Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Menin vahingossa mainitsemaan mutsille. Että saatan päästä kesätöihin. No siitähän tuo innostu ja alko kiristämään. "Että palkasta maksetaan aina kotiin rahaa"" sitte uhkas että jos en maksa sille palkasta 15% ni se soittaa johonki vitun lastensuojeluun:dance: mullahan on omistusoikeus eli mun ei tarvii maksaa sille mitään jos pääsen töihin? ja kukas täällä on joutunut muka maksamaan himaan 15 prosenttia palkasta:wtf:? oon siis rutiköyhä ja jokainen sentti olis enemmänku tarpeen:david:

Menin vahingossa mainitsemaan mutsille. Että saatan päästä kesätöihin. No siitähän tuo innostu ja alko kiristämään. "Että palkasta maksetaan aina kotiin rahaa"" sitte uhkas että jos en maksa sille palkasta 15% ni se soittaa johonki vitun lastensuojeluun:dance: mullahan on omistusoikeus eli mun ei tarvii maksaa sille mitään jos pääsen töihin? ja kukas täällä on joutunut muka maksamaan himaan 15 prosenttia palkasta:wtf:? oon siis rutiköyhä ja jokainen sentti olis enemmänku tarpeen:david:

Helvetti ku on kiree mutsi, mun ei tarvi maksaa senttiäkään:rock:

Bad for you:(

Soita sinä sinne lastensuojeluun jos muori sulta on rahaa kiristämässä. Ihme touhua.

Itse olen kesätöissä ollessani aina esim. ostanut itse kaikki evääni töihin tms. ruuat, mitä söisin kuitenkin kotona jos en olisi töissä. Myöskin kaikki hankinnat olen aina suorittanut itse kun niitä tuloja on ollut. En ole koskaan antanut rahaa käteen vanhemmille, tai minkään prosentin mukaan maksanut menojani. :D

En kyllä ymmärrä mitä lastensuojelu auttaa siihen, että jos ei maksa palkasta osaa kotiinpäin.:D Toki tuon ymmärtää jos vanhemmat eivät ole mitään ökyrikkaita, niin pistetään kaikki vähän omista tuloista "samaan kasaan". Meilläkinpäin joskus sama homma ollut. Tosin en siitä itse taistellut vaan palkasta makselin kohtuu korvauksen ruuasta ja asumisesta ja muista kuluista.

Varmaan joku perusidea on tossa, että kun vie ja kuluttaa niin joutuu maksamaankin osan, vaikka nykyään porukka tekee suurella palkalla töitä nuorena ja silti asuu maksutta kotona maksamatta mitään kulujakaan.

Ennenhän oli "sääntö" maksaa kesätöiden palkasta osa vanhemmille, sillon sitä ei varmaan paljo edes kyselty. (Näin siis joskus vuonna nakki kun harvalla rahaa oli samalla tavalla kuin nykyisin).

Tuskinpa ne sinua hylkää josset suostu maksamaan.

Asut kuitenkin kotona ja vahemmat tarjoavat ruoat yms.? Jos niin, niin kyllähän se olisi reilua vähän osallistua omiin kustannuksiinsa, jos sitä omaa palkkaakin tulee.

En tajua tällaista asennetta, että 16-vuotiaan pitäisi maksaa vanhemmilleen elatuksesta. Eikö olisi ihan reilua että jokainen joka hankkii lapsia on valmis kustantamaan niiden elämisen niin kauan kunnes niillä on ihan oikeasti kyky omaan toimeentuloon? Nämä lapset sitten voivat tehdä saman edelleen omille lapsilleen jne. Ja vaikka vanhemmilleen sitten kun ovat tarpeeksi vanhoja. Ton ikäisillä motivaatio mennä kesätöihin on yleensä se että on jotain hankintoja tms. joita haluaa sillä työllään kustantaa, eikä se että pitää suoriutua jokapäiväisistä hankinnoista ja asumisesta. Antaa lasten olla lapsia...

Eipä lain mukaan tarvitsekkaan maksaa, se minkä itse ansaitset on sinun kun kerta 15 on jo mittarissa.

En tajua tällaista asennetta, että 16-vuotiaan pitäisi maksaa vanhemmilleen elatuksesta.
Kyse on mun mielestä asennekasvatuksesta, eikä siitä, että vanhemmat sitä rahaa johonkin välttämättä tarvitsisivat. Tuo maksu voi olla kokoluokaltaan ihan symbolinenkin, mutta oleellista on että osallistutaan. Jos on tarpeeksi aikuinen tulojen hankintaan, niin on sitten tarpeeksi vanha myös antamaan osansa yhteiseen hyvään. Näin yhteiskuntakin toimii verojen ja muiden enemmän tai vähemmän pakollisten yhteishyvämaksujen muodossa ja siihen on hyvä totuttaa jo teini-iästä alkaen. Näin saadaan ehkä vähemmän niitä veroista vikiseviä kansalaisia.

Jos haluaa olla lapsi, niin siitä vaan - nautitaan sitten siitä vanhempien holhouksesta eikä mennä töihin.

kyllä veroista vikisen vaikka oon "asenne"kasvatusta saanutkin. eli antaa lasten olla lapsia, kaikkeen paskaan kerkiää tutustumaan myöhemminkin.

Ja sitten on näitä nuoria "aikuisia" miehiä, jotka päälle parikymppisinä asuu "kotona", syö vanhempien jääkaapista, käy töissä ja laittaa rahansa hienoon sporttiautoon, sen tuunaamiseen ja muuhun kivaan. Pitäis potkia pois nurkista tollaset!

niillä lapsuus oli ja meni. mutta alle 18 vuotias saa kyllä mielestäni häikäilemättömästi käyttää lapsen asemaansa hyväkseen.

Ja sitten on näitä nuoria "aikuisia" miehiä, jotka päälle parikymppisinä asuu "kotona", syö vanhempien jääkaapista, käy töissä ja laittaa rahansa hienoon sporttiautoon, sen tuunaamiseen ja muuhun kivaan. Pitäis potkia pois nurkista tollaset!

Näin aion itsekkin tehdä:rock:

Parempi se lähteä himasta massit taskussa ja hieno auto pihalla odottamassa kun omaisuutena 1000e rahaa ja 500e Corolla, josta voidaan hienosti jatkaa kitkuttamista lopun ikäänsä...

Kyllä minä ainakin maksoin aikoinaan ruuasta ja tein kotihommia (liian vähän näin jälkeenpäin ajateltuna) kun intin jälkeen reilut puoli vuotta notkuin kotona äidin jaloissa. Kyllä niinkuin Uwish tuossa mainitsikin jo viimestään kaksikymppisenä pitäisi jo olla sen verran aikuinen että osallistuu asuinpaikkansa kustannuksiin, Italia sitten erikseen.

Kuka kuvassa ?

2425073168_9fa3f71608_m.jpg

Tähän ei taidettu vielä vastata?

Kati Raatikainen, lisää kuvia mm. täällä.

Back
Ylös Bottom