Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.


Rattijuoppo joka vahingossa tappaa jonku tekee tapon kuitenkin vahingossa vaikka raattiin ehkä olisi lähtenytkin tietoisesti humalassa. Hänen elämä sinällään varmaan on onnettomuuden jälkeen jokatapauksessa pilalla.

Jos kaksi rattijuoppoa ajelee autolla. Toinen ei vahingossa tapa ketään ja jää kiinni ja saa 6kk ajokieltoa ja 200e sakkoa. Toinen tappaa kännissä autolla jonkun mutta voi muuten olla aivan tavallinen ihminen.

Mun mielestä tavalliset ihmiset eivät ajele autolla juovuksissa.
Tietoisesti humalassa rattiin lähteminen sisältää aina riskin, että tulee tappaneeksi jonkun.

Juopuneena jonkun päälle ajamisen tai kolaroimisen voi rinnastaa mihin tahansa muuhun tietoiseen rikokseen. Rattijuopumuksesta annetaan ilmeisesti - ainakin tämän ketjun perusteella - aika pieniä tuomioita teon vakavuusasteeseen nähden.
 
Kuinka paljon saa linnaa, jos (yrittää) polttaa ladon? Tai kirjaston? Koulun, jossa ei ole ketään sisällä? Pitääkö saada enemmän vai vähemmän linnaa, jos teko on aatteellinen?
 
Mitä järkeä on citymaasturissa? City joka viittaa kaupunki ajoon ja maasturi, joka on maastoon tarkoitettu = auto, jossa on vähän tilaa ollakseen maasturi, mutta jolla ei kuitenkaan voi ajaa maastossa, koska se on suunnitteltu enemmän kaupunkiin. "jes"
 
Kuinka paljon saa linnaa, jos (yrittää) polttaa ladon? Tai kirjaston? Koulun, jossa ei ole ketään sisällä? Pitääkö saada enemmän vai vähemmän linnaa, jos teko on aatteellinen?

Pitää saada enemmän linnaa jos tappaa jonkun. Tai tekee teon, joka sisältää mahdollisuuden, että tulee tappaneeksi jonkun. Jos on ihan sata varma, ettei ladossa, kirjastossa tai koulussa ole ketään sisällä, niin vähemmän, kuin jos tahallaan tai huolimattomuuksissaan polttaa jonkun sinne sisään. (Tai oikeestaan se on myrkytyskuolema...tulipalossa.)

Citymaasturissa ei ole mitään järkeä.
 
Mitä järkeä on citymaasturissa? City joka viittaa kaupunki ajoon ja maasturi, joka on maastoon tarkoitettu = auto, jossa on vähän tilaa ollakseen maasturi, mutta jolla ei kuitenkaan voi ajaa maastossa, koska se on suunnitteltu enemmän kaupunkiin. "jes"

citymaasturi ei ole mikään virallinen nimitys SUV luokan autoille. joten ihan turha kritisoida kyseisiä autoja pelkästään citymaasturi sanonnan takia.

kuitenkaan kaikkia ei kiinnosta ajaa niillä tylsillä, tavallisilla autoilla yms. SUV:it vaan yhdistävät monesti 3 kivaa asiaa: tilan, olemuksen ja usein myös turvallisuuden. tiloiltaan katumaasturi pieksee tavallisen perheauton 100-0 ja myös maasto-ominaisuuksiltaan (vaikka kukaan citymaasturin ostajista niitä ei juurikaan tarvitse). kolaritilanteessa toisen auton kanssa oman auton extramassa tuo aina etua.

kohta itketään munanjatkeesta ja saastutuksesta. munanjatke argumentit suveja vastaan tulevat usein perisuomalaiselta kateelliselta paskanjauhajalta jonka mielestä kenelläkään ei voi olla suvia koska ei mullakaan ole varaa.

mitä tulee saastuttamiseen niin suomalainen keskivertoauto joka on yli 10v vanha syöksee ilmoille ihan vitusti enemmän savua kuin uusi katumaasturi. kyllä isommissa autoissa panostetaan puhtauteen yhtä paljon kuin missä tahansa muussakin.

joten jos mieli tekee ostaa katumaasturin oli syy sitten mikä tahansa ja rahaa on niin miksi ei? ja ei, en ajele katumaasturilla eikä kellään lähipiiristäni ole sellaista.
 
