Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kysytään nyt vaikka täällä niin ei tarvii ainakaan uutta topicia tehdä..
Joskus täälläkin oli keskustelu ohjelmasta, jolla kuvista sai tehtyä isoja julisteita, joita pystyi tulostamaan usealle A4:lle ja sitten yhdistellä niistä. Kuvat koostuivat isoista palloista, joiden kokoa pystyi säätämään. eli läheltä katsottuna näytt vain kasalta palloja.
Varmaan sekava selitys, mutta kyseisen ohjelman tuntevat varmasti ymmärsivät:)
Niin että jos joku muistaisi ohjelman nimen, hakuakin yritin jo...

Kysytään nyt vaikka täällä niin ei tarvii ainakaan uutta topicia tehdä..
Joskus täälläkin oli keskustelu ohjelmasta, jolla kuvista sai tehtyä isoja julisteita, joita pystyi tulostamaan usealle A4:lle ja sitten yhdistellä niistä. Kuvat koostuivat isoista palloista, joiden kokoa pystyi säätämään. eli läheltä katsottuna näytt vain kasalta palloja.
Varmaan sekava selitys, mutta kyseisen ohjelman tuntevat varmasti ymmärsivät:)
Niin että jos joku muistaisi ohjelman nimen, hakuakin yritin jo...

http://arje.net/rasterbator

tuotako tarkoitit?

Okei, näimpä tietysti suihkareilla. Mites potkurikoneet? Niitäkin on kuitenkin isojakin. Jarruilla vaan?

Ja muka töitä pitäs tehdä. :rolleyes: :lol2:

Kuten erkjetter taas jo ehti vastailemaan. Isommissa potkurikoneissa reverssi saadaan aikaiseksi kääntämällä potkurin lapakulmat siten, että potkurin aikaansaama työntövoima suuntautuu eteenpäin ja siten hidastaa vauhtia.

Jep, mutta kyllä se hoito-ohjeissa silti kummittelee. Sattuneesta syystä hiekan "raekoolle" on melko tiukat vaatimukset. Kannattaa muistaa, että etenkin pienemmillä kentillä ei välttämättä hirveästi suihkukoneita käytellä.
Jees. Lähinnä tarkoitinkin suihkukoneita tässä tapauksessa. Varsinkin hävittäjät on tässä herkkiä, koska nokkapyörä heittää tavaraa aika mukavasti imuaukkoja kohti. Useimmissa hävittäjissä tuo nokkapyörä tapaa olla juuri sopivasti moottorin ilmanottoaukkojen etupuolella. Matkustajakoneissahan tuo riski on huomattavasti pienempi. Toki matkustajakoneetkin kovilla tehoilla imuroivat maata varsinkin miehekkäästi.

Kuten erkjetter taas jo ehti vastailemaan. Isommissa potkurikoneissa reverssi saadaan aikaiseksi kääntämällä potkurin lapakulmat siten, että potkurin aikaansaama työntövoima suuntautuu eteenpäin ja siten hidastaa vauhtia.

Jees. Lähinnä tarkoitinkin suihkukoneita tässä tapauksessa. Varsinkin hävittäjät on tässä herkkiä, koska nokkapyörä heittää tavaraa aika mukavasti imuaukkoja kohti. Useimmissa hävittäjissä tuo nokkapyörä tapaa olla juuri sopivasti moottorin ilmanottoaukkojen etupuolella. Matkustajakoneissahan tuo riski on huomattavasti pienempi. Toki matkustajakoneetkin kovilla tehoilla imuroivat maata varsinkin miehekkäästi.

kuinka paljon yksi suihkumoottori maksaa ja kuinka nopeasti hoituu 50 neliön imurointi? voiko asunnossa oleskella samaan aikaan?

:D (joo, pitäis imuroida kotona..)

kuinka paljon yksi suihkumoottori maksaa ja kuinka nopeasti hoituu 50 neliön imurointi? voiko asunnossa oleskella samaan aikaan?

:D (joo, pitäis imuroida kotona..)

http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Trent
ja tuolta listahintaa, semmottia about 5.6 miljoonaa dollaria laaki. Tehoista kertoo kait tuo,(75000-95000lbf static thrust) suuntaa, tosin epälahjakkaana fyysikkona, tuo luku ei sano mulle mitään, joku fiksu voisi kääntää tuon volta-imuria yksikköön. eli tyyliin 100 imurin tehot.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Trent
ja tuolta listahintaa, semmottia about 5.6 miljoonaa dollaria laaki.

väärin.

Rolls-Royce announced that it had signed its biggest ever contract with Qatar Airways for the Trent XWB to power 80 A350 XWBs on order from Airbus worth $5.6 billion at list prices.

5.6billion = 5.6miljardia. joten tuskin ovat ihan sen hintaisia. 80 A350 koneeseen menee 160 moottoria joten 5.6miljardia/160 = 35miljoonaa dollaria kappaleelta.

Kajaanista polkupyörä ilmasella?

erkjetter Tulipas sitten luettua ja ymmärrettyä väärin. Jotenkin jäi alku huomioimatta ja takaraivossa vain jyskytti se jenkkien tapa billionit miljoonina, mistä lie jäänyt mieleen. Montakos pölyimuria sitten yksi hoitelisi?

Olen yrittänyt tallentaa koneelta kuvia tyhjälle DVD-RW -levylle, mutta se ei onnistu. Kone pyytää koko ajan laitamaan levyn DVD- tai DVD-RW -asemaan, vaikka se olisi jo siellä. Mistä tällainen voisi johtua tai onko koneessa joku rikki?

Olen yrittänyt tallentaa koneelta kuvia tyhjälle DVD-RW -levylle, mutta se ei onnistu. Kone pyytää koko ajan laitamaan levyn DVD- tai DVD-RW -asemaan, vaikka se olisi jo siellä. Mistä tällainen voisi johtua tai onko koneessa joku rikki?

Koneesi taitaa lukea vain DVD+R/RW. Jos yrität laittaa DVD-R/RW ni ei toimi. Itellä oli sama ongelma ja pähkäilin pari kolme viikkoo :wall:

Koneesi taitaa lukea vain DVD+R/RW. Jos yrität laittaa DVD-R/RW ni ei toimi. Itellä oli sama ongelma ja pähkäilin pari kolme viikkoo :wall:

miltä muinaisvuodelta teidän asemat oikein on? eikös kaikki asemat ole lukeneet ja kirjoittaneet molempia jo useiden vuosiena ajan

Minulla esim. picasa ei osannut DVD-RW tallentaa vaan välttämättä olisi halunut DVD-+R levyn, ratkasin varmuuskopioimalla kiintolevylle ja sitten cdburner xpeellä RW levylle. Eli voi kokeilla jollain toisella ohjelmalla, jos se nykyinen ohjelmasi vain on päättänyt olla toimimatta.

Minulla esim. picasa ei osannut DVD-RW tallentaa vaan välttämättä olisi halunut DVD-+R levyn, ratkasin varmuuskopioimalla kiintolevylle ja sitten cdburner xpeellä RW levylle. Eli voi kokeilla jollain toisella ohjelmalla, jos se nykyinen ohjelmasi vain on päättänyt olla toimimatta.

Vähän hepreaa mulle. Oon aika kädetön näiden tietokoneiden ja termien kanssa. Pitänee varmaan viedä kone huoltoon (vai pitääkö?), koska mulla ei ole tuttavapiirissä ketään sellaista, joka osaisi ratkaista tällaisia ongelmia.

Vähän hepreaa mulle. Oon aika kädetön näiden tietokoneiden ja termien kanssa. Pitänee varmaan viedä kone huoltoon (vai pitääkö?), koska mulla ei ole tuttavapiirissä ketään sellaista, joka osaisi ratkaista tällaisia ongelmia.

Elikkä milläs ohjelmalla nyt yritettiin niitä DVD-RW levyjä polttaa ja onko nämä aikasemmin toimineet.

http://filehippo.com/download_cdburnerxp/ Tuota olen itse käyttänyt, koska nero poltto-ohjelma on mielestäni jo paisunut liiaksi. Lisäksi tuo on ilmainen.

Back
Ylös Bottom