Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt kun irtisanot kämpän, kk:n irtisanomisaika alkaa 1.10. ja loppuu 31.10. Muuttopäivä on sitten se 1.11. joten ei tarvii maksaa vuokraa enää lokakuun jälkeen.

Mistä tietää että televisio hajoaa??

Mulla on vanha tv, joka tänä aamuna alkoi pelkästään MTV3-kanavalla tekemään "vaakaraitoja" jotka sirisee. Ok, huonosti selitetty, mutta siis eripaksuisia vaakasuuntaan olevia välkkyviä raitoja koko ruudun täydeltä. Kuvaa pystyy kyllä about katsomaan, muilla kanavilla ei ole mitään ongelmia.

Vai onko tv:kin todennut, että kolmoselta tulee yleensä pelkkää schaissea...? :rolleyes:

Mistä tietää että televisio hajoaa??

Mulla on vanha tv, joka tänä aamuna alkoi pelkästään MTV3-kanavalla tekemään "vaakaraitoja" jotka sirisee. Ok, huonosti selitetty, mutta siis eripaksuisia vaakasuuntaan olevia välkkyviä raitoja koko ruudun täydeltä. Kuvaa pystyy kyllä about katsomaan, muilla kanavilla ei ole mitään ongelmia.

Vai onko tv:kin todennut, että kolmoselta tulee yleensä pelkkää schaissea...? :rolleyes:

Näin äkkiseltään en sanoisi koko television olevan kuolemassa jos yhdellä kanavalla on ongelmaa.

Ensimmäisenä tulee mieleen juovamuuntaja ongelmat, mutta joku elektroniikkavelho voi kertoa siitä lisää.

juovamuuntaja ongelmat

... kuulostaa pahalta jo pelkkä sana! Jos joku keksii vian, toivottavasti voisi kertoa myös sen, josko sitä voi korjauttaa ammattilaisella, ts. onko mitään järkeä maksaa korjauksesta.

... kuulostaa pahalta jo pelkkä sana! Jos joku keksii vian, toivottavasti voisi kertoa myös sen, josko sitä voi korjauttaa ammattilaisella, ts. onko mitään järkeä maksaa korjauksesta.

ei ole järkee korjauttaa. vanhemmiltani pimeni 3 vuotta vanha tv
josta hajosi muuntaja. osan hinta jo noin 100€+ korjauskulut.

uusi vastaava 21 tuumanen makso 169€ jossa luonnollisesti takuu ym..

miten tehdään hääautoon koristelu "kukka" konepellille siitä leveästä nauhasta?
kuvan jos joku löytäisi, niin sekin auttaisi paljon.

Mistä johtuu, että lenkin jälkeen hampaisiin ja huulien sisäpinnoille tulee sellainen kevyesti "karhea" plakkimainen pinta, vaikka hampaat olisi pesty juuri ennen lenkkiä? Jotenkin yhdistän tämän lenkillä tapahtuvaan syljen erittymiseen, mutta silti... mistä moinen? Tätä ei tapahdu joka lenkin jälkeen, vaan yleensä hiukan kovempien lenkkien jälkeen.

Mitenkäs se menee jossain poliisikuulusteluissa, että jos epäilty katsoo vasemmalle, niin hän valehtelee. Jos oikealle, niin hän miettii mennyttä asiaa, joka on oikeasti tapahtunut. Meneekö se näin? Löytyykö netistä mistään sellaista sivua, jossa olisi tuollaisia ohjeita, miten huomaa jos joku valehtelee?

Eipä toi nyt noin yksinkertaista ole, siis tuo valehtelun "paljastuminen". Mä en ainakaan ole ketään leimannut ikinä ketään valehtelijaksi ja ehkä mahdolliseksi syylliseksi siksi, että hän katsoisi vasemmalle. Tai sitten luota kehenkään enempää sen takia, että hän katsoisi oikealle.