Mitä järkeä on citymaasturissa? City joka viittaa kaupunki ajoon ja maasturi, joka on maastoon tarkoitettu = auto, jossa on vähän tilaa ollakseen maasturi, mutta jolla ei kuitenkaan voi ajaa maastossa, koska se on suunnitteltu enemmän kaupunkiin. "jes"

Onhan niitä hybridipolkupyöriiki. sama idea.
 
citymaasturi ei ole mikään virallinen nimitys SUV luokan autoille. joten ihan turha kritisoida kyseisiä autoja pelkästään citymaasturi sanonnan takia.

kuitenkaan kaikkia ei kiinnosta ajaa niillä tylsillä, tavallisilla autoilla yms. SUV:it vaan yhdistävät monesti 3 kivaa asiaa: tilan, olemuksen ja usein myös turvallisuuden. tiloiltaan katumaasturi pieksee tavallisen perheauton 100-0 ja myös maasto-ominaisuuksiltaan (vaikka kukaan citymaasturin ostajista niitä ei juurikaan tarvitse). kolaritilanteessa toisen auton kanssa oman auton extramassa tuo aina etua.

kohta itketään munanjatkeesta ja saastutuksesta. munanjatke argumentit suveja vastaan tulevat usein perisuomalaiselta kateelliselta paskanjauhajalta jonka mielestä kenelläkään ei voi olla suvia koska ei mullakaan ole varaa.

mitä tulee saastuttamiseen niin suomalainen keskivertoauto joka on yli 10v vanha syöksee ilmoille ihan vitusti enemmän savua kuin uusi katumaasturi. kyllä isommissa autoissa panostetaan puhtauteen yhtä paljon kuin missä tahansa muussakin.

joten jos mieli tekee ostaa katumaasturin oli syy sitten mikä tahansa ja rahaa on niin miksi ei? ja ei, en ajele katumaasturilla eikä kellään lähipiiristäni ole sellaista.

Ajan työkseni uusia autoja, ja joukossa on monia citymaastureita. Ja jos joku väittää, että sellainen on tilavampi kuin normaali tila-auto, niin se on :anssi: .

Ukolla on tila-auto ja sinne mahtuu 100 ihmistä enemmän kuin noihin citymaastureihin, niillä ei tee YHTÄÄN mitään kaupunkiolosuhteissa. Ok, myönnän että onhan niillä mukava ajaa, mutta en IKINÄ maksaisi tuollasesta paskasta sellaista hintaa, kun en ikinä tulisi niillä maastossa ajamaan. Jos voitan lotossa, ostan minä päivänä tahansa mielummin Smartin kuin citymaasturin, kun kerran kaupungissa asun enkä pahemmin ajele maanteilläkään.

Citymaasturi on todellakin aivan turha, landella ehkä toisinpäin, mutta kaupungissa edelleen munan/egon jatke. Ostakaa tila-auto, jos haluatte tilaa. Ostakaa kunnon maastoauto, jos haluatte metsässä ajaa.

p.s. niin sanon vielä uudestaan, että perhanan mukava niillä on ajaa (näkee hyvin), mutta silti miinuksia löytyy enemmän kuin plussia - etunenässä hinta, jos mietitään millaiseen käyttöön sellaiset tulevat (kaupunkikruisailuun useimmiten).
 
Voiko kotipaikkakuntaa vaihtaa, jos uudessa kunnassa ei ole vielä osoitetta? Eli kun veli on intissä ja sen tyttöystävä asuu toisella paikkakunnalla, niin voiko se vaihtaa kotikunnakseen tytön kotikunnan, vaikka ei olisi muuttamassa sinne. Saisi näin lomakyydit jatkossa tuonne paikkakunnalle. Asuntoa veljelläni ei ole vaan hän asui ennen inttiä vanhempieni luona.
 
Ajan työkseni uusia autoja, ja joukossa on monia citymaastureita. Ja jos joku väittää, että sellainen on tilavampi kuin normaali tila-auto, niin se on :anssi: .

Ukolla on tila-auto ja sinne mahtuu 100 ihmistä enemmän kuin noihin citymaastureihin, niillä ei tee YHTÄÄN mitään kaupunkiolosuhteissa. Ok, myönnän että onhan niillä mukava ajaa, mutta en IKINÄ maksaisi tuollasesta paskasta sellaista hintaa, kun en ikinä tulisi niillä maastossa ajamaan. Jos voitan lotossa, ostan minä päivänä tahansa mielummin Smartin kuin citymaasturin, kun kerran kaupungissa asun enkä pahemmin ajele maanteilläkään.

