Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama. Samalla keplottelin itselleni matka-ajan pidennyksen ja vältyin tks:lta.Mulla ainakin onnistu ihan sillä että ilmotin haluavani litterat jatkossa eri paikkaan. Ei ne mitään ruvennu kysylemään..
Niin on, mutta en mä ainakaan voi kieltää ettenkö ostaisi heti citymaasturia jos vain olisi siihen varaa. Sellasella ajaminen vaan on niin käsittämättömän mahtavaa. Egonbuustaus tulisi heti toisena syynä. Järkeähän siinä hommassa ei olisi tippaakaan.![]()
Jos sitä täppiä olisi, niin meikäpoika ostaisi hyvin äkkiä kullanvärisen BMW X5sen..

Subarua ajavana voin kertoa nelivedon olevqn kaupungissakin hyödyllinen. Kaikki kadut eivät talvella ole hyvin hiekotettuja ja mäissä usein ovat bussit ja muut hioneet lumen melko tiukaksi ja kitkattomasti. Usein kaksivetoiset jumittavat näissä aivan helvetisti. Myös talven loska- ja räntäkeleissä neliveto on mannaa taivaasta.
Ja jos on kolme lasta mukana, kuten yhdessä esimerkissä, vievät ne tavaroineen aivan helvetisti tilaa ja jokainen muistaa millaisia lapsuuden mökkireissut perheen kanssa olivat jossain kuppaisessa datsun 100A:ssa. Ei tilaa matkustajille ja tavaroille.
Pelkkkänä egonkohottajana ja muotihommana citymaasturit ovat kyllä vihoviimeisiä asioita tässä maailmasta.

Ihan miten tuntuu. ja aikalailla ikä vaikuttaa tähän, jos olette jotain 13v niin ihmekkös tuo jos emänältä ei irtoa
No jos oletetaan että muija ei oo mikään ylä asteen pihalta haettu teini tyttö ....
Onko tytöllä oikeus jättää jos pojalla ei seiso?
Oliko Iltalehdessa vai iltasanomissa missä uutisoitiin siitä kun miehellä ei seissyt ja hän ei ollut tästä ilmoittanu vaimollensa ennen avioliittoa niin ero räpsähti käräjillä samantien ja mies joutu maksaan korvauksi :D ... eli kyllä on
Tuo lihavoitu on taas sellaista yleistystä, että alta pois. Jos on tarpeeksi jyrkkä mäki, jäät siihen kiinni vaikka olisi ketjut renkaissa.
Talven loskapaska ja räntäkelit on aika harvoin, jos hieman mietit pidemmälle.
Ja tuo esimerkkisi lapsista ja tavaroista, niin edelleenkään et saa yhtä paljon tavaroita ja ihmisiä citymaasturiin kuin kunnon tila-autoon. Se ei miksikään muutu ellei niiden autojen kokoa suurenneta muuhunkin suuntaan kuin ylöspäin.
klipetiklip
Tarkoitukseni oli kertoa ainoastaan muutammia niitä puolia, joilla tuollaisen hankkimista voi perustella itselleen. Itse tarvitsen työnikin puolesta nelivetoa ja koska ajan tavallista henkilöautoa, usein toivoisin peltotiellä lisää maavaraa. [Puhuin kaupunkiajosta, maaseutu on erikseen, samoin jos tarvitsee ajella vaikkapa työmaalla jne] Ystäväni osti citymaasturin työautoksi, mutta ajaa maaseudulla [juurikin tätä mieltä minäkin olin]ja joutuu kuljettamaan usein isoja ja painavia tarvikkeita tai suuria määriä tavaraa, toiselle pakettiautolle yrityksellä ei ollut käyttöä. [okei eli mielummin citymaasturi tavaran kuljetukseen kuin pakettiauto, mahtava logiikka] Nämä ovat siis poikkeustapauksia, eikä ainoastaan kauppakassikäyttöä.
Jäinen mäki, johon joutuu valoissa pysähtymään, on useammankin kerran jumittanut viereiselle kaistalle ja eteeni autoja. Havainto tehty useassa mäessä, useasta eri automerkistä, useasta eri vuosimallista. Renkaitten kuntoa ja laatua en tiedä. Vauhdissa mäki, kuten mainitsit, ei tosiaankaan pysäytä autoja. [sori vaan, mutta puhuin paikaltaan lähtemisestä - anteeksi jos ei selvinnyt tekstistä, kunnon vauhdilla autolla pääsee lentämäänkin..] Pysähdyksestä on vaikea ottaa vauhtia, jolloin neliveto auttaa. [edelleenkin, pääsee ilman nelivetoakin]
Talven loskapaskassa enemmän merkitsee korvien väli, kuin auton laatu. Neliveto pitää kuitenkin paremmin jopa siinä pahemmassakin kelissä. Eteenpäin siis, sivuille pito on aivan sama. Ja jos neliveto lähtee käsistä, sitä on myös sen verran hankalampi saada takaisin hallintaa. [tästä olen samaa mieltä]
Loskapaska ei hirveästi tässä tänä vuonna vaivannut, eikä Turun suunnallakaan. Mutta Turku ei koko Suomi, edes sen enempää kuin Helsinkikään. [anteeksi, kun käytin esimerkkinä kotikaupunkiani, ensi kerralla voin ajaa rovanimelle tutustumaan kaupunkiin, niin voin käyttää muuta esimerkkiä kuin tuttua kotikaupunkiani!] Talvia on monenlaisia ja vaihtelevat aikalailla ympäri maata nuo kelit.
Tila-auto on tila-auto, pakettiauto on pakettiauto, citymaasturi on joissain tapauksissa tarpeellinen ja yllättävän vähän bensaa kuluttava koostaan huolimatta. Pitkää tavaraa autolla on paha kuljettaa, mutta tavaraa ja porukkaa saa silti mahtumaan sisään mukavasti ja parkkipaikkoihinkin mahtuu kunnolla tila-autoihin verrattuna. [se on aivan yhtä helppo saada mahtumaan kuin tila-auto, olen parkkeerannut citymaastureita sellaisiin koloihin ettet uskokaan eikä ole sen helpompaa kuin kunnon tila-autolla]Farmariautoa pidän kuitenkin fiksumana laitteena isollekin perheelle. Egobuusteriksi kuitenkin kannattaa hankkia ennemmin jotain muuta ja kauppakassiksi riittää pienempikin laite. [totta, mutta edelleen kaupunkikäytössä citymaasturi on minun mielestäni aivan turha]
No, tulipahan avauduttua.
Tyhmä kysymys: Miksette avaa keskustelulle citymaasturi vs... ihan omaa threidiä