Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.


Niin on, mutta en mä ainakaan voi kieltää ettenkö ostaisi heti citymaasturia jos vain olisi siihen varaa. Sellasella ajaminen vaan on niin käsittämättömän mahtavaa. Egonbuustaus tulisi heti toisena syynä. Järkeähän siinä hommassa ei olisi tippaakaan. :nolo:

:offtopic: Jos sitä täppiä olisi, niin meikäpoika ostaisi hyvin äkkiä kullanvärisen BMW X5sen..:nolo:
Nyt vaan on aika siisti peli:)
 
Mikä oli solkussa, kun sammui yhtäkkiä ja täytyi akrobatisoida itsensä sieltä ulos?
Yleensä on aina piipannut ennen kuin ohjelma loppuu. Onko siinä joku tyly aikaraja jolloin pimahtaa ja saatat mahdollisesti jäädä sisälle jumiin? :D
 
Kannattaako ottaa opintolainaa ja koskas sitä pitäisi maksella valmistumisen jälkeen pois?

Tämä tyhmä kysymys siksi, että selkävamma estää ruumiilliset kesätyöt ja joudun tyytymään pätkätöihin, jotka eivät rasita fyysisesti. Tästä johtuen myös tuloni pienenevät ja aikeissa olisi käydä parissa kesätentissä ja nostaa opintotuet ja asumislisät parilta kesäkuukaudelta. Tässä mielessä opintolainasta olisi apua.

:(
 
Kannattaa ottaa opintolainaa. Eikä takaisinmaksu riipu valmistumisesta vaan opintotukikuukausien loppumisesta. Oiskohan kaks vuotta niiden jälkeen...
 
Subarua ajavana voin kertoa nelivedon olevqn kaupungissakin hyödyllinen. Kaikki kadut eivät talvella ole hyvin hiekotettuja ja mäissä usein ovat bussit ja muut hioneet lumen melko tiukaksi ja kitkattomasti. Usein kaksivetoiset jumittavat näissä aivan helvetisti. Myös talven loska- ja räntäkeleissä neliveto on mannaa taivaasta.

Ja jos on kolme lasta mukana, kuten yhdessä esimerkissä, vievät ne tavaroineen aivan helvetisti tilaa ja jokainen muistaa millaisia lapsuuden mökkireissut perheen kanssa olivat jossain kuppaisessa datsun 100A:ssa. Ei tilaa matkustajille ja tavaroille.

Pelkkkänä egonkohottajana ja muotihommana citymaasturit ovat kyllä vihoviimeisiä asioita tässä maailmasta.

Tuo lihavoitu on taas sellaista yleistystä, että alta pois. Jos on tarpeeksi jyrkkä mäki, jäät siihen kiinni vaikka olisi ketjut renkaissa. Itse en ole muilla kuin kitkarenkailla ajanut talvella ja vaikka välillä Turun aninkaistenmäki on pelottanut, niin joka kerta on liikkeelle päässyt kunhan tajuaa ottaa vauhtia siitä urien vierestä, missä yleensä on lunta. Minä en ole vielä kertaakaan jäänyt jumiin vanhalla etuvetoisella, kitkarenkailla varustetulla tuhnulla.

Talven loskapaska ja räntäkelit on aika harvoin, jos hieman mietit pidemmälle. Ei siinä 20cm loskakerroksessa auta edes neliveto, jos sikseen on. Ei muuten ollut tänä talvena täälläpäin yhtenäkään päivänä sellaista keliä ettei noku autolla olisi päässyt. Paitti syksyllä, kun jengillä oli vielä kesärenkaat ja siinähän on sitten aivan sama onko neliveto vai se puolet siitä - jos lähtee lapasesta niin lähtee lapasesta.

Ja tuo esimerkkisi lapsista ja tavaroista, niin edelleenkään et saa yhtä paljon tavaroita ja ihmisiä citymaasturiin kuin kunnon tila-autoon. Se ei miksikään muutu ellei niiden autojen kokoa suurenneta muuhunkin suuntaan kuin ylöspäin.

