Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten on saksassa alkoholinmyynti-politiikka? Saako normi-marketeista kaikkea bissestä kasikypäseen? Ja onko siellä ikärajoja vahvuuden suhteen?

Melkein jokaisesta lähikaupasta/kioskista/huoltsikalta saa kaikkea bissestä absinttiin. Ikäraja-asiat taisi muuttua vuoden alussa mut 18-vuotias saa ainakin ostaa kaikkea, bisseä myydään oikeastaan kelle vain.

Nimim. Maaliskuun alussa Saksasta n. 20 pulloa viinaa ostanut:rock::kippis1:

Melkein jokaisesta lähikaupasta/kioskista/huoltsikalta saa kaikkea bissestä absinttiin. Ikäraja-asiat taisi muuttua vuoden alussa mut 18-vuotias saa ainakin ostaa kaikkea, bisseä myydään oikeastaan kelle vain.

Nimim. Maaliskuun alussa Saksasta n. 20 pulloa viinaa ostanut:rock::kippis1:

Jeij, kiitos vastauksesta. Maanantaina sitten kirjotusten jälkeen lähtö Saksaan. Eiköhän sieltä muutama gallona sekalaista alkomahoolia tartu mukaan, mahassa ja takakontissa.

mun eka oikea tyhmä kysymys tähän ketjuun: miten mave vaikuttaa muilla yläselkään? ite en oo koskaan siellä mitään tuntenut, epäkkäissä korkeintaan jos sielläkään.

Miksi nykyään suositaan digitaalimittareita, vaikka elohopeakuumemittarit on tarkempia? Nimimerkillä heräsin ja tunsin olevani kuumeinen, 4xmittausta uudella apteekista ostetulla Omronin kuumemittarilla, lukemat välillä 36,4-37 astetta. Yksi mittaus elohopeamittarilla, tulos 37,4 astetta.

Miksi nykyään suositaan digitaalimittareita, vaikka elohopeakuumemittarit on tarkempia? Nimimerkillä heräsin ja tunsin olevani kuumeinen, 4xmittausta uudella apteekista ostetulla Omronin kuumemittarilla, lukemat välillä 36,4-37 astetta. Yksi mittaus elohopeamittarilla, tulos 37,4 astetta.
Itse suosin myös elohopeamittareita, mutta luulisin että digitaalimittarit ovat suosittuja sen takia että ne kertovat lämpösi nopeammin..

No mikä pointti on tehdä mittari, joka näyttää minuutissa lukeman päin persettä kuin mittari joka näyttää 10 minuutissa oikein?
Samalla seuraava tyhmä kysymys, missä on se iloisia asioita ketju? Siis vastine tuolle vitutusketjulle, olen koettanu muka etsiä haulla onnistumatta.

tuli vaan tuosta mieleen että miksei räikkösen annettu tänään jatkaa? Tuli vaan mieleen tuokin kun hamilttoni nostettiin nosturilla radalle viimevuonna ja kaveri sai jatkaa.. :P

Miksi nykyään suositaan digitaalimittareita, vaikka elohopeakuumemittarit on tarkempia?

Ei taida saada enää elohopeakuumemittareita myydä.. Ainakin elohopea verenpainemittarit taisi mennä kiellettyjen listalle vuosi pari sitten.

Muistikuva, en pistä omaa päätäni pantiksi tiedon oikeellisuudesta.

En tiedä muuta kuin, että olen rikkonut niitä useampia tämän elämäni aikana.. :rolleyes:

Noh, tietääkseni olet lääkäri, mitä olen tätä palstaa seurannu vuosien aikana joten varmaan on kuumemittarillakin enemmän käyttöä kuin taviksella?
Omaa elohopeamittaria en ole saanut rikki, vaikka on pudonnut lattialle ja kolahtunut johonkin.

Noh, tietääkseni olet lääkäri, mitä olen tätä palstaa seurannu vuosien aikana joten varmaan on kuumemittarillakin enemmän käyttöä kuin taviksella?
Omaa elohopeamittaria en ole saanut rikki, vaikka on pudonnut lattialle ja kolahtunut johonkin.

