Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun teet tavallisen muuttoilmoituksen, muuttuu myös kotikunta. Tilapäisestä muuttoilmoituksesta kaiketi kotikunta ei muutu. Muuttoilmoituksen formaatilla (sähköinen tai paperiversio) ei liene asiaan merkitystä.Hmmm...olen muuttamassa paikkakuntaa opiskelujen takia. Ajattelin kuitenkin vielä tämän ensimmäisen vuoden ajan käydä täällä vanhalla paikkakunnalla kroonisen sairauden kontrollikäynneissä. Eli miten tuo nyt sitten käy, kun teen muuttoilmoituksen netissä niin siirtyvätkö kirjani samalla vai kuinka tässä nyt pitäisi menetellä??
Lisää mäkkärikysymyksiä: mitä tarkoittaa se kun joku tuote (vaikka bigmac) "siirtyy ylös"?Onko sillä mäkkärin myyjien huutelemalla "juusto myyty" jotain oikeaa merkitystä? Eikö ne siellä keittiön puolella näe itsekin miten paljon kutakin hampurilaista on telineessä jäljellä? Valaiskaa minua joku purilaisten parissa työskennellyt.
Ku ei ne varmaan hirveästi etukäteen niitä tee siihen seisomaan...tai ainakaan pitäis. Voin olla väärässäkin, kun en hampurilaismestoissa ole ollu ku asiakkaana.Onko sillä mäkkärin myyjien huutelemalla "juusto myyty" jotain oikeaa merkitystä? Eikö ne siellä keittiön puolella näe itsekin miten paljon kutakin hampurilaista on telineessä jäljellä? Valaiskaa minua joku purilaisten parissa työskennellyt.
Ku ei ne varmaan hirveästi etukäteen niitä tee siihen seisomaan...tai ainakaan pitäis. Voin olla väärässäkin, kun en hampurilaismestoissa ole ollu ku asiakkaana.
Hmmm...olen muuttamassa paikkakuntaa opiskelujen takia. Ajattelin kuitenkin vielä tämän ensimmäisen vuoden ajan käydä täällä vanhalla paikkakunnalla kroonisen sairauden kontrollikäynneissä. Eli miten tuo nyt sitten käy, kun teen muuttoilmoituksen netissä niin siirtyvätkö kirjani samalla vai kuinka tässä nyt pitäisi menetellä??
Onko sillä mäkkärin myyjien huutelemalla "juusto myyty" jotain oikeaa merkitystä? Eikö ne siellä keittiön puolella näe itsekin miten paljon kutakin hampurilaista on telineessä jäljellä? Valaiskaa minua joku purilaisten parissa työskennellyt.
oma kysymys: Voiko pääkoppa "kieltäytyä" enää osaamasta omaa kieltä? Esim. jokin puolustusreaktio, joka aiheuttaisi oman äidinkielen ymmärtämättömyyden siten, että yhä tajuaisi ja voisi kommunikoida muilla osaamillaan kieliellä.
Takariville ja keskelle. Tuossa ollaan paljonkin käyty ja erittäin hyvät paikat on. Siis tarkemmin parhaat !!Miten ylös Tennispalatsin ykkös salissa kannattaa varata paikat, ts. mikä on salin paras paikka tai rivi?
Terveisin nimimerkki "Massikalla maalta eläviin kuviin kaapunniin"
Onko sillä mäkkärin myyjien huutelemalla "juusto myyty" jotain oikeaa merkitystä? Eikö ne siellä keittiön puolella näe itsekin miten paljon kutakin hampurilaista on telineessä jäljellä? Valaiskaa minua joku purilaisten parissa työskennellyt.
Ite ollu hesessä töissä ni tolla tarkotettii sitä et jos siellä on esim. valmiina 1 hampurilainen ni ku otetaa tilaus ni huudetaa et se on myyty ... tietävät sitte jos muilta kassoilta tulee samoihin aikoihin tilausta että se hamppari on jo menny eli sitte puuttuu jo yks (tämä siis koska sitä hampurilaista ei heti siinä tilatessa kiskota siihen tarjottimelle vaan ensin otetaa lopputilaus ja hesessä ainaki kylmät lastataa ensin siihen tarjottimelle ja hampurilainen vasta viimesenä). Saikohan tosta selostuksesta mitää selvää :D
Keittiöhän näkee noi tilaukset itekin, ite käsitän että noin huudetaan vaan että paistajat älyävät tarkastaa tartteeko jotain kassalla. Toki yllämainittu tarkoitusperä lienee myös oikea
No ei meidän hesessä vaan nähny eli keittiö oli ihan täysin kassahenkilöiden huutojen armoilla ;)
Nykyaikana niillä on elektroniikat ja kaikki!

jos lukee puoltoista kuukautta kirjoituksiin ja vetää kunnon kalsarikännit pari viikkoa ennen kirjoituksia
(100 aamun bileet :dance, nii onko tällä paljonki negatiivista vaikutusta itse kirjoituksissa (esim.muistamiseen)...