Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos mä vastaan Windows XP Home EditionSP2, niin voisinko mä puhua asiaa? Eli siis tarkoitatko mikä ohjelma koneeseen on asennettu?

Itse asiassa en ole tainnut kertaakaan siirtää kuvia koneelta levylle, paitsi ainoastaan yrittänyt joitakin kertoja siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja periaatteessa töissä mä osaan kyllä ton kopioimisen tehdä. Yksi tietokoneista tietävä tyyppikään ei saanut niitä kopioitua, mutta taas yksi toinen tuttu sai kopioitua niitä vikasietotilassa, kun mun kone jämähti tossa vähän aikaan sitten. Ennen tätä jämähtämistäkään toi kopioiminen ei onnistunut.

Valitettavasti nämä "tutut" ovat sellaisia, jotka asuvat niin kaukana etten voi pyytää heiltä enää apua.

Tuo mainitsemani ohjelma on kyllä englanniksi, jos se luonnistuu, niin sitähän voisi vaikka kokeilla. Ilmeisesti nyt olet yrittänyt XP:n omalla ohjelmalla tuota tehdä ja siitä ikävä kyllä ei minulla ole mitään muita kokemuksia kuin, että oli joskus hidas.

Tylsää, mitä teen?

kuinka paljon yksi suihkumoottori maksaa ja kuinka nopeasti hoituu 50 neliön imurointi? voiko asunnossa oleskella samaan aikaan?

:D (joo, pitäis imuroida kotona..)

Tehoista kertoo kait tuo,(75000-95000lbf static thrust) suuntaa, tosin epälahjakkaana fyysikkona, tuo luku ei sano mulle mitään, joku fiksu voisi kääntää tuon volta-imuria yksikköön. eli tyyliin 100 imurin tehot.

Wikipediasta kaivoin seuraavan pätkän Trent 1000 -sarjan suihkumoottoreista:
Trent 1000 Series
The Trent 1000 family powers the Boeing 787. The technology found in the Trent 8104 demonstrator is used extensively. The Trent 1000 is a bleedless design, with power take-off from the intermediate-pressure spool instead of the high-pressure spool found in other members of the Trent family, to fulfill the Boeing requirements of a "more-electric" engine. A 112-inch diameter swept-back fan, with a smaller diameter hub to help maximize airflow, was specified. Bypass ratio has been increased over previous variants by suitable adjustments to the core flow. Contra-rotating the IP and HP spools improves IP turbine efficiency, while use of more monolithic parts reduces the parts count for lower maintenance costs. A tiled combustor is featured.
• Three-shaft high bypass ratio 11 - 10.8
• Overall pressure ratio (Top-of-Climb) 52:1
• Fan diameter: 112 inches (2.85 metres)
• Take-off thrust: 53000 - 75000 lbf (flat-rated to ISA+15C)
• Airflow: 2400 - 2670 lb/s
• Single-stage LP compressor
• Eight-stage IP compressor
• Six-stage HP compressor
• Tiled combustor
• Single-stage HP turbine
• Single-stage IP turbine
• Six-stage LP turbine
• Certification: 2007
• EIS: 2008

2400 - 2670 lb = n. 1089 - 1211 kg
Eli jos oikein ymmärsin, niin tuon perusteella moottorin läpi kulkee n. 1100kg ilmaa sekunnissa.

At standard ambient temperature and pressure (25 °C and 100 kPa), dry air has a density of ρSATP = 1,168 kg/m3.

1168 kilogrammaa osuu passelisti tuolle välille 1089 - 1211 kg, ja vastaa siis noin 1000 kuutiometriä eli miljoonaa litraa ilmaa.
50 m^2 asunnon tilavuus huonekorkeudella 2,5m olisi 125 m^3. Asunnon sisältämän ilmamäärän moottori imaisisi sisuksiinsa 125 mikrosekunnissa.
Itse en jäisi asuntoon imuroinnin ajaksi. :D

Kävin Voltan sivuilla kyttäämässä, että tuommoisen normaalin liikuteltavan imurin, esim. Volta Airmaxin ilmanvirtaus on n. 35 l/s.
Tuon perusteella Rolls Royce Trent 1000 Series –suihkumoottorin imuteho olisi noin 28600 Volta Airmax -imuria. ;)

Jos mä vastaan Windows XP Home EditionSP2, niin voisinko mä puhua asiaa? Eli siis tarkoitatko mikä ohjelma koneeseen on asennettu?

