Tyhmien kysymysten kerho

Jos asuntolainan pääomasta puuttuu 4000e. Niin eikös sen puuttuvan määrän voi vaikka lainata collectorilta joustolainana eli ottaa sieltä lainaan sen 4000e ja rahoittaa sillä puuttuvan 4000e pankille että myöntäävät lainan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako kukaan kertoa faktaa tai edes ennustaa mitä diesel autojen verotukselle ja dieselin hinnalle tulee lähiaikoina ja lähivuosina tapahtumaan? Eli kannattaako käytetyn diesel auton ostaminen

Osaako kukaan kertoa faktaa tai edes ennustaa mitä diesel autojen verotukselle ja dieselin hinnalle tulee lähiaikoina ja lähivuosina tapahtumaan? Eli kannattaako käytetyn diesel auton ostaminen

Itsekin juuri autoa ostamassa, ja pitäisi päättää ihan lähipäivinä että bensa vai diesel.

Jos asuntolainan pääomasta puuttuu 4000e. Niin eikös sen puuttuvan määrän voi vaikka lainata collectorilta joustolainana eli ottaa sieltä lainaan sen 4000e ja rahoittaa sillä puuttuvan 4000e pankille että myöntäävät lainan?

...sama kait se pankille on mistä se oma rahoitusosuus tulee, vaikka joustoluotosta tai pikavipeistä. Mutta eikös se summa mene siihen ostettavaan asuntoon, ei siis pankille joka asuntolainan myöntää?

Eli tässä oli sekä vastaus Prettyboylle, että oma tyhmä kysymykseni...

Kaikki liikkuminen kallistuu, se on ainakin varma, täysin riippumatta siitä, että millä polttoaineella ajattelit asian hoitaa. Ohi kiitävän hetken asiaa mietin myös tuossa tovi sitten, mutta lopulta kuitenkin valinta osui diiseliin, 160hp/400nm ja seka-ajossa kulutus 5,8 litraa sadalle, ei pääse vastaavan tehoisella bensa autolla edes liki tuota kulutusta. Matka-ajossa diiseli on kuningas.

Osta diesel ja nauti ajonautinnosta. Hinta ei kuitenkaan ole vähälläkään ajolla kuin satasia kalliimpaa vuositasolla.

En muista oonko jo kysyny tätä, mutta miks mamujätkät (mun havaintojen mukaan Lähi-Idän suunnalta tulevat) puhuu koko ajan puhelimessa salilla? Yleistys toki, mut en jää juuri koskaan kantasuomalaista luuri korvassa salilla. Korkeintaan jotain viestejä sarjojen välissä ynnä muuta räpläämistä. Mä en tunne (enää) yhtäkään Lähi-Idästä kotoisin olevaa, mut onko heillä tapana vaan jauhaa sosiaalisuuttaan puhelimessa päivittäin vai mikä tää juttu on?

edit: niin lähinnä kiinnostais kuulla asiasta joltain, joka on kotoisin noilta suunnilta tms.

Jos bensan pörssihinta on todella alhaalla ja dieselin todella korkealla (bensa noin 5$ barrelilta ja diesel noin 25$), niin miksi bensan pumppuhinta ei laske yhtään?

En muista oonko jo kysyny tätä, mutta miks mamujätkät (mun havaintojen mukaan Lähi-Idän suunnalta tulevat) puhuu koko ajan puhelimessa salilla? Yleistys toki, mut en jää juuri koskaan kantasuomalaista luuri korvassa salilla. Korkeintaan jotain viestejä sarjojen välissä ynnä muuta räpläämistä. Mä en tunne (enää) yhtäkään Lähi-Idästä kotoisin olevaa, mut onko heillä tapana vaan jauhaa sosiaalisuuttaan puhelimessa päivittäin vai mikä tää juttu on?

edit: niin lähinnä kiinnostais kuulla asiasta joltain, joka on kotoisin noilta suunnilta tms.
Oon miettinyt tätä samaa. Sama toistuu myös työmailla missä näkee ulkomaalaisia työntekijöitä. Jatkuvasti puhitaan puhelimessa käytännössä 8 tuntia päiväs

Mistä saisi ostettua kattovalaisimia, jotka eivät vaadi mitään säätämistä/asentamista?Tarkoitan sitä, että valaisin olisi valmiiksi maadoitettu ja pitäisi vaan pistää pistorasiaan ja lamppu paikoilleen. Myydäänkö tällaisia kattovalaisimia edes?