"Pelkkkänä egonkohottajana ja muotihommana citymaasturit ovat kyllä vihoviimeisiä asioita tässä maailmasta."

Tulee muuten heti 300km/h kulkevien autojen jäljessä Suomen oloissa (nimenomaan kaupungissa, maaseutu on aivan eri asia). :david:
 
No jos oletetaan että muija ei oo mikään ylä asteen pihalta haettu teini tyttö ....

Onko tytöllä oikeus jättää jos pojalla ei seiso?
 
totta vitussa. ei seurustelu ole mikään lailla säädelty elämäntapa. oikeus on jättää syystä, tai ilman syytä. se taas on kokonaa toine homma et onko se oikein/järkevää. jos tuntuu et homma ei toimi nii on
 
Onko tytöllä oikeus jättää jos pojalla ei seiso?

Oliko Iltalehdessa vai iltasanomissa missä uutisoitiin siitä kun miehellä ei seissyt ja hän ei ollut tästä ilmoittanu vaimollensa ennen avioliittoa niin ero räpsähti käräjillä samantien ja mies joutu maksaan korvauksi :D ... eli kyllä on
 
Oliko Iltalehdessa vai iltasanomissa missä uutisoitiin siitä kun miehellä ei seissyt ja hän ei ollut tästä ilmoittanu vaimollensa ennen avioliittoa niin ero räpsähti käräjillä samantien ja mies joutu maksaan korvauksi :D ... eli kyllä on

Ei Suomessa avioeroon nykyään mitään syytä tarvita. Korvauksia maksetaan sen mukaan mitä on avioehdossa.

Jos muija ei anna niin sitä ei varmaan haluta tai se on jotenkin kipeänä. Asia kai kannattaa selvittää. Jos se tekee sen kiusalla tai käy vieraissa niin sitten jättäminen on varmaan hyvin perusteltua.
 
Nyt löyty jo melko hyvät perustelu :D ... Eli jos muija ei anna niin voidaan päätellä että se on sairas tai käy vieraissa :D ... Kuinkahan monta eroa nyt tällä perusteella saadaan aikaseksi :rolleyes: ?
 
Niin tai sitä ei haluta tai se tekee sen kiusalla... Mitä muita vaihtoehtoja keksit. Syy voi olla sinussa... se ei nauti ja halut katoaa
 
Tuo lihavoitu on taas sellaista yleistystä, että alta pois. Jos on tarpeeksi jyrkkä mäki, jäät siihen kiinni vaikka olisi ketjut renkaissa.

Talven loskapaska ja räntäkelit on aika harvoin, jos hieman mietit pidemmälle.

Ja tuo esimerkkisi lapsista ja tavaroista, niin edelleenkään et saa yhtä paljon tavaroita ja ihmisiä citymaasturiin kuin kunnon tila-autoon. Se ei miksikään muutu ellei niiden autojen kokoa suurenneta muuhunkin suuntaan kuin ylöspäin.

Kiitän jyrkistä mielipiteistäsi, otan ne nyt tässä huomioon. Mainitsit aluksi yleistyksestä ja heti sen jälkeen kehottelet miettimään pitemmälle ja yleistät sen jälkeen itse useita asioita vailla toista näkökulmaa. Kiitän myös provoilusta ja erinomaisen Turkulaisesta itsekritiikistäsi.

Tarkoitukseni oli kertoa ainoastaan muutammia niitä puolia, joilla tuollaisen hankkimista voi perustella itselleen. Itse tarvitsen työnikin puolesta nelivetoa ja koska ajan tavallista henkilöautoa, usein toivoisin peltotiellä lisää maavaraa. Ystäväni osti citymaasturin työautoksi, mutta ajaa maaseudulla ja joutuu kuljettamaan usein isoja ja painavia tarvikkeita tai suuria määriä tavaraa, toiselle pakettiautolle yrityksellä ei ollut käyttöä. Nämä ovat siis poikkeustapauksia, eikä ainoastaan kauppakassikäyttöä.