Citymaasturi on todellakin aivan turha, landella ehkä toisinpäin, mutta kaupungissa edelleen munan/egon jatke. Ostakaa tila-auto, jos haluatte tilaa. Ostakaa kunnon maastoauto, jos haluatte metsässä ajaa.

p.s. niin sanon vielä uudestaan, että perhanan mukava niillä on ajaa (näkee hyvin), mutta silti miinuksia löytyy enemmän kuin plussia - etunenässä hinta, jos mietitään millaiseen käyttöön sellaiset tulevat (kaupunkikruisailuun useimmiten).

tavallisella perheautolla tarkoitin jotakin perusfarmaria yms. hinnasta on kanssa turha ruikuttaa, taloustilanne on jokaisen oma asia ja jonkin auton hyvyyttä/huonoutta on turha perustella hinnalla suuntaan tai toiseen. myöskään en ymmärrä miten auton taso laskee jos siinä on jotakin extraa, tässä tapauksessa katumaastureiden neliveto ja maastosysteemit.

:offtopic: missä oot töissä? satamassa?
 
Voiko kotipaikkakuntaa vaihtaa, jos uudessa kunnassa ei ole vielä osoitetta? Eli kun veli on intissä ja sen tyttöystävä asuu toisella paikkakunnalla, niin voiko se vaihtaa kotikunnakseen tytön kotikunnan, vaikka ei olisi muuttamassa sinne. Saisi näin lomakyydit jatkossa tuonne paikkakunnalle. Asuntoa veljelläni ei ole vaan hän asui ennen inttiä vanhempieni luona.

Kyllä kai pitää olla osoite. Voisiko se muuttaa osoitteekseen sen tytön osoitteen?
 
tavallisella perheautolla tarkoitin jotakin perusfarmaria yms. hinnasta on kanssa turha ruikuttaa, taloustilanne on jokaisen oma asia ja jonkin auton hyvyyttä/huonoutta on turha perustella hinnalla suuntaan tai toiseen. myöskään en ymmärrä miten auton taso laskee jos siinä on jotakin extraa, tässä tapauksessa katumaastureiden neliveto ja maastosysteemit.

:offtopic: missä oot töissä? satamassa?

Siis, jos sinulla on hyvä ja halvempi tila-auto, niin miksi ihmeessä ostaisit maasturin, jolla tuskin ikinä tulet maastossa ajamaan (mökkitie ei ole maastoa)? Tämä on logiikkaa, jota en ymmärrä - paitsi egoilusyistä. Ja nelivedolla ei tee yhtään mitään kaupungissa, eikä edes Turku-Helsinki motarilla. Mutta mutta mielipiteistä voi aina kinastella. :D

Kyllä, satamassa hyvinkin.
 
mitä tulee saastuttamiseen niin suomalainen keskivertoauto joka on yli 10v vanha syöksee ilmoille ihan vitusti enemmän savua kuin uusi katumaasturi. kyllä isommissa autoissa panostetaan puhtauteen yhtä paljon kuin missä tahansa muussakin.

Paskapuhetta. Kyllä se vaan niin on, että etenkin hiilidioksidipäästöihin ei juuri vaikuta mikään muu kuin polttoaineenkulutus. Ja suuri massa yhdistettynä suuresta otsapinta-alasta johtuvaan korkeaan ilmanvastukseen ajaa väistämättä korkeaan kulutukseen kuin esim. 95 vuoden tavallinen perheauto.

Tuota tärkeämpänä haittana pidän kuitenkin citymaasturien yleensä paskaa ajettavuutta isommissa vauhdeissa, tuuli heiluttaa ja korkeapainopiste kallistelee autoa.
 
