Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Opintolainasta vielä...

Kun en ole lainaa tämän lukuvuoden aikana nostanut, niin onko minulla mahdollisuus saada koko kuluneen vuoden laina kerralla vaikkapa heinäkuussa? Vaiko ainoastaan se osuus, joka on saatavilla tammikuusta 07 lähtien, eli joku 1200e?:(

Itselle ainakin napsahti koko vuoden lainat tilille.
Tai niin että se osuus mitä siihen mennessä olisi pitänyt lainaa pompsahtaa tilille.
Ja loput sitten ajallaan.

Hetken sitä luuli olevansa varoissaan.

Itselle ainakin napsahti koko vuoden lainat tilille.
Tai niin että se osuus mitä siihen mennessä olisi pitänyt lainaa pompsahtaa tilille.
Ja loput sitten ajallaan.

Hetken sitä luuli olevansa varoissaan.

Tuo viimeinen lause jäi soimaan päähäni.:( Vaikkakin tottahan tuo on. Nyt toinen vuosi yliopistossa menossa ja tämä lukuvuosi menty kesätyörahoilla ja säästöillä. Viime vuonna täydet lainat pankista. Jotenkin tuosta lainasta tullut sellainen perkeleen peikko, vaikka monihan sitä käyttää. Minun kohdalla se tosin pelastaisi varmaankin tuon kesän taloudellisen puolen, kun siihen päälle lyödään opintotuki&asumislisä sekä pätkätöiden pätkittäiset korvaukset.

mistä ton kirjotuksen saa mikä sitten näkyy aina tuossa postauksien lopussa vai pitäkö olla vip? :jahas: prkl ku oon huono selittään mut kyllä joku tajuu :D

Mitä erikoista tarvii voidakseen kommentoida SALAISET KANSIOT sivustolla, sillä yritykseni avasi vain automaattivastauksen, joka ilmoitti että en omaa jotain oikeuksia? Oletin sen olevan avoin kirjoittamiseen...Mut mä oon sit tyhmä :(

mistä ton kirjotuksen saa mikä sitten näkyy aina tuossa postauksien lopussa vai pitäkö olla vip?

Profiili -> Edit signature

Mitä erikoista tarvii voidakseen kommentoida SALAISET KANSIOT sivustolla, sillä yritykseni avasi vain automaattivastauksen, joka ilmoitti että en omaa jotain oikeuksia? Oletin sen olevan avoin kirjoittamiseen

Vain modet voivat kirjoittaa The Kansioiden ketjuihin.

Ajattelin hieman kokeilla säästämistä ruokakuluissa, ilman että kuitenkaan ravintoarvot kärsisivät. Budjetti tasan 100 euroa alkaen tulevasta lauantain kauppareissusta, päättyen 4 viikon päästä. Tilanne on siitä syystä haastava, että yleensä viikossa ruokaan menee n.50 euroa/vko ja tuntuu silti, että nälkä on.

Joku voisi todeta, että makaroonia ja riisiä vaan koneeseen, kun on halpaa, mutta en mitää hiilaripöhöä tässä todellakaan tavoittele. Myös tonnikala mahdoton idea sen maun vuoksi. Ei mene alas.

Kysymyksenäni kysynkin, että millaisia asioita tulisi ottaa huomioon tuon kunnianhimoisen tavoitteeni toteutukseen?

Surviving for a month - auttakaa minua!:rolleyes:

Kysymyksenäni kysynkin, että millaisia asioita tulisi ottaa huomioon tuon kunnianhimoisen tavoitteeni toteutukseen?

Surviving for a month - auttakaa minua!:rolleyes:

Kun kyse ei ole kuin kuukauden ajasta, mielestäni pärjää köyhemmälläkin ravintoarvokoostumuksella. Näin ollen kannattaa ottaa huomioon vaan se, että ostat laadukasta ruokaa mahdollisimman halvalla.

Tässäpä tulevan kuukauden ruokalistasi: Seitiä, kananmunaa (isoissa kennoissa), halpaa heraa, rasvatonta maitoa, kaurahiutaleita, öljyä, porkkanoita (osta 3kg:n säkeissä ;) ), omenoita (tietenkin halvinta mahdollista lajiketta ja vähintään kilon säkeissä).

Bon appétit! :thumbs: :D

Ei Helveette! Eipä tuo kivalta kuullostanut tuo ex-Tavallisen lista. :( Luulin, että tämä olisi helpompaa. Seitikin on siinä ja siinä, että pystyykö syömään.

edit. Tästähän olisi voinut avata oikein oman otsakkeenkin, jossa raportoisin "köyhän miehen Nyyssölänä", että kuinka helvetin pahalta tuntuu. Mitähän modet siitä sanoisi...?

Ei Helveette! Eipä tuo kivalta kuullostanut tuo ex-Tavallisen lista. :( Luulin, että tämä olisi helpompaa. Seitikin on siinä ja siinä, että pystyykö syömään.

Ei katsos pidä olla liian nirso. ;) Itseasiassa jos pärjäät vähillä kaloreilla, niin varmasti tuo budjetti voi antaa periksi myös kalliimpia ruoka-aineita, mutta tuo olisi oikeasti ainakin omasta mielestäni helpostikin syötävissä oleva kuukauden menu. :) Toivottavasti saat muilta vähän houkuttelevammalta kuulostavia ehdotuksia!

Olen joskus ihan huvikseni pohtinut, että mistähän ne kaikki koirille myytävät jauhelihat koostuu:rolleyes: . Niissä valmispakkauksissa on varmaan aika paljon sidekudosta mukana, mutta ainakin Turun kauppahallin lihamyymälässä myytävä "koiran jauheliha" näyttää oikein syötävältä. Terveen punertavaa, vähärasvaisen näköistä, pehmeää, ehkä hieman hienojakoisempaa kuin ihmisille myytävä. Hinta 1,80/kg! On kyllä niin punaista, että saattaa olla jotain väriainetta joukossa.. Mutta ei siihen ainakaan kuole, ja liha nyt on aina lihaa:D . Jos ikinä olen tarpeeksi köyhä, lupaan kokeilla ja raportoida!

Uwish sai tämän `Staying alive for a month`-kampanjan kuullostamaan taas asteen verran mukavammalta...:urjo: Koiran jauhelihaa ja marsun suolakivi suuhun, niin kuukausi menee kivasti.

Jos vaikka pari euroa tuhlaisi mausteisiin niin ehkä loppuisi kitinä noiden halvempien tavaroiden mausta (no, en ota siihen koiran jauhelihaan kantaa; jotkut kissanruoat näyttävät kyllä todella hyviltä). Valkosipulia, mausteita ja teet vaikka jotain sille koostumukselle, esim. seitä ei ole pakko syödä keitettyinä palasina kumiperunan kanssa.

Oisiko antaa jotain ohjetta polven teippaamiseen? Polvi otti pari päivää sitten vähän osumaa ja nyt varsinkin polven kääntyessä pyörimissuunnassa tuntuu hieman vihlovaa kipua. Pitäisi siis teipeillä saada tuettua niin että polvi kääntyisi pyörähdyssuunnassa mahdollisimman vähän ja liikkeen saisi näin ohjattua lonkkaan/lantioon.

Uwish sai tämän `Staying alive for a month`-kampanjan kuullostamaan taas asteen verran mukavammalta...:urjo: Koiran jauhelihaa ja marsun suolakivi suuhun, niin kuukausi menee kivasti.

Jos ottaa suurimman osan päivän protskuista halppisherasta,niin eiköhän se ihan hyvin mene.

Back
Ylös Bottom