Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Monta grammaa ois hyvä saada hiilaria illalla treenin jälkeen?

Onko mitään muutaa ero, jos kirjoittaa (yo-kirjoitukset) jonkun aineen ylimääräisenä tai pakollisena paitsi se, että pakollisia pitää olla neljä ja ne pitää läpäistä. Katsotaanko esim missään työpaikoissa tai kouluissa tarkemmin noita pakollisia?

Ei. Pakolliset on Äidinkieli, Matematiikka, Englanti/Ruotsi ja yksi reaali. Kaikki muut ovat ylimääräisiä. Työpaikoilla katsotaan ainoastaan kirjoitettujen aineiden määrä. Mitä enemmän sen parempi

Itse pelaisin varmanpäälle ja vetäisin niin paljon kun ruuasta sattuu saamaan.

Ei tule enään syötyä lämmintä ruokaa illalla vaan nappailen hiilarit näkkäristä.

Onko mitään muutaa ero, jos kirjoittaa (yo-kirjoitukset) jonkun aineen ylimääräisenä tai pakollisena paitsi se, että pakollisia pitää olla neljä ja ne pitää läpäistä. Katsotaanko esim missään työpaikoissa tai kouluissa tarkemmin noita pakollisia?

Voisin esittää jatkoa tolle. Oon nytten syksyllä kirjottamassa historian jolle löytyy yhteensä kolme eri kirjoituskertaa, pystynkö ite päättämään millä kerralla kirjotan?

Ei. Pakolliset on Äidinkieli, Matematiikka, Englanti/Ruotsi ja yksi reaali. Kaikki muut ovat ylimääräisiä. Työpaikoilla katsotaan ainoastaan kirjoitettujen aineiden määrä. Mitä enemmän sen parempi

Tätä en menisi kyllä vannomaan

Sano mulle mitä haittaa on tulevaisuudessa ylimääräisillä kirjoitetuilla aineilla?

No ei kyllä mitään hyötyäkään. Karu (ei oikeesti niin karu) todellisuus iskee sitten jälkeen päin, kun huomaat että ylioppilaslappusilla tekee jotakin vain ja ainoastaan silloin, jos niillä pääsee suoraan sisälle seuraavaan oppilaitokseen. Hyöty on siis se, ettei tarvi lukea pääsykokeisiin. Tutkintoon valmistavaan kouluun pääsyn jälkeen YO-todistuksella voi huoletta pyyhkiä takamuksensa.

Poikkeus: Oulun yliopistossa saa jotain 1,5 ov tai op hyväksiluetuksi jostakin humanisteille pakollisesta englannin kielen kurssista, jos on kirjoittanut kyseisestä kielestä E:n tai L:n. (Saattaa päteä muihinkin yliopistoihin ja muihinkin kuin humanisteihin.)

Työpaikoilla katsotaan ainoastaan kirjoitettujen aineiden määrä. Mitä enemmän sen parempi
Mikä lafka haluaa nähdä työnhakijoiden ylioppilastodistukset? En ole kuunaan moisesta kuullut. Yliopistoihin/AMK:ihin opiskelemaan haettaessa noista tietysti on hyötyä.

Edit: Niin, ja siis kouluihin haettaessa sillä ei käsittääkseni ole mitään merkitystä, onko jonkin aineen kirjoittanut pakollisena vai ylimääräisenä.

No ei kyllä mitään hyötyäkään. Karu (ei oikeesti niin karu) todellisuus iskee sitten jälkeen päin, kun huomaat että ylioppilaslappusilla tekee jotakin vain ja ainoastaan silloin, jos niillä pääsee suoraan sisälle seuraavaan oppilaitokseen. Hyöty on siis se, ettei tarvi lukea pääsykokeisiin. Tutkintoon valmistavaan kouluun pääsyn jälkeen YO-todistuksella voi huoletta pyyhkiä takamuksensa.

Niinpä niin, ensinhän vaan pitää päästä siihen kouluun ja ylioppilastodistuksesta saa aina bonareita hakuvaiheessa. Itse en olisi päässyt kouluun sisään ilman hyviä yo-arvosanoja. Eihän tuolla yo-todistuksella sen jälkeen teekään mitään mutta hakuvaiheessa varsin tärkeä paperi.

Niinpä niin, ensinhän vaan pitää päästä siihen kouluun ja ylioppilastodistuksesta saa aina bonareita hakuvaiheessa. Itse en olisi päässyt kouluun sisään ilman hyviä yo-arvosanoja. Eihän tuolla yo-todistuksella sen jälkeen teekään mitään mutta hakuvaiheessa varsin tärkeä paperi.

Nimen omaan. Itse en puolestani olisi hakuvaiheessa tarvinnut kuin paperit, joilla olisi päässyt läpi. Eli turhaa vaivaa näin X:n keskiarvon papruihin aikoinaan :)

Joku mainitsi tuolla aikaisemmin YO-toikkarin "hyödyllisyyden" töitä haettaessa, ja sehän on tasan 0.

^Eihän se ole puhelimen merkistä kiinni? Eikö se koodi ole korttikohtainen?:confused:

Mihin aikaan posti jaetaan pääsääntöisesti (Tampereella Hervannassa)? Odottelen tärkeää kirjettä mutta ei jaksaisi koko aikaa rampata postiluukulla. :D Mihin aikaan VIIMEISTÄÄN tulee kaikki päivän postit? :E

Back
Ylös Bottom