Uskon toki siihen, että elekielellä voi olla merkitystä monissa tilanteissa, eli tuota sanatonta viestintää (nonverbaalista) on hyvä osata tulkita. Joissain tilanteissa sillä on enemmän merkitystä kuin sanallisella viestinnällä, esim. ensitapaamisessa, kuin toisissa. Olosuhteet vaikuttavat myös aika paljon näihin tilanteisiin. Myös toisen osapuolen elekieli voi vaikuttaa toiseen, esim. negatiivinen asenne saattaa näkyä sanattomassa viestinnässä ja silloin se voi vaikuttaa taas tähän vastapuolen käyttäytymiseen ja elekieleen.

Kyllähän ihminen saattaa hyvin viestittää sanattomasti tiettyjä asioita, jos hän alkaa esim. kiperässä tilanteessa käyttäytymään hermostuneesti ja elekieli on sen mukaista. Myös sanallisen ja sanattoman vietinnän ristiriitaisuudet, äänenkäyttö jne. voivat olla merkki jostain.

Voit yrittää hakea informaatiota esim. sanoilla sanaton viestintä, nonverbaalinen, elekieli...

Mistä johtuu, että lenkin jälkeen hampaisiin ja huulien sisäpinnoille tulee sellainen kevyesti "karhea" plakkimainen pinta, vaikka hampaat olisi pesty juuri ennen lenkkiä? Jotenkin yhdistän tämän lenkillä tapahtuvaan syljen erittymiseen, mutta silti... mistä moinen? Tätä ei tapahdu joka lenkin jälkeen, vaan yleensä hiukan kovempien lenkkien jälkeen.

Sylkesi koostumus on erilaista kovassa treenissä tai muuten vain "sympaattisen tonuksen" vallitessa.

Mielenkiintoista, täytyypä käydä googlettamssa "sympaattinen tonus"... kiitos!

Muoks: Mitä siinä syljessä on sitten erilaista verrattuna normitilanteeseen?

No okei, kerrankin saa ihan luvalla kysellä tyhmiä...:rolleyes:
Miten mä saan lisättyä kuvan tähän mun profiiliini?:nolo:

Miksi karva kasvaa nopeammin luomesta?

Selittäkää mulle nopeusketteryys. En löydä edes googlella. Hävettää kysyä tällaista kun pitäisi tietää.. mutta nyt pikaisia vastauksia, kiitos!

Selittäkää mulle nopeusketteryys. En löydä edes googlella. Hävettää kysyä tällaista kun pitäisi tietää.. mutta nyt pikaisia vastauksia, kiitos!

Hyvä nopeusketteryys = hyvä koordinaatiokyky (nopeassa) liikkeessä? (En oo varma, mutta valistunut arvaus. :) )

Noi on just noita juttuja, joita käytetään/kysytään jossain valmentajakoulutuksissa. Saat hakata mua kepillä jos olen väärässä, tästä oon niin varma. :D

Hyvä nopeusketteryys = hyvä koordinaatiokyky (nopeassa) liikkeessä? (En oo varma, mutta valistunut arvaus. :) )

Noi on just noita juttuja, joita käytetään/kysytään jossain valmentajakoulutuksissa. Saat hakata mua kepillä jos olen väärässä, tästä oon niin varma. :D

Joo, nää on just näitä juttuja. :D

Mä aattelin että se tarkottaa just jotain tollasta, mitä laitoitkin. Jostain kumman syystä en vaan enää löydä koko sanaa mun materiaalikansiosta/mistään muualtakaan, enkä viittis käyttää sitä jos en tiedä mitä se on.

Meillä ainakin futistreeneissä käytettiin tota termiä sillon kun juostiin sellasta pujottelurataa, missä oli välillä sellasia tasoja, renkaita yms... Ja luonnollisesti mitä nopeammin radan juoksi sitä parempi nopeusketteryys, ketteryys tietysti sen takia kun siinä joutui pomppimaan muuallekin kuin suoraan eteenpäin..

Voiko Suomessa lentää helikopterikortin omaan käyttöön? Niinkuin on pienlentokone kortteja. Paljonko se maksaa ja saako omaan helikopteriin helposti luvat?

Mä haluun helikopterin!!

Back
Ylös Bottom