Jäinen mäki, johon joutuu valoissa pysähtymään, on useammankin kerran jumittanut viereiselle kaistalle ja eteeni autoja. Havainto tehty useassa mäessä, useasta eri automerkistä, useasta eri vuosimallista. Renkaitten kuntoa ja laatua en tiedä. Vauhdissa mäki, kuten mainitsit, ei tosiaankaan pysäytä autoja. Pysähdyksestä on vaikea ottaa vauhtia, jolloin neliveto auttaa.

Talven loskapaskassa enemmän merkitsee korvien väli, kuin auton laatu. Neliveto pitää kuitenkin paremmin jopa siinä pahemmassakin kelissä. Eteenpäin siis, sivuille pito on aivan sama. Ja jos neliveto lähtee käsistä, sitä on myös sen verran hankalampi saada takaisin hallintaa.

Loskapaska ei hirveästi tässä tänä vuonna vaivannut, eikä Turun suunnallakaan. Mutta Turku ei koko Suomi, edes sen enempää kuin Helsinkikään. Talvia on monenlaisia ja vaihtelevat aikalailla ympäri maata nuo kelit.

Tila-auto on tila-auto, pakettiauto on pakettiauto, citymaasturi on joissain tapauksissa tarpeellinen ja yllättävän vähän bensaa kuluttava koostaan huolimatta. Pitkää tavaraa autolla on paha kuljettaa, mutta tavaraa ja porukkaa saa silti mahtumaan sisään mukavasti ja parkkipaikkoihinkin mahtuu kunnolla tila-autoihin verrattuna. Farmariautoa pidän kuitenkin fiksumana laitteena isollekin perheelle. Egobuusteriksi kuitenkin kannattaa hankkia ennemmin jotain muuta ja kauppakassiksi riittää pienempikin laite.

No, tulipahan avauduttua.
 
Tyhmä kysymys: Miksette avaa keskustelulle citymaasturi vs... ihan omaa threidiä
 
klipetiklip

Tarkoitukseni oli kertoa ainoastaan muutammia niitä puolia, joilla tuollaisen hankkimista voi perustella itselleen. Itse tarvitsen työnikin puolesta nelivetoa ja koska ajan tavallista henkilöautoa, usein toivoisin peltotiellä lisää maavaraa. [Puhuin kaupunkiajosta, maaseutu on erikseen, samoin jos tarvitsee ajella vaikkapa työmaalla jne] Ystäväni osti citymaasturin työautoksi, mutta ajaa maaseudulla [juurikin tätä mieltä minäkin olin]ja joutuu kuljettamaan usein isoja ja painavia tarvikkeita tai suuria määriä tavaraa, toiselle pakettiautolle yrityksellä ei ollut käyttöä. [okei eli mielummin citymaasturi tavaran kuljetukseen kuin pakettiauto, mahtava logiikka] Nämä ovat siis poikkeustapauksia, eikä ainoastaan kauppakassikäyttöä.

Jäinen mäki, johon joutuu valoissa pysähtymään, on useammankin kerran jumittanut viereiselle kaistalle ja eteeni autoja. Havainto tehty useassa mäessä, useasta eri automerkistä, useasta eri vuosimallista. Renkaitten kuntoa ja laatua en tiedä. Vauhdissa mäki, kuten mainitsit, ei tosiaankaan pysäytä autoja. [sori vaan, mutta puhuin paikaltaan lähtemisestä - anteeksi jos ei selvinnyt tekstistä, kunnon vauhdilla autolla pääsee lentämäänkin..] Pysähdyksestä on vaikea ottaa vauhtia, jolloin neliveto auttaa. [edelleenkin, pääsee ilman nelivetoakin]

Talven loskapaskassa enemmän merkitsee korvien väli, kuin auton laatu. Neliveto pitää kuitenkin paremmin jopa siinä pahemmassakin kelissä. Eteenpäin siis, sivuille pito on aivan sama. Ja jos neliveto lähtee käsistä, sitä on myös sen verran hankalampi saada takaisin hallintaa. [tästä olen samaa mieltä]

Loskapaska ei hirveästi tässä tänä vuonna vaivannut, eikä Turun suunnallakaan. Mutta Turku ei koko Suomi, edes sen enempää kuin Helsinkikään. [anteeksi, kun käytin esimerkkinä kotikaupunkiani, ensi kerralla voin ajaa rovanimelle tutustumaan kaupunkiin, niin voin käyttää muuta esimerkkiä kuin tuttua kotikaupunkiani!] Talvia on monenlaisia ja vaihtelevat aikalailla ympäri maata nuo kelit.