Mistä saisi ostettua kattovalaisimia, jotka eivät vaadi mitään säätämistä/asentamista?Tarkoitan sitä, että valaisin olisi valmiiksi maadoitettu ja pitäisi vaan pistää pistorasiaan ja lamppu paikoilleen. Myydäänkö tällaisia kattovalaisimia edes?

Ei taida kaupasta muunlaisia saadakkaan nykyään kuin kuvailemiasi. Mutta onko sokeripalaan kytkeminen ylivoimaisen vaikeata?

Edit. Jos ei myydä, niin voit ostaa pistokkeen irtonaisena ja liittää sen ennen tuolille nousua.

Ei taida kaupasta muunlaisia saadakkaan nykyään kuin kuvailemiasi. Mutta onko sokeripalaan kytkeminen ylivoimaisen vaikeata?

Edit. Jos ei myydä, niin voit ostaa pistokkeen irtonaisena ja liittää sen ennen tuolille nousua.
Tässä on neito, joka ei saanut pyykinpesukonetta käyttöön, ennenkuin osti sokkona osan huoltomiehelle, joka kävi sen asentamassa.

Valaisimen pistotulpan asennukseen en lähtisi noilla lahjoilla.. ;)

Haluan irtisanoutua työstä josta olen tällä hetkellä opintovapaalla. Opintovapaani päättyy 31.12.18 ja haluaisin irtisanoutua niin, että viimeinen työpäiväni on 2.1.19. Minulla on kuukauden irtisanoutumisaika. Miten minun tulee toimia että viimeinen työpäiväni on 2.1.
Voinko irtisanoutua jo nyt niin, että viimeinen päiväni on tuolloin?

Haluan irtisanoutua työstä josta olen tällä hetkellä opintovapaalla. Opintovapaani päättyy 31.12.18 ja haluaisin irtisanoutua niin, että viimeinen työpäiväni on 2.1.19. Minulla on kuukauden irtisanoutumisaika. Miten minun tulee toimia että viimeinen työpäiväni on 2.1.
Voinko irtisanoutua jo nyt niin, että viimeinen päiväni on tuolloin?
Voit, jos saat sovittua asian työnantajan kanssa. Muuten irtisanot itsesi 2.12. jolloin viimeinen työpäivä on 2.1.2019. Asia riippuu ihan siitä miten työnantaja suhtautuu mutta jos olet opintovapaalla ollut niin luultavasti ei ole heille ongelma...

Kiitos näin ajattelinkin. Ongelma on jos en saa sovittua työnantajan kanssa niin 2.12 on sunnuntai eli irtisanoutuminen menisi 3.12, jolloin viimeinen työpäivä olisi 3.1. Ei tuo nyt ole suuri ongelma, jos joudun olemaan töissä 2 päivää opintovapaan jälkeen yhden sijaan. Lähinnä haluaisin palata töihin yhdeksi päiväksi, jotta saisin opintovapaasta kertyneet lomapäivät. Eihän niitä kerry paljon mutta ajattelin että olisin saanut miinus-saldon kuitattua niillä.

Vuosilomalain 7 § mukaisesti työssäolon veroisena pidetään työstä poissaoloaikaa, jolloin työntekijä työsuhteen kestäessä on estynyt tekemästä työtä opintovapaalaissa tarkoitetun opintovapaan vuoksi, enintään kuitenkin 30 työpäivää lomanmääräytymisvuodessa ja vain, jos työntekijä on välittömästi opintovapaan jälkeen palannut työhön.

Toisin sanoen opintovapaalla olevalle työntekijälle karttuu vuosilomaa yhden opintovapaakuukauden ajalta lomanmääräytymisvuodessa mutta vain, jos työntekijä välittömästi opintovapaan jälkeen palaa työhön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom