näkyy tilillä. Lauantaisin noita ei kyllä vissiin päivitetä, eli kai se menee sitten maanantaihin. En oo kyllä tästäkään varma - eli oikeastaan aika turhaan tässä ees vastailen. :)

Niin, kunhan huvikses kirjottelet. :) Vähän kuin tietyt ihmiset tykkää kuunnella omaa ääntään ja pitkittää vastauksiaan vaikka ei olisikaan mitään sanottavaa.

Ensin digipoksi viedään jälleenmyyjän valtuuttamaan, tai hyväksymään huooltoon. Siellä tämä tekee arvion, että onko kyse laiteviasta vai ukkosen/sähkövian tekemästä viasta. Jos laite on suht uusi, se korvaus menee tuotevastuuseen, jos siis vika laitteen omassa tekniikassa. Vanhemmassa laitteessa jatka seuraavaan vaiheeseen ->.Jos vika ilmeisemmin johtuu taas ulkopuolisesta viasta ilmeisemmin asia siirtyy vakuutusyhtiön hoidettavaksi, näin myös vanhemman laitteen ollessa kyseessä. Huoltomieheltä saa maksullisen arvion ja tämä arvio tietenkin korvataan takaisin vakuutusyhtiön toimesta. Jois tuote on käytännössä korjauskelvoton, tekee usein huoltomies arvion vastaavan uuden hankkimisesta. Jos siis omavastuu/laitteen arvo suhtee näkee itselleen järkeväksi. Jos laite on yli 2 vuotta vanha ja omavastuu yli 200, niin ei kauheasti edes kannata tuhlata aikaa.

Edit: Itsellä oli juuri kokemusta perista läpäristä. Omalle kaatui juomaa. Se meni huoltoliikkeeseen ja tietenkääm ei takuut korvaa tuollasia vahinkoja. Se oli korjauskelvoton ja arvio uudesta vastaavasta tuotteesta tuli. Onneksi mun alta tonnin läppärissä oli tiettyjä juttuja ja sitä ei enää saanut. Vastaava läppäri oli 1800 arvoinen. Koska tuote oli suht uusi, ei sen arvo laskenut paljon mitään, joten maksoin vain omavastuuosuuden ja sain uuden läppärin.

Toinen tapaus tapahtui porukoille. Yli vuoden vanha kannettava hajosi ja ei ollut tietoa. oliko ukkonen vai ei. Meni laitehuoltoon ja ei kannata korjata. Laitevika oli kyseessä, ei ulkopuolisen aiheuttama. Kauppias vetosi vuoden "annettuun" takuuseen aluksi. Laite oli 1 v 2 kk vanha. Vakuutusyhtiö ei halunnut korvata. Mun porukat hiilenä vak yhtiölle, vaikkei se kuulukkaan noissa niille ensisijaisesti. Mutta parilla soitolla sen valmistajan piikkin hakivat koneen ja toivat uuden tilalle. Ei maksuja.

Nyt näin jälkikäteen mä tosiaan epäilen, että tämä sähkökatko johtui siitä, että toi digiboxi hajosi. Takuu ei enää ole voimassa, koska laite on nelisen vuotta vanha. Tosi ärsyttävää, jos sähkölaitteen ikä on tänä päivänä noin lyhyt.

Olisiko kellään suositella digiboxia kaapelitalouteen, jolla pystyy nauhoittamaan kahta TV-ohjelmaa samaan aikaan sekä katselemaan samalla TV:tä? Ja mielellään kohtuu edullista.

Sanoisin, että noin 4 senttiä menee aina reunoilta yli.

Jos se on kunnollinen paksupohjainen valurautapannu, niin kyllä se silti aika tasaisesti lämpenee.

Kannattaa ehkä hetken antaa "tasaantua" kuumennusvaiheen jälkeen ennen paistamisen aloittamista, jos meinaa latoa piffiä pannun täyteen. Jos yhtä tai kahta paistaa, niin keskelle vaan heti tirisemään. Nälkä on kuitenkin jo kauhea.

Back
Ylös Bottom