:D Vaikka olenkin lääkäri, niin en ole kuume mittariin koskenut vuosiin. Hajottelin niitä elohopeamittareita joskus 20v sitten.

:D Vaikka olenkin lääkäri, niin en ole kuume mittariin koskenut vuosiin. Hajottelin niitä elohopeamittareita joskus 20v sitten.
Samalla perusteella voidaan kieltää tulitikut, veitset ym jos lapset ei osaa niitä käsitellä.
Mutta järkevämpänä pointtina, jossitellaan vähän. Oletetaan että henkilöllä X on jatkuvaa lämmön tuntua, mutta hän luottaa digitaalimittariinsa (sovitaan että se valehtelee nyt keskimäärin 0,5 astetta) eikä välitä siitä sen enempää kun lämpöä ei sitten ole sen mukaan. Tätä jatkuu kuukausia ja lopulta seurauksena joku pahempi sairaus. Kaikki vain sen takia että mittari näyttää päin persettä.
Esimerkki ei ollu täysin hatusta, inttikaverilla oli jatkuvasti juuri sen puoli astetta lämpöä, eikä muita oireita. Sairaalassa välitetty mitään --> pari kuukautta ja keuhkoissa jotain kivaa + puhkesi astma lisäksi.

Jotenkin tuntuu typerälle tämmöinen kehitys, sama kuin rullamitasta poistettais millimetrit seuraavaksi. Toki elohopea on myrkyllistä jne, mutta miksei sitten voi kehittää vähintään yhtä tarkkoja mittareita tilalle?

Samalla perusteella voidaan kieltää tulitikut, veitset ym jos lapset ei osaa niitä käsitellä.

Usko pois, kyllä niitä aikuisetkin saa rikki.

Mutta järkevämpänä pointtina, jossitellaan vähän.

Sori, ei jaksa jossitella..

Toki elohopea on myrkyllistä jne, mutta miksei sitten voi kehittää vähintään yhtä tarkkoja mittareita tilalle?

..kun fakta on, että digimittareilla pärjätään sairaalassakin varsin hyvin.

Sanottakoon vielä, että lapsille näyttävät korvamittarit näyttää yleensä ihan päin helvettiä, mutta ainakin mun henk koht ja ammatilliseen käyttöön riittää varsin hyvin sekä digikainalomittarit ja nykyään sairaaloissa suositut kielenalusmittarit.

No joka tapauksessa kuumemittarit on nykyään mitä on ja sillä hyvä. Palatkaamme tyhmien kysymysten pariin.

Mikä siin on et muuten paino tippuu ok mut sitkun lähestytään seuraavaa "etunumeroa" ni paino ei tipu, ei sitten millään. 105kg -> ~100kg meni ja sit vitun kauan et meni 9-alkuseks. Nyt paino about 91-92 ja ei tipu ei sitten millään :(

mulla on ollu maagisia numeroita 75 ja 85.

edit. fiksummin päin nuo.
edit2. nii sulla voi olla silleen ettet oo kiristäny diettiä eteenpäin mentäessä, eli oot vedelly samoilla dieettikaloreilla ku painavampana, nii painon pudotus on hidastunu.

Suihkussa lattiakaivo haisee välillä ihan vitun pahalle. Siis ihan mädälle fisulle. Miksi sieltä nousee noita hajuja ja voiko niille itse tehdä jotain, että niitä ei jatkossa enää tulisi? Todella vastenmielinen döfis sieltä tulee.

Suihkussa lattiakaivo haisee välillä ihan vitun pahalle. Siis ihan mädälle fisulle. Miksi sieltä nousee noita hajuja ja voiko niille itse tehdä jotain, että niitä ei jatkossa enää tulisi? Todella vastenmielinen döfis sieltä tulee.
Putsaa se. Kloori toimii varsin hyvin apuna (tietysti revit sieltä hiukset ym. tuotteet pois). Putsauksen jälkeen lirauta sitä klooria sinne vielä lillumaan, pitäisi auttaa ainakin jonkin verran jos ei kokonaan poista hajuja.

Back
Ylös Bottom