Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

A-kortti

Jos mulla on tällä hetkellä pikku a ajokortissa, ja lähden ajamaan yli 25kw pyörällä, ja jäisin poliiseille kiinni, niin minkä verran saan päiväsakkoja, ja onko mahdollista, että iso A voisi siirtyä?

Luetaanko lauantaimakkara lihajalosteeksi vai leipomotuotteeksi?

2) Mikä on sanojen "hylje" ja "hyljeksiä" ja vieläpä "hylkiö" etymologia? Mikä on minkäkin johdannainen, jos on?

Nykysuomen etymologinen sanakirja:

Hylje
Sanalla on vastine useimmissa lähisukukielissä, esim. karjala hyleh, vatjan ülle, viron hüljes ja liivin ilgaz. Sanan alkuperä on kiistanalainen. Yhden selityksen mukaan se on johdos verbistä hylätä. Eräissä savolaismurteissa hylätä-verbin johdosta hylje käytetään roskan tai hylkytavaran merkityksessä, ja on arveltu, että tätä samaa sanaa olisi käytetty myös eräänlaisen kiertoilmauksen tapaan eläimen nimityksenä, kun esim. pyyntionnen varmistamiseksi ei ole haluttu mainita saalista sen oikealla nimellä.
Toisaalta hylje-sanalle on esitetty myös germaaninen lainaetymologia, jonka mukaan lainalähteenä olisi kantagermaaninen selxaz. Tästä juontuvat mm. muinaisnorjan selr ja ruotsin säl. Kumpikin selitys on periaatteessa mahdollinen.

Ihan tosissasiko kysyt? Et ole tainnut paljoa leipoa tai perehtyä lauantaimakkaran raaka-aineisiin.

Tässä nyt malliksi parin valmistajan raaka-ainekoostumukset:

Pouttu, Lauantai, tanko 1 kg
vesi, sianliha, kamara, perunatärkkelys, silava, naudanliha, koneellisesti erotettu sianliha, Pansuola mineraalisuola (suola 1,2 %, kaliumkloridi, magnesiumsulfaatti, lysiinihydrokloridi), stabilointiaineet E450, E451, happamuudensäätöaine E331, glukoosi, mausteet (mm. korianteri, paprika, chili, sinappijauhe, muskotti, inkivääri), hapettumisenestoaineet E300, E316, arominvahvenne E621, säilöntäaine E250.

Atria 1000g Lauantaimakkara tanko
sianliha, vesi, perunatärkkelys, koneellisesti eroteltu sianliha, silava, stabilointiaineet (E 1420, E 450), suola (1, 6 %), kamara, glukoosi, soijaproteiinivalmiste, arominvahvenne E 621, hapettumisenestoaine E 315, säilöntäaine E 250, aromit (mm. korianteri, valkopippuri, chili)

Eihän ne tietysti kokolihan väärttejä ole, mutta jos sulle noista tulee mieleen leipomotuotteet, niin ihmettelen kyllä sitäkin.

Niin. Jokin aika sitten oli juttua että joidenkin EU-direktiivien mukaan suomalainen makkara olis leipomotuotekategoriassa näissä EU:n elintarvikelistoissa. Liittyy kai makkaran korkeaan jauho ynnä muiden pullamössöainesosien määrään, tai ehkä valmistustapaankin. Lauantaimakkara voisi mennä samoin perustein leipomotuotteeksi. Eli joidenkin kirjoissa voi ollakin leipomotuote, siksi ei aivan tyhmä kysymys. Mutuilua, en jaksa tähän aikaan alkaa kaivelee syvemmältä.

Kuka kuvassa ?

2425073168_9fa3f71608_m.jpg

nyt tulee tyhmä kysymys.
En muista enää miten se "sananlasku" menee, jota sanoin useasti vielä talvella. En muista keksinkö sen itte vai kuulinko osittain jostain muualta.

Se liittyi työelämään, jotenkin niin, että palkka tulee, vaikka ei mitään teekkään tai jotain.

ei perskele, kun en muista. Se oli aika hyvä.

Jee.
Thänks, ei se ollutkaan ton pidempi, mutta koollahan ei ole väliä.

Kiitos. Nyt mä sen muistan.