Itse asiassa en ole tainnut kertaakaan siirtää kuvia koneelta levylle, paitsi ainoastaan yrittänyt joitakin kertoja siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja periaatteessa töissä mä osaan kyllä ton kopioimisen tehdä. Yksi tietokoneista tietävä tyyppikään ei saanut niitä kopioitua, mutta taas yksi toinen tuttu sai kopioitua niitä vikasietotilassa, kun mun kone jämähti tossa vähän aikaan sitten. Ennen tätä jämähtämistäkään toi kopioiminen ei onnistunut.

Valitettavasti nämä "tutut" ovat sellaisia, jotka asuvat niin kaukana etten voi pyytää heiltä enää apua.

Mutta jos aiot kokeilla tuota, sen asennus toimii ihan normaalisti ja väsäsin semmoset hätäiset yleisluonnolliset ohjeet siihen tai ohjeet ja ohjeet, semmoset 3 kuvan reittikartan, jos kiinnostaa.
Ohjeet on http://picasaweb.google.fi/VangaExtia/OhjeCdburnerXP
Toivottavasti noilla onnistuu, tosin nythän tämä on kaikki oletuksena, että asemasi toimii ja vika on vain ohjelmistossa.

Kiitos. Perehdyn tuohon myöhemmin tai pistän jonkun fiksumman perehtymään. Nyt mä keskityn kossupaukkuun, kun mä lähden tänään viihteelle... ;)

pankkikortilla kun voi "nostaa" rahaa kaupan kassalta, niin miksei visa electron-kortilla tätä voi tehdä? Siwan täti ei tiennyt syytä.

Puku kestää vesipesua. Mitä on odotettavissa kun sen lyö pesukoneeseen (housut + takki)? Entä miten tuota pitäisi käsitellä, ei varman kummoista linkousta ja muutenkin hellä pesu? Entä sitten kuivaus (roikutus, tasaisella pinnalla? ja silitys (miten prässit kuuluu tehdä tai takki silittää)?

Valaiskaa nyyppää, en ole ennen joutunut pukua pesemään/silittämään, tähän mennessä on tuuletus/siisti ripustus riittänyt.

Miten erittäin kuumassa suihkussa voi tulla kylmiä väreitä??

Tuo on ns paradoksinen kylmän aistimus. Johtuu muistaakseni siitä että liian kuumassa kuumareseptorit eivät enää toimi ja jäljelle jää kylmäreseptorit. Monihan on huomannut että jos vaikka laittaa sormensa kuumaan veteen niin ensisäikähdyksellä tuntuu että vesi olisi kylmää mutta parin mikrosekunnin päästä alkaa sormea jo polttaa. Todella kuumassa voisi olla kyse myös kipuaistimuksesta joka on sekoitus kuumaa ja kylmää.

Jos haluaa kaupan käräyttää alaikäselle myymisestä (tupakka, alkoholi), niin vaaditaanko mitä todisteita ja miten ko. asiassa toimitaan?

Janpa: kysymyksees en osaa vastata kuin vastakysymyksellä: miksi haluat käräyttää kaupan (jos nyt ylipäätään haluat)?

Joo, mulla ei oo parempaa tekemistä kuin selailla pakkista kännykällä :/

Lol, Kajaanista menis aika moni paikka myyntikieltoon jos pelkkä todistus riittäs:D
Saattas jengiä vituttaa joltakin pikku-kiskalta sitten ostaa kaljaa hemmetin kalliilla:lol2:

E. Keiko-, en halua käräyttää, mutta ko. ajatuksella mukava leikitellä:D Ja kun muistelee kun ite ekan kerran sai sitä kaupan myyjää huiputettu, niin oli kyllä mahtava tunne:)

Janpa: kysymyksees en osaa vastata kuin vastakysymyksellä: miksi haluat käräyttää kaupan (jos nyt ylipäätään haluat)?

Joo, mulla ei oo parempaa tekemistä kuin selailla pakkista kännykällä
:/

ja samalla vihjata meille että sulla on kännykkä jolla voi selata nettiä?;)

Back
Ylös Bottom