Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistäs päin Helsinkiä löytyisi sellaisia perus pipoa hieman ohuempia "uimalakkeja" eli sellaisia päänmyötäisiä?

Pika-apu tarpeen!!!

Tein äsken netin kautta varausta Air Asian sivuilla. Yritin varata lennon Balilta Bangkokiin.

Olin täyttänyt kaikki mahdolliset kohdat ja olin hyväksymässä varausta. Sivuilla käskettiin odottamaan 45 sekunttia, jotta tapahtuu jotain (en muista mitä) painelematta mitään nappuloita.

Loppujen lopuksi näyttöön tuli tällainen teksti ilman, että olin painellut yhtään mitään:

Communication Error

A communication error has occurred. Data lines may be congested now or another issue may exist.

If you have made payment, your transaction might have been successful so please verify the status of your booking here.

We apologize for the inconvenience.

Case Number: AK0000000000000

Jos oikein ymmärsin, niin mun ois pitänyt mennä painamaan tota alleviivattua here -linkkiä, jotta mä pääsen suorittamaan varauksen maksunsuorituksen ohella kunnolla loppuun. Valitettavasti mä vaan onnistuin hävittämään tän sivun johonkin enkä nyt tiedä, kuinka pääsen sinne uudestaan. Pääsenkö Air Asian etusivulta eteenpäin tuonne tuon case numberin avulla ja mihin toi numero pitäisi siellä laittaa?

Kun aloittelin uutta varausta, huomasin että ekassa varauksessani ottamani paikat lentokoneessa oli edelleen varattuja (siis meille käsitykseni mukaan). Ilmeisesti toi järjestelmä pitää noita meidän tietoja muistissa tuolla heidän varausjärjestelmässään jonkun aikaa, mutta kuinka kauan? Ymmärsin, että he eivät olisi vielä veloittaneet luottokorttia.

http://www.airasia.com/site/id/en/home.jsp

Klikkaa sieltä kohtaa Status of Online Booking. Tuossahan sanotaan, että suoritus on ehkä onnistunut. Tuonhan pitäisi selvitä, kun näppäilet ne pyydetyt tiedot tohon status-kohtaan.

Mulla toimii noi kohdat ihan hyvin. Anna luottokorttisi numero niin voin tarkistaa :D

Jos ei toimi niin laita postia menemään. Eiköhän nuo aika pikaiseen vastaile.

^Tuolla on kohta Manage my booking. Sieltä pääset kattelemaan statusta yms.

Mä olen täyttänyt sen kohdan ehkä pariin kertaan, mutta sieltä ei tule sähköpostiin minkäänlaista vastausta, vaikka olen omasta mielestäni täyttänyt täysin oikein luottokortin numeron, haltijan sekä meilisoitteen.

Näyttöön tulee ainoastaan seuraava teksti:

No matching record found. Please re-check the information you have entered.

FAQ:sta lötyi seuraavaa

Air Asia sanoi:
A case number is automatically generated by the system should there be an error, such as incorrect credit card details. In such an instance, you may either send an email to our Guest Support team at guestsupport@airasia.com or alternatively contact our call centre to verify if your booking was successful.

Eli koska sait tuon case numberin niin on ilmeisesti sen luokan error, että ei onnistu tarkastaminen tuolta status-kohdasta. Eipä siis muuta kuin s-postia tai soittoa niin homma selviää.

Et kai sä nyt oikeesti ole sellasta hankkimassa?
No siis kun pipoa tarvitsen mutta ne paksut pipot on törkeän näköisiä kun niissä on älyttömät saumat ja niissä mulla tulee aina pirunmoinen soija. Onko sellainen nyt niin kauhea, joku siis semmonen kun sillä yhdellä U2:sen soittajalla on.

FAQ:sta lötyi seuraavaa

Eli koska sait tuon case numberin niin on ilmeisesti sen luokan error, että ei onnistu tarkastaminen tuolta status-kohdasta. Eipä siis muuta kuin s-postia tai soittoa niin homma selviää.

Kiitos vastauksesta. Mä luulen, että otan ton case numberin mukaan ja selvitän asian tiistaina Bangkokin lentokentällä Air Asian tiskillä. Lento Thaikkuihin lähtee meinaan huomenna ja on tiistaina perillä. Keskiviikkona lennetään sit Bangkokista Balille.

Mulla ei ole kannettavaa, josta voisin tarkistaa heidän vastauksensa sähköpostistani.

löysin kaapista 2 pussia pastaa jotka ilmeisesti mennyt vanhaksi helmikuussa. uskaltaako niitä vielä syödä?

Wikipedia sanoo Blu-ray levyn suojauksesta näin:

"Jokaisella lisensoidulla mediasoittimella omat salausavaimensa (player key). Levyn sisältö avataan title keyllä, lasketaan media keysta ja levyn Volume ID:sta, joka on levylle tallennettu sarjanumero. Näiden yhdistelmä avattuna on Volume Unique Key (Kvu). Volume ID:n lukemiseen tarvitaan Bly-ray-asemassa AACS LA:n allekirjoittama sertifikaatti, Private Host Key.

Kvulla avataan title key, jota käytetään salatun sisällön avaamiseen. Title key on tallennettu levylle muutamaan sataan kertaan käyttäen eri soittimien media keyita. Näin levyvalmistajat voivat "peruuttaa" tietyn soittimen lisenssin, jos sen salausavain paljastuu, ja jättää uusilta levyiltä pois kyseisen soitinmallin avaimella avautuvan salausavaimen.
"
.
.
.
"AACS LA ilmoitti myös 16. huhtikuuta että eräiden mediasoittimien avaimet on peruutettu, ja niillä ei voi toistaa 23. huhtikuuta jälkeen masteroituja levyjä."

Tarkoittaako tää sitten sitä, että jos menen viimeinkin hankkimaan sen blu-ray soittimen, niin kohta sillä ei voi katsoa mitään uusia levyjä? Näin mä asian ymmärrän. Voiko noi oikeasti mennä peruuttamaan jonkun avaimen ja tehdä täten jostakin soittimesta käytännössä turhan, eli uusia levyjä ei voi toistaa? Vai onko tässä jotain mikä meni multa ohi?

Jos asia on tosiaan näin, niin homma on todella perseestä. Hanki nyt sitten puolen vuoden välein uusia soittimia, kun vanhat ei enää toimi. Vai voikohan noiden soittimien avaimia päivitellä? No, hommansa siinäkin. Toivon tosiaan, että ymmärsin jotain väärin.

Jos tallennan kännykkään saapuneen käyntikortin, niin mihin helvettiin se sitten tallentuu?

Jos tallennan kännykkään saapuneen käyntikortin, niin mihin helvettiin se sitten tallentuu?
Sillä käyntikortin henkilön nimellä Osoitekirjaan

Sillä käyntikortin henkilön nimellä Osoitekirjaan
Ja se ei välttämättä näy jos sulla on käytössä pelkkä sim-kortin muisti. Yleensä kun tuppaavat tallentumaan puhelimen muistiin suoraan. Todella ärsyttävä ominaisuus muuten. Koskee siis Nokiaa, muista en tiedä mitään kun en ole ikinä muuta omistanut.

Back
Ylös Bottom