Niin. Jokin aika sitten oli juttua että joidenkin EU-direktiivien mukaan suomalainen makkara olis leipomotuotekategoriassa näissä EU:n elintarvikelistoissa. Liittyy kai makkaran korkeaan jauho ynnä muiden pullamössöainesosien määrään, tai ehkä valmistustapaankin. Lauantaimakkara voisi mennä samoin perustein leipomotuotteeksi. Eli joidenkin kirjoissa voi ollakin leipomotuote, siksi ei aivan tyhmä kysymys. Mutuilua, en jaksa tähän aikaan alkaa kaivelee syvemmältä.

Näinhän se homma meni, eli ihan aiheellinen kysymys.

Telkkarista tuli joskus joku ohjelma, jossa se pääjehu teki erilaisia ihmisten manipulointitemppuja. Mieleen jäi se kun se ukko pysäytti jonkun miehen kadulla ja tätä puhutellessa vei mieheltä lompakon, rannekellon ja onnistui vielä viemään krakankin kaulasta ilman että se äijä itse edes sitä huomasi.:wtf: Muistaako kukaan että mistä ohjelmasta oli kyse?

Telkkarista tuli joskus joku ohjelma, jossa se pääjehu teki erilaisia ihmisten manipulointitemppuja. Mieleen jäi se kun se ukko pysäytti jonkun miehen kadulla ja tätä puhutellessa vei mieheltä lompakon, rannekellon ja onnistui vielä viemään krakankin kaulasta ilman että se äijä itse edes sitä huomasi.:wtf: Muistaako kukaan että mistä ohjelmasta oli kyse?

Derren Brownin "Inside Your Mind"

Kauan on jo askarruttanut eräs asia ja se on räkä!! Eli kun on hiuka flunssassa tai kipeen ni mistä helvetistä sitä räkää oikeen tulee, joskus pitää vaan niistää koko ajan ni oon ajatellu et mist se räkä tulee aivoistako?? Nenästä ei se ainakaan lähtoisin voi olla ku sitä on niin helvetisti:D:D

Kauan on jo askarruttanut eräs asia ja se on räkä!! Eli kun on hiuka flunssassa tai kipeen ni mistä helvetistä sitä räkää oikeen tulee, joskus pitää vaan niistää koko ajan ni oon ajatellu et mist se räkä tulee aivoistako?? Nenästä ei se ainakaan lähtoisin voi olla ku sitä on niin helvetisti:D:D
Tätähän on kysytty jo tuhat ja yksi kertaa. Käytä searchia.

Kävelin salille ja tuli sit pikkupoika ilmeisesti mummonsa kanssa vastaan. Poika osotti puskassa olevaa "tolppaa" ja kysy "mikä toi on". Tajusin sitte että prkl noita tolppiaha on joka paikassa enkä tiijä mitä ne on... jäi juttu nii paljo vaivaamaan että otin sitte kuvan paluu matkal ja kysyn sitä nyt Teiltä.... mitä noi tolpat on?? :D

jotai viemäriin liittyvää kenties?

Muutama tyhmä kysymys nyt putkeen:

1: mua on askarruttanut, että sehän on tunnetusti vaarallista jos saa verensiirrossa väärää verta, kuinka paljon pitäisi ottaa vaikka b-ryhmän verta jota ruiskii ruutalla jonkun vaikka a-ryhmäläisen suoniin, että siitä lähtisi henki.
2: minkä takia, jos ihastuu johonkin tyttöön, unohtaa täysin sen kasvonpiirteet mielestä, eikä ollenkaan ole helppo kuvitella sitä miltä se näyttää/näytti, ja jos tapaa jonkun oikein ihkun, niin ei oo toivoakaan että seuraavalla kerralla sen tunnistaisi? sellaset jotka ei kiinnosta yhtään tavallaan häirii siinä tilanteessa nimim. en koskaan muista tytön kasvoja johon olen lätkässä, mutta sen kaverin/kavereiden/kollegojen kyllä. Mistähän johtuu, nytkin sellanen tilanne päällä, ja erityisesti, jos jonkun naisen kasvot muistan elävästi ja helposti, ja jos sen tytön muistan kuin se oisi kokoajan paikalla, en ole niin ollenkaan kiinnostunut siitä. Jos mietin jotain tyttöä, ja en saa millään taisteltua päähäni sen kuvaa, oon aika lätkässä, ja erityisesti, jos oikein kunnolla rakastun johonkuhun, niin mun on tosi vaikea sanoa minkänäkönen se on. WTF!

3: kuinka paljon rahaa on paljon rahaa?
4: Mersu vai Bemari?
5: kalastus vai hirvijahti

Back
Ylös Bottom