Tila-auto on tila-auto, pakettiauto on pakettiauto, citymaasturi on joissain tapauksissa tarpeellinen ja yllättävän vähän bensaa kuluttava koostaan huolimatta. Pitkää tavaraa autolla on paha kuljettaa, mutta tavaraa ja porukkaa saa silti mahtumaan sisään mukavasti ja parkkipaikkoihinkin mahtuu kunnolla tila-autoihin verrattuna. [se on aivan yhtä helppo saada mahtumaan kuin tila-auto, olen parkkeerannut citymaastureita sellaisiin koloihin ettet uskokaan eikä ole sen helpompaa kuin kunnon tila-autolla]Farmariautoa pidän kuitenkin fiksumana laitteena isollekin perheelle. Egobuusteriksi kuitenkin kannattaa hankkia ennemmin jotain muuta ja kauppakassiksi riittää pienempikin laite. [totta, mutta edelleen kaupunkikäytössä citymaasturi on minun mielestäni aivan turha]

No, tulipahan avauduttua.

Pistin kommenttia tuonne oman tekstisi väliin, toivottavasti ei ole hirveän sekava, oli pakko kikkailla mahdollisimman vaikeasti. :jahas:

Mutta myönnän edelleen, että on ne mukavia ajettavia (näkee edelleen hyvin) ja tietynlaisessa käytössä hyvinkin käteviä, mutta et tarvitse sellaista autoa jos käytät sitä välillä keskustan työpaikka-ruokakauppa-koti lähiössä. Siinä tapauksessa tuollaisen hankkiminen on joko tyhmyyttä, tarkoituksenmukaista rahan kaivoon heittämistä tai egon buustausta.

Siis laitetaan nyt vielä kerran, ettei mene herneet nenään: ne ovat käytännöllisiä JOS niillä ajaa huonoilla teillä/maastossa/maalla yms, mutta ei tuossa ylhäällä mainitussa käytössä.

Älkää ottako mun kommentteja liian vakavasti, pikkasen stressiä kirjoituksista, mutta olen kyllä ajanut kaikkia autoja, joista väitän täällä tietäväni enemmänkin. Saa olla aina eri mieltä, mutta ei tarvitse mennä henk.kohtaisuuksiin. Peace. :piis: :thumbs:

EDIT: tai no menee noi munki kommentit vähän henk.koht, sori, antakaa tulla paskaa niskaan vaan. :D
 
Tyhmä kysymys: Miksette avaa keskustelulle citymaasturi vs... ihan omaa threidiä

Koska sain sanottavani sanottua yhdessä postissa (ei ole järkeä avata uutta ketjua tämän takia), mutta joudun toistamaan itseäni. Luultavasti joutuvat muutkin, kun olen tällainen paksukallo.

Mutta joo, olet oikeassa, aika pahasti menee off-topiciksi. Pahoittelut.
 
Opintolainasta vielä...

Kun en ole lainaa tämän lukuvuoden aikana nostanut, niin onko minulla mahdollisuus saada koko kuluneen vuoden laina kerralla vaikkapa heinäkuussa? Vaiko ainoastaan se osuus, joka on saatavilla tammikuusta 07 lähtien, eli joku 1200e?:(
 
^^Itsellä osui taasen hiukan huono päivä kohdalle. Herne oli nenässä jo valmiina ja tuntui kuin sitä olisi tökitty syvemmälle. (Nytkin ilman syytä tekee mielä jatkaa ja mahdollisimman v-mäisellä tavalla, menen siis vitutusketjuun tämän jälkeen) Kuten vaksillakin, pahoittelut off-topicista ja onnea ylppäreihin.
 
Back
Ylös Bottom