Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko sormien nivelet vääntyä/löystyä/mennä pillalle kun sormia naksuttelee? Käsittääkseni jos sormea vetämällä naksauttelee niin se löysyttäis tuota niveltä, mutta jos sormet rusauttaa painamalla alas päin niin nivelet ei siitä kulu?

Kaikki väittää että sormet menee paskaks kun niitä naksuttelee. Mulla on tapana aina rusauttaa noi ylä nivelet painamalla rystyset yhteen, en tee sitä tietoisesti. Oon tehnyt sitä niinkauan kun itse vaan muistan.

J_mp sanoi:
Voiko sormien nivelet vääntyä/löystyä/mennä pillalle kun sormia naksuttelee? Käsittääkseni jos sormea vetämällä naksauttelee niin se löysyttäis tuota niveltä, mutta jos sormet rusauttaa painamalla alas päin niin nivelet ei siitä kulu?

Kaikki väittää että sormet menee paskaks kun niitä naksuttelee. Mulla on tapana aina rusauttaa noi ylä nivelet painamalla rystyset yhteen, en tee sitä tietoisesti. Oon tehnyt sitä niinkauan kun itse vaan muistan.

mulla oli yks kaveri joka naksutteli sormiaan taukoamatta. sen kyllä huomasi sormista kun oli nivelet paksut ja erikoisen muotoiset ja sormet taittui minne sattui. en tosin osaa sanoa johtuiko tuosta naksuttelemisesta. nuorempana naksuttelin itsekkin aika paljon sormia mutta kun näin nuo yllämainitsemani sormet niin oma naksuttelu loppui seinään.

KUDOS!

öö... hä? Tällä ei nyt tarkoiteta solumassaa vaan englanninkielisissä yhteyksissä yleistynyttä "läppää" jonka merkitystä en ymmärrä ja sekös vituttaa. Mm. jenkkiläisissä sarjoissa törmää tähän yhä enenevästi. Mitä helevettiä tää tarkottaa?:david:

J_mp sanoi:

Akuutin omalääkäri-vastaa palstalta:

"Naksuttelen melko paljon sormia, onkohan siitä haittaa nivelille?"

Mielestäni nivelille ei ole mitään haittaa naksuttelusta, sillä en ole löytänyt yhtään tutkimusta, josta ilmenisi naksuttelun olevan jollain tapaa vaarallista. Tästä aiheesta on kyllä tehty tutkimus, jossa selvitettiin, että tuo naksahtava ääni lähtee mikroskooppisen pienistä kaasu- tai ilmakuplista joita jostakin syystä ilmaantuu nivelnesteeseen. Sorminivelten voimakkaassa passiivisessa venytyksessä tai koukistuksessa ne sitten särkyvät ja aiheuttavat tuon naksahtavan äänen.
http://www.yle.fi/akuutti/laakariarkisto/nivelten_naksuttelu.htm

amf sanoi:

Mielestäni nivelille ei ole mitään haittaa naksuttelusta, sillä en ole löytänyt yhtään tutkimusta, josta ilmenisi naksuttelun olevan jollain tapaa vaarallista. Tästä aiheesta on kyllä tehty tutkimus, jossa selvitettiin, että tuo naksahtava ääni lähtee mikroskooppisen pienistä kaasu- tai ilmakuplista joita jostakin syystä ilmaantuu nivelnesteeseen. Sorminivelten voimakkaassa passiivisessa venytyksessä tai koukistuksessa ne sitten särkyvät ja aiheuttavat tuon naksahtavan äänen.
http://www.yle.fi/akuutti/laakariarkisto/nivelten_naksuttelu.htm
Jos noita sormia kunnolla repii, niin silmin näkee, että tuolla nivelissä jotain tapahtuu. Siinä tuskin kyse tuosta boldatusta asiasta. Mikä sitten on passiivinen ja mikä aktiivinen venytys.

modified sanoi:
Miksi pohkeet on niin helppo saada kramppaamaan jännittämällä? Johtuuko pienestä jumista.

Voi johtua magnesiumin puuttestakin. Tai sitten pohkeiden rasituksesta, pitkät kävelylenkit, kova reeni, jatkuva seisominen jne.. on omiaan laittamaan pohkeet kramppaamaan. Sattuu muuten aivan saatanasti kun koko pohjelihas muljahtaa sinne polven takaiseen kuoppaan. Hyi helvetti.

Venytellä kannattaa hyvin ja päivittäin. Magnesiumia kannattaa koittaa syödä.

AGR sanoi:
Voi johtua magnesiumin puuttestakin. Tai sitten pohkeiden rasituksesta, pitkät kävelylenkit, kova reeni, jatkuva seisominen jne.. on omiaan laittamaan pohkeet kramppaamaan. Sattuu muuten aivan saatanasti kun koko pohjelihas muljahtaa sinne polven takaiseen kuoppaan. Hyi helvetti.

Venytellä kannattaa hyvin ja päivittäin. Magnesiumia kannattaa koittaa syödä.

Tarkoitin, että ne ovat lihakset mitkä saa itse jännittämällä muutamassa sekunnissa kramppaamaan. En ole muilla lihaksilla havainnut samanlaista.

amf sanoi:

Mielestäni nivelille ei ole mitään haittaa naksuttelusta, sillä en ole löytänyt yhtään tutkimusta, josta ilmenisi naksuttelun olevan jollain tapaa vaarallista.

Noni, naksuttelu jatkukoon...

Tänks man!

Kävin ostamassa tulevan (toivottavasti) kesän kunniaksi uuden pikkutakin ja ongelma on sama kuin jokainen kesä. Minulla on treenilaukku ( vähän tämän näköinen: http://www.netmix.fi/products.php?p=56236f ) jota pidän hihnan varassa olkapäällä. Tämä vain kuluttaa takin toisen olkapään todella nopeasti huonoon kuntoon ja, jos esimerkiksi aamulla vien treenilaukun duuniin niin sen jälkeen takki on ihan rypyssä olkapään kohdalta.
Onko kukaan keksinyt ratkaisua tuollaiseen olgelmaan. Tietenkin laukkua voisi kantaa noilla lyhyillä hihnoilla kädessä mutta, kun siellä on kahden eri lajin kamat niin se painaa enemmän kuin synsi.

Minkälaiset ihmiset katselevat Benny Hill -ohjelmaa?

Sunnuntaina Neloselta tuli neljä jaksoa tätä hulvatonta brittikoomikkoa putkeen. Ketkä sitä seuraa? Joskus tullut katseltua pari minuuttia Seinfeldia odotellessa, ja menee yli ymmärryksen. Ehkä äijä on joku komedian uran uurtaja, mutta kuka sitä jaksaa katsoa vuonna 2006? Itse en jaksa katsella Salkkareita, Big Brotheria, FSt:tä, Lottoa, Napakymppiä, ja sataa muuta ohjelmaa, mutta ymmärrän ihan hyvin, että joku jaksaa ja voin kuvitella niille tyypillisen katselijan. Minkälainen on ihminen, joka katselee Benny Hillia? Nainen/mies, lapset/nuoret/aikuiset/eläkeläiset? Rikkaat/köyhät, tirkistelijät/huumorista pitävät, kaupunkilaiset/maalaiset? Ketkä?

Kysyin asiaa Neloselta ja odottelen vastausta.:rolleyes:

Mikä oli tämä tamperelainen sarjakuva/komedia lehti, minkä teko lopetettiin muistaakseni jotain 5v sitten. Lehti oli reilusti seksistinen poliittisesti epäkorrekti. Siellä oli kuuluisia hahmoja kuten peräsmies.

Back
Ylös Bottom