Siis, jos sinulla on hyvä ja halvempi tila-auto, niin miksi ihmeessä ostaisit maasturin, jolla tuskin ikinä tulet maastossa ajamaan (mökkitie ei ole maastoa)? Tämä on logiikkaa, jota en ymmärrä - paitsi egoilusyistä. Ja nelivedolla ei tee yhtään mitään kaupungissa, eikä edes Turku-Helsinki motarilla. Mutta mutta mielipiteistä voi aina kinastella. :D

Kyllä, satamassa hyvinkin.

myönnän ettei katumaasturin ostaminen useinkaan ole täysin järkisyillä perusteltu ratkaisu. neliveto on enimmäkseen tarpeeton ymsyms. mutta jos rahaa löytyy niin miksi helvetissä sitä ei käyttäisi jotta saisi sen näköisen, oloisen ja ominaisuuksiltaan vähintään vastaavan auton kuin haluaa.

se auton ostaminen harvoin menee tyyliin "ostan halvimman auton joka kuljettaa 3 lastani ja syö alle 9litraa sadalla" monet vaan tykkää isommasta ja järeämmästä. meinaatko että jokainen katumaasturin ostaja ajelee muna pystyssä ympäri kaupunkia ja nauraa autoilijoille jotka ajavat 1m matalammalla ja 0.5 tonnia kevyemmällä autolla.

harva valitsee muijansa pelkästään lisääntymisominaisuuksien perusteella. täytyy olla sitä jotakin joka miellyttää itseä.

mielipideasioitahan nää loppujenlopuksi on. erilaisia ihmisiä mielyttää eri asiat. toisten mieltymykset mielletään usein negatiivisiksi ellei niitä itse ymmärretä. aika moni pitää kehonrakentajia pienimunaisina pullistelijoina ;)

Tuota tärkeämpänä haittana pidän kuitenkin citymaasturien yleensä paskaa ajettavuutta isommissa vauhdeissa, tuuli heiluttaa ja korkeapainopiste kallistelee autoa.

"paska ajettavuus" on suhteellista. paska ajettavuus verrattuna mihin?. 20v vanhan auton ajettavuuteen verrattuna mikä tahansa katumaasturi on lahja taivaasta. ja jos haluaa mennä isompaa vauhtia niin hommaa sitten jonkun joka on siihen hommaan sopivampi. kaikkea ei voi saada.
 
Subarua ajavana voin kertoa nelivedon olevqn kaupungissakin hyödyllinen. Kaikki kadut eivät talvella ole hyvin hiekotettuja ja mäissä usein ovat bussit ja muut hioneet lumen melko tiukaksi ja kitkattomasti. Usein kaksivetoiset jumittavat näissä aivan helvetisti. Myös talven loska- ja räntäkeleissä neliveto on mannaa taivaasta.

Ja jos on kolme lasta mukana, kuten yhdessä esimerkissä, vievät ne tavaroineen aivan helvetisti tilaa ja jokainen muistaa millaisia lapsuuden mökkireissut perheen kanssa olivat jossain kuppaisessa datsun 100A:ssa. Ei tilaa matkustajille ja tavaroille.

Pelkkkänä egonkohottajana ja muotihommana citymaasturit ovat kyllä vihoviimeisiä asioita tässä maailmasta.
 
Pelkkkänä egonkohottajana ja muotihommana citymaasturit ovat kyllä vihoviimeisiä asioita tässä maailmasta.

Niin on, mutta en mä ainakaan voi kieltää ettenkö ostaisi heti citymaasturia jos vain olisi siihen varaa. Sellasella ajaminen vaan on niin käsittämättömän mahtavaa. Egonbuustaus tulisi heti toisena syynä. Järkeähän siinä hommassa ei olisi tippaakaan. :nolo:
 
Voiko kotipaikkakuntaa vaihtaa, jos uudessa kunnassa ei ole vielä osoitetta? Eli kun veli on intissä ja sen tyttöystävä asuu toisella paikkakunnalla, niin voiko se vaihtaa kotikunnakseen tytön kotikunnan, vaikka ei olisi muuttamassa sinne. Saisi näin lomakyydit jatkossa tuonne paikkakunnalle. Asuntoa veljelläni ei ole vaan hän asui ennen inttiä vanhempieni luona.

Mulla ainakin onnistu ihan sillä että ilmotin haluavani litterat jatkossa eri paikkaan. Ei ne mitään ruvennu kysylemään..
 
Painata itse, ei paljoa kustanna jos itse toimitat paidan. Eikä edes firman paidalla.

Voisiko joku heittää urlia joihinkin painotaloihin/firmoihin ketkä noita tekis. Olis tarvetta muutamalle.
 
Back
Ylös Bottom