Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli ei ole ihan tavallista, että armeijan käyvät - ainakaan loppuun? Jos muistat oikein ;)
Ei, en ole suunnittelemassa mitään pelkodieettiä :D . Esim. kauhuleffoja pari tuntia rasvanpolttosykkeellä. Kunhan tuli vaan mieleen.

Ai kamala :lol2:
Hirvee ideanakin, mä nimittäin pelkään kauhuleffoja NIIN paljon![]()
Kofeiinillahan saattaa olla myös sykettä nostava vaikutus(?). Kuluttaako elimistö tällaisessa keinotekoisesti aiheutetussa tilassa enemmän energiaa, kuin lepotilassa? Sydämen kohonnut sykehän kuluttaa varmaan jonkun verran, mutta aika pieni lihashan se on, eli pelkästään sydämen kiihtyneen sykkeen takia ei varmaan energiaa kulu paljoa.

Tyhmä kysymys, johon en löytänyt vastausta googlesta: Miksi pöytäpuhelimen johto menee solmuun? (Jos Googlekaan ei tiedä, täytyy kääntyä pakkislaisten puoleen!)
Kyseessä siis sellainen tavallinen, kierteinen "venyvä" johto. Jos olen työpaikalta pois pari viikkoa, johto on yhtenä solmuna pöydällä ja kun puhelimeen vastaa, koko puhelin tulee luurin mukana pöydältä alas, kun johto ei pääse venymään. Solmu täytyy selvittää roikuttamalla luuria niin, että se saa pyöriä vapaasti ilmassa. Miksi johdon normaalit kierteet "kiristyvät" itsekseen? Vai onko mulla kekseliäitä ja hauskoja työkavereita?
Kertokaa ennen kuin menen tekemään niille vastajäynän!
Voiko AUK:iin pakottaa? Esimies rupesi inttämään että voi. Oli kuulemma käyny muutama vuosi takaperin jollekin hänen osastossaan olevalle kundille (esimies kävi armeijan myöhään, jos ihmettelette.)
Ei mene mun kaaliin.
Voiko AUK:iin pakottaa?
ei sinne pakoteta, sinne käsketään. ja sinä menet sinne minne käsketään. siinä ei ole mitään sananvaltaa itsellä vaikka kuinka harmittaisi. voihan niitä valituksia tehdä vaikka presidentille mutta eipä taida olla ketään "armahdettu" aukista vaikka ainakin juttuja kiertää että kaverit ois tehny valituksia vaikka minne.
varusmiehen palvelusaika on 362 päivää jo siinä vaiheessa kun kutsunnoissa päätetään mihin varuskuntaan menee...
Itse kun AUKin kävin, niin aivan auk2:n loppusuoralla yksi jantteri meidän linjalta palautettiin takasin perusyksikköön palvelemaan 6kk-miehenä.
Ei edes ollut ehtinyt saamaan korpin jämiä ja kotiutui jääkärinä. :D
Kaikki muut jotka meidän kurssilta lähti niin meni kylläkin sivariin tai sitten saivat legendaarisen "tervetuloa 2 vuoden päästä uudestaan" -kortin.
Oli toi kaveri kyllä muutenkin aika special-keissi. Oli meinaan linjan johtaja aika tyytyväisen näköinen sinä päivänä kun tää jantteri kärräs tavaroitaan pois. :lol2:
Luulen, että voit ihan rauhassa mennä tekemään sen vastajäynän. Tuohan on aika tunnettu toimistojäynä.
1.)Keskipakoisvoima on vanha kansankäsite ja tarkoittaa "voimaa" joka pakottaa ulos ympyräliikkeestä. Sitä ei ymmärrettävästä syystä kannata käyttää koska ei ole mitään voimaa joka ajaa kappaletta ulospäin ympyräliikkeestä, on vain Newtonin I laki. Siis tuo "pakois"-liite viittaa pakenemiseen pois ympyräliikkeestä. Keskeiskiihtyvyydestä johtuva keskihakuvoima taas on ihan eri juttu ja